HDJ80 1HD-T śmierdzące spaliny
Moderator: luk4s7
HDJ80 1HD-T śmierdzące spaliny
Jak w temacie. Na wolnych obrotach kopci i strasznie śmierdzi. Rozebrałem i sprawdzałem niby BOSCHOWSKIE nowe wtryski, które mają ok. 50tyś i okazuje się że to chińskie gówno.. Ciśnienia wtryskiwaczy są w dolnych granicach tolerancji i pylą dobrze.. Co jeszcze mogę sprawdzić?
Re: HDJ80 1HD-T śmierdzące spaliny
Dodam jeszcze że spalanie to zawsze 18ltr lub więcej..
Re: HDJ80 1HD-T śmierdzące spaliny
Witam , moje spaliny też tak śmierdzą , nawet po ustawieniu pompy w Ołtarzewie . Ponoć to tak jest a że nasze silniki są prawie nowe to nie ma się co dziwić że trochę kopcą .
Re: HDJ80 1HD-T śmierdzące spaliny
Dzięki za odpowiedź..
Pompę też mam ustawioną i zregenerowaną . Problem wg mnie leży we wtryskiwaczach - a konkretnie w ich ustawieniu. Według "serwisówki" pierwszą rzeczą jest ustawienie "PRE-LIFT" - krótko mówiąc jak pre-lift jest poza normą, będzie chyba problem ze zmianą ciśnień z małego na duże- generalnie od tego ustawienia się zaczyna. Ustawienie tego cholerstwa jest bardzo precyzyjne i wymaga przyrządu toyoty. Nikt w warsztacie typu BOSCH itp. nie będzie się z tym bawił (chyba że ja o czymś nie wiem.) Moim zdaniem w tych "chińczykach" jest to albo nie do ustawienia albo nikt nie chce tego sprawdzać.
Pompę też mam ustawioną i zregenerowaną . Problem wg mnie leży we wtryskiwaczach - a konkretnie w ich ustawieniu. Według "serwisówki" pierwszą rzeczą jest ustawienie "PRE-LIFT" - krótko mówiąc jak pre-lift jest poza normą, będzie chyba problem ze zmianą ciśnień z małego na duże- generalnie od tego ustawienia się zaczyna. Ustawienie tego cholerstwa jest bardzo precyzyjne i wymaga przyrządu toyoty. Nikt w warsztacie typu BOSCH itp. nie będzie się z tym bawił (chyba że ja o czymś nie wiem.) Moim zdaniem w tych "chińczykach" jest to albo nie do ustawienia albo nikt nie chce tego sprawdzać.
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: HDJ80 1HD-T śmierdzące spaliny
kąt wtryskugrose pisze:Jak w temacie. Na wolnych obrotach kopci i strasznie śmierdzi. Rozebrałem i sprawdzałem niby BOSCHOWSKIE nowe wtryski, które mają ok. 50tyś i okazuje się że to chińskie gówno.. Ciśnienia wtryskiwaczy są w dolnych granicach tolerancji i pylą dobrze.. Co jeszcze mogę sprawdzić?
Re: HDJ80 1HD-T śmierdzące spaliny
A jak go ustawić?
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: HDJ80 1HD-T śmierdzące spaliny
u pompiarza - i to dobrego, ale starej daty (jeżeli to pompa rzędowa)
ja odniosłem się do objawów - taki kwaśny zapach spalin to niewłaściwy kąt wtrysku, miałem tak w bj-73
ja odniosłem się do objawów - taki kwaśny zapach spalin to niewłaściwy kąt wtrysku, miałem tak w bj-73
Re: HDJ80 1HD-T śmierdzące spaliny
Witam , a na rotacyjnej tego nie da się ustawić ? Na końcówkach wtryskiwaczy jest ponoć przed wtrysk i po wtrysk , czy to też ma wpływ na kopcenie czy tylko na jakość zapalania .
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: HDJ80 1HD-T śmierdzące spaliny
pojęcia nie mam
pisząc starej daty miałem na myśli fachowca starej daty, bo za "chińskie" rzędowe pompy denso coraz mniej kto chce się brać
pisząc starej daty miałem na myśli fachowca starej daty, bo za "chińskie" rzędowe pompy denso coraz mniej kto chce się brać
Re: HDJ80 1HD-T śmierdzące spaliny
Może odpowiem na powyższe posty..
W HDJ80 jest pompa rotacyjna.
Tak jak wspomniałem moja pompa jest ustawiona u pompiarza.
Wtryskiwacze są dwuciśnieniowe - na niskim ciśnieniu pracują na wolnych obr. - po to aby silnik chodził miękko, na wysokie ciśnienie przechodzą po dodaniu "gazu" i podczas normalnej jazdy. Nie ma żadnego "przedwtrysku".
Wg mnie mój silnik cały czas pracuje "za miękko" i stąd moje pytanie jak można zmienić kąt wtrysku..
Próbowałem kręcić popuszczoną pompą w lewo i w prawo - nic to nie praktycznie nie zmienia.
Pytam więc czy ma ktoś doświadczenie z regulacjami pompy "na ucho"
W HDJ80 jest pompa rotacyjna.
Tak jak wspomniałem moja pompa jest ustawiona u pompiarza.
Wtryskiwacze są dwuciśnieniowe - na niskim ciśnieniu pracują na wolnych obr. - po to aby silnik chodził miękko, na wysokie ciśnienie przechodzą po dodaniu "gazu" i podczas normalnej jazdy. Nie ma żadnego "przedwtrysku".
Wg mnie mój silnik cały czas pracuje "za miękko" i stąd moje pytanie jak można zmienić kąt wtrysku..
Próbowałem kręcić popuszczoną pompą w lewo i w prawo - nic to nie praktycznie nie zmienia.
Pytam więc czy ma ktoś doświadczenie z regulacjami pompy "na ucho"