Wymiana sprzęgła 1HDFT
Moderator: luk4s7
Wymiana sprzęgła 1HDFT
Mam pytanie sondażowe Nie wymieniałem, więc nie wiem, ale... Mam pytanie techniczne: mój silnik to 24v 4,2 td - czyli 1HDFT i pytanie jakie sprzęgło ma wymiary? Czy ma średnicę 300mm i wałek 14 zębów czy 275 mm i wałek 21 zębów? Gorąca prośba aby mnie ktoś oświecił... A może jakieś doświadczenia ze sprzęgłami? Z chęcią posłucham/poczytam.
Re: Wymiana sprzęgła 1HDFT
Zasadniczo to wersje turbo silnika 4,2d łączone były ze skrzynią H151F czyli wieloklin 14 na wałku sprzęgłowym. We wczesnych wersjach HDJ80 do około 93 roku spotyka się sprzęgła 275mm, potem już 300mm. Twoje auto to "składak" więc tak naprawdę nie wiadomo co tam masz
Re: Wymiana sprzęgła 1HDFT
Cały układ napędowy ma z 1996 roku - to wiem na pewno... ale nie rozbierałem, więc może się wszystko okazać. Chciałem się zabezpieczyć na dłuższą podróż, a wyszło jak zwykle
Dzięki za info.
Pytanie jakie macie doświadczenia z producentami sprzęgieł do mojego modelu?
Dzięki za info.
Pytanie jakie macie doświadczenia z producentami sprzęgieł do mojego modelu?
Re: Wymiana sprzęgła 1HDFT
Wiesz co cię może spotkać po wymianie sprzęgła
Terrrrrrrrrrrkotanie skrzyni
Kluczowym elementem jest łapa i tarcza sprzęgła - na Genuine Toyota jest cicho, Exedy też się sprawdziło.
Aisin aftermarket i inne terkotały to tyle z własnych doświadczeń
Terrrrrrrrrrrkotanie skrzyni
Kluczowym elementem jest łapa i tarcza sprzęgła - na Genuine Toyota jest cicho, Exedy też się sprawdziło.
Aisin aftermarket i inne terkotały to tyle z własnych doświadczeń
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8445
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Wymiana sprzęgła 1HDFT
Jest jeszcze jeden myk. W tym modelu dzwon sprzęgła jest tak duzy - że ... nie schodzi normalna metodą. Nie mieści sie w tunelu, żeby zwyczajnie, jak w wiekszości aut przesunąc skrzynie do tyłu, i zsunąć z koła zamachowego
Mając auto na podnośniku kolumnowym idzie poczarować, docisnąc tył silnika coby się więcej miejsca zrobiło - ale tak na trasie ...
J8 które u mnie miały robione sprzeglo mają już przeprofilowany (nieco) tunel, i dzwon sprzęgła schodzi tam juz normalnie (ciagle na styk - ale już bez scen). Bo szarpanie sie z zaklinowanym klockiem 250 kila nad głową - no przyjemne nie jest Przeprofilowanie polega na użyciu dużego młotka w miejscach, gdzie z dzwonu odstaje nadlew na rozrusznik, i po drugiej stronie na śruby skręcające. Nie o wiele chodzi, w środku kabiny tez to z niczym nie koliduje.
Mając auto na podnośniku kolumnowym idzie poczarować, docisnąc tył silnika coby się więcej miejsca zrobiło - ale tak na trasie ...
J8 które u mnie miały robione sprzeglo mają już przeprofilowany (nieco) tunel, i dzwon sprzęgła schodzi tam juz normalnie (ciagle na styk - ale już bez scen). Bo szarpanie sie z zaklinowanym klockiem 250 kila nad głową - no przyjemne nie jest Przeprofilowanie polega na użyciu dużego młotka w miejscach, gdzie z dzwonu odstaje nadlew na rozrusznik, i po drugiej stronie na śruby skręcające. Nie o wiele chodzi, w środku kabiny tez to z niczym nie koliduje.
Re: Wymiana sprzęgła 1HDFT
Kup se Pan podnośnik i zatrudnij pomocnika to nic nie będziesz Pan musiał giąć i napitalać
Re: Wymiana sprzęgła 1HDFT
RockFord twardy jest i nie idzie na łatwiznękylon pisze:Kup se Pan podnośnik i zatrudnij pomocnika...
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2522
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: Wymiana sprzęgła 1HDFT
ale przeto on ma podnośnik, a po za tym po co ma się użerać z pracownikami
Re: Wymiana sprzęgła 1HDFT
Napisane jest przeca, że przeprofilowuje, a nie gnie i napitala
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8445
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Wymiana sprzęgła 1HDFT
I tylko w J8 jest ten problem (w J100 jeszcze nie zrzucałem skrzynki - to nie wiem). Chodzi o to - że koło zamachowe jest na tyle grube - a jednocześnie na tyle ciasno dopasowane do dzwonu - że około 10 cm trzeba skrzynie przesuwać równolegle do osi wału - a tunel idzie od razu skośnie i sie zwęża bokami (jak wszystko siedzi na aucie to luzu wokół skrzyni jest tak 3 - 4 cm), i brakuje miejsca własnie na nadlew na rozrusznik. Ten problem występuje jedynie przy manualnej skrzynce - przy automacie po odkręceniu konwertera blacha z wieńcem rozrusznika jest na tyle cienka, że żadnych scen nie ma.
Po tym, jak się raz z tym zmierzyłem - miałem nawet zamiar sprawdzić w manualu serwisowym - czy aby do operacji zdjęcia skrzyni fabryka nie przewiduje najpierw wydobycia silnika - albo dźwignięcia budy ... Ale że po "przeprofilowaniu delikatnym" problem był znikł - to nawet się mi nie chciało grzebać w instrukcji ...
Po tym, jak się raz z tym zmierzyłem - miałem nawet zamiar sprawdzić w manualu serwisowym - czy aby do operacji zdjęcia skrzyni fabryka nie przewiduje najpierw wydobycia silnika - albo dźwignięcia budy ... Ale że po "przeprofilowaniu delikatnym" problem był znikł - to nawet się mi nie chciało grzebać w instrukcji ...