Skrzynia automatyczna A442F
Moderator: luk4s7
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 30 sie 2012, 22:37
- Auto: HDJ 80
- Kontakt:
Skrzynia automatyczna A442F
Witam
Po wymianie silnika mrugał cały czas overdrive.Po przejechaniu 100 km straciłem napęd.No początku po odczekaniu kilku minut i uruchomieniu silnika , skrzynia działała kilkanaście sekund.Gdy sprawdziłem olej , to brakowało około 1 l, Tyle dolałem. W tym momencie nie działa skrzynia biegów w żadnym położeniu.Po wrzuceniu na którykolwiek bieg nie ma żadnej reakcji . Po dodaniu gazu wzrastają tylko obroty silnika.Brak oznak życia skrzyni. Czy ktoś ma jakiś pomysł ?
Po wymianie silnika mrugał cały czas overdrive.Po przejechaniu 100 km straciłem napęd.No początku po odczekaniu kilku minut i uruchomieniu silnika , skrzynia działała kilkanaście sekund.Gdy sprawdziłem olej , to brakowało około 1 l, Tyle dolałem. W tym momencie nie działa skrzynia biegów w żadnym położeniu.Po wrzuceniu na którykolwiek bieg nie ma żadnej reakcji . Po dodaniu gazu wzrastają tylko obroty silnika.Brak oznak życia skrzyni. Czy ktoś ma jakiś pomysł ?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8438
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Skrzynia automatyczna A442F
Powinna zadziałać w pozycji 2 wybieraka - bo tak działa tryb awaryjny (omijane jest całkowicie elektroniczne sterowanie). Chyba - że oleju wcale nie ma - w sensie ciśnienia oleju.
Jak był zakładany silnik - to konwerter był na skrzyni - czy dokręcony do koła zamachowego? Bo jeżeli do koła zamachowego - to masz 99% szans na rozwalenie pompy oleju w skrzyni.
Jak był zakładany silnik - to konwerter był na skrzyni - czy dokręcony do koła zamachowego? Bo jeżeli do koła zamachowego - to masz 99% szans na rozwalenie pompy oleju w skrzyni.
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 30 sie 2012, 22:37
- Auto: HDJ 80
- Kontakt:
Re: Skrzynia automatyczna A442F
Na 99% był na skrzyni ,Czy po przejechaniu ponad 100 km dopiero ujawniła się ta usterka ?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8438
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Skrzynia automatyczna A442F
Masz objaw uwalonej pompy - a w zasadzie jedyna opcja - to właśnie niewłaściwy montaż skrzynia/silnik. Jak mechanik ma dświadczenie z automatami - to wie, że trzeba mocno uważać zakładając konwerter na wałki, żeby poprawnie zaskoczył zabierak pompy (tam są dwa wielowypusty plus zabierak pompy właśnie). Różnica jest około 1 cm - jeżeli zabierak nie wskoczy w swoją pozycję (zwykle nie chce wskoczyć, i trzeba się chwilę pobawić), to dokręcając skrzynię do silnika zgniata się rotor pompy. Czy może tak jeszcze chwilę podziałać - nie wiem. Może i tak, puki jeszcze jaką krawędzią zaczepia o konwerter, to da rady wirować, ale szczątki metalu szybko zweryfikują temat do zera.
Zobacz, czy w oleju pojawiły się opiłki metalu.
Zobacz, czy w oleju pojawiły się opiłki metalu.
Re: Skrzynia automatyczna A442F
zobacz czy filtr w skrzyni nie jest zajebany i nie przepuszcza oleju....a potem rozkręcaj dalej.
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 30 sie 2012, 22:37
- Auto: HDJ 80
- Kontakt:
Re: Skrzynia automatyczna A442F
Jutro sprawdzę olej
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 30 sie 2012, 22:37
- Auto: HDJ 80
- Kontakt:
Re: Skrzynia automatyczna A442F
Olej wymieniony filtr wyczyszczony.Było trochę syfu na magnesach.Brak jakichkolwiek opiłków i kawałków metali.Auto odpaliło i odjechało.Po 5 km problem powrócił.Było trochę lepiej niż ostatnio. Po wyłączeniu silnika i ponownym odpaleniu jedzie około 30 s i skrzynia przestaje ciągnąć.Ktoś podpowiedział mi , ze po wymianie silnika należy wyregulować jakąś linkę , która łączy pompę ze skrzynią, Czy ktoś coś wie na ten temat ?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8438
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Skrzynia automatyczna A442F
Wie. Ale to kosmetyka w tym przypadku - linka reguluje ciśnienie w głównej magistrali olejowej skrzyni, wraz z poziomem naciśnięcia pedału gazu.
Masz skrzynkę sterowaną elektronicznie - więc pierwsza i podstawowa diagnoza, czy problem jest elektroniczny, czy mechaniczny - to nastawnik na pozycje "2" - i ma jechać - bo w tej pozycji skrzynka działa bez podania napięcia na selenoidy sterujące, a nastawnik mechanicznie otwiera przepływ oleju na siłownik odpowiedzialny za docisk tarczek dla tego przełożenia (taki "tryb awaryjny" ). Jak nie jedzie - znaczy że nie masz po prostu ciśnienia oleju.
Jeżeli na "2" jedzie - to na złączu diagnostycznym spinasz zworą piny kontrolne - i komp lampką (chyba ta od temperatury oleju - ale nie jestem teraz pewien) kodami migowymi sygnalizuje - co go boli. Jeżeli nic nie sygnalizuje - zaczyna sie zabawę od wymiany kompa ECT na taki - co na pewno działa.
Masz skrzynkę sterowaną elektronicznie - więc pierwsza i podstawowa diagnoza, czy problem jest elektroniczny, czy mechaniczny - to nastawnik na pozycje "2" - i ma jechać - bo w tej pozycji skrzynka działa bez podania napięcia na selenoidy sterujące, a nastawnik mechanicznie otwiera przepływ oleju na siłownik odpowiedzialny za docisk tarczek dla tego przełożenia (taki "tryb awaryjny" ). Jak nie jedzie - znaczy że nie masz po prostu ciśnienia oleju.
Jeżeli na "2" jedzie - to na złączu diagnostycznym spinasz zworą piny kontrolne - i komp lampką (chyba ta od temperatury oleju - ale nie jestem teraz pewien) kodami migowymi sygnalizuje - co go boli. Jeżeli nic nie sygnalizuje - zaczyna sie zabawę od wymiany kompa ECT na taki - co na pewno działa.
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 30 sie 2012, 22:37
- Auto: HDJ 80
- Kontakt:
Re: Skrzynia automatyczna A442F
No to mam odpowiedź w materii uszkodzenia. Uszkodzenie mechaniczne.Na 2 biegu nie ciągnie.Jak zimny to jedzie .Jak ciepły to rozłącza. Po odpięciu przewodów w chłodnicy olej ledwo kapał.Czyli prawdopodobnie nie pracuje pompa.Sprawdzę jeszcze ciśnienie w skrzyni .I chyba nadszedł czas prawdy , czyli skrzynia w dół .
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8438
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Skrzynia automatyczna A442F
Toć właśnie tak pisałem - rozdupiona pompa podczas montażu silnika - naprawdę bardzo łatwo o to, jeżeli ktoś nie ma doświadczenia z automatami. Ja już jestem mądrzejszy - oczywiście doświadczeniem własnym. Bo montując taka skrzynkę pierwszy raz - oczywiście rozwaliłem pompę ...
Re: Skrzynia automatyczna A442F
Od razu wymieniaj uszczelniacz bo ja tego nie zrobiłem i jeszcze raz byłą skrzynia na dole
Jeden automat leży w Warsztacie wiec służe gratami
Karol
Jeden automat leży w Warsztacie wiec służe gratami
Karol