Mocniejszy alternator w HDJ80
Moderator: luk4s7
Mocniejszy alternator w HDJ80
Czy ktoś przerabiał temat wymiany oryginalnego alternatora w HDJ8 na mocniejszy coś ok 150A ?
Jak tak, to jaki albo z jakiego auta by tam pasował bez większych kombinacji ?
Jak tak, to jaki albo z jakiego auta by tam pasował bez większych kombinacji ?
Re: Mocniejszy alternator w HDJ80
Witam , niby fabryka dała 80A na dwa akumulatory nie małe z resztą więc nie wiem czy mocniejszy jest potrzebny , chyba że wyciągarka to inna sprawa .Kupiłem teraz 2 nowe akumulatory 80ah i jeden elektryk powiedział że wystarczy 80A , a drugi że będą nie doładowane i komu wierzyć . Można kupić alternator 120A ale czy to konieczne nie wiem . Może fachowiec elektryczny by się wypowiedział .
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8424
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Mocniejszy alternator w HDJ80
Prąd maksymalny alternatora nie ma w zasadzie znaczenia. Chodzi bardziej o charakterystukę prądowa alternatora - i ładowanie od bardzo małych obrotów.
Do J8 można zapodać alternatory z J12 i J15 - prawdpodobnie jedynie wtyczki do przeróbki (kółka pasowe są współzamienne).
Generalnie - można też poszukać alternatorów denso montowanych w innych europejskich markach aut - ja mam do 4R zapodany alternator z renault vel satis - mimo że renówka - altek jest japoński (denso jest częścią koncernu tyoty), nawet wtyczki ma takie jak do toytoyów przychodzą ...
Szukajcie alternatórów takich jak z tego linku: http://allegro.pl/alternator-ford-focus ... 42726.html chodzi o sposób nawinięcia uzwojeń stojana - w miarę dobrze widać, o co chodzi. Taki sposób nawijania daje prawie dwa razy większą "gęstość" drutów - u mnie alternator teraz ładuje pełnym napięciem, przy wszystkim włączonym, nawet jak przymulę silnik niżej 500 rpm.
Dla porównania - klasyczny alternator nawijany jest tak: http://allegro.pl/alternator-focus-c-ma ... 73847.html
ps. Jak się któremu modowi nudzi - to można by wyekstrachować foty z tych aukcji, coby zostały tu na dłużej.
Do J8 można zapodać alternatory z J12 i J15 - prawdpodobnie jedynie wtyczki do przeróbki (kółka pasowe są współzamienne).
Generalnie - można też poszukać alternatorów denso montowanych w innych europejskich markach aut - ja mam do 4R zapodany alternator z renault vel satis - mimo że renówka - altek jest japoński (denso jest częścią koncernu tyoty), nawet wtyczki ma takie jak do toytoyów przychodzą ...
Szukajcie alternatórów takich jak z tego linku: http://allegro.pl/alternator-ford-focus ... 42726.html chodzi o sposób nawinięcia uzwojeń stojana - w miarę dobrze widać, o co chodzi. Taki sposób nawijania daje prawie dwa razy większą "gęstość" drutów - u mnie alternator teraz ładuje pełnym napięciem, przy wszystkim włączonym, nawet jak przymulę silnik niżej 500 rpm.
Dla porównania - klasyczny alternator nawijany jest tak: http://allegro.pl/alternator-focus-c-ma ... 73847.html
ps. Jak się któremu modowi nudzi - to można by wyekstrachować foty z tych aukcji, coby zostały tu na dłużej.
Re: Mocniejszy alternator w HDJ80
Są dostępne dwa alternatory 80 i 120 Amper- tyle w temacie
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8424
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Mocniejszy alternator w HDJ80
Kylon - ale idzie właśnie o sposób nawijania. Ta metoda z pierwszego linku daje naprawdę mega efekt. Natomiast ta druga - są alternatory o prądzie 120A - tak właśnie nawijane - ale one też nie ładują od wolnych. Wiem co piszę - bo tak właśnie mam teraz w UZJ40 - ori altek ma tam chyba właśnie 120A. Żeby ładował - mus jest z 800 obrotów, i to bez odbiorników. A silnik ma wolne 550 ... Temu pewnie pójdzie w przyszłości altek od 3UZ - gęsto nawijany.
Re: Mocniejszy alternator w HDJ80
Bo Ty masz kłopot niskich obrotów w benzynie. W HDJ80 z automatem to 750 rpm
Re: Mocniejszy alternator w HDJ80
U mnie chodzą 95ah i mimo że na wyjazdach bywa że przez pół dnia na trzech gniazdach 12V chodzą zasilacze i ładowarki, do tego od czasu do czasu jeszcze 500W przetwornica 220V (co prawda też tylko z jakimś zasilaczem) to nie zauważyłem żadnych problemów. Faktem jest że wyciągarki używam rzadko, a lodówki wcale , a to one zdaje się żrą najwięcej.farmer pisze:Witam , niby fabryka dała 80A na dwa akumulatory nie małe z resztą więc nie wiem czy mocniejszy jest potrzebny , chyba że wyciągarka to inna sprawa .Kupiłem teraz 2 nowe akumulatory 80ah i jeden elektryk powiedział że wystarczy 80A , a drugi że będą nie doładowane i komu wierzyć .
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8424
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Mocniejszy alternator w HDJ80
W 4R wolne to 860. Ale na starym alternatorze pełne ładowanie szło dopiero od 1000 - 1100 rpm.kylon pisze:Bo Ty masz kłopot niskich obrotów w benzynie. W HDJ80 z automatem to 750 rpm
Teraz już nie zrobię filmiku, bo się mi nie chce starego alternatora zakładać - ale jak kto chce se może na swoim aucie zaobserwować: większość toyek ma na desce woltomierz. u mnie na starym altku, jak silnik pracował na wolnych, i się awaryjne włączyło (i tylko je) - to wskazówka woltomierza se skakała. Widać było wyraźny spadek napięcia, jak zapalały się żarówki. Zjawisko oczywiście narastało, wraz z włączniem większej ilości odbiorników.
Teraz, jak silnik pyrka na wolnych, mam włączone światła drogowe, ogrzewanie, i 200W na dachu - i włączę awaryjne - to wskazówka woltomierza ... nadal stoi jak zabetonowana ... I nie na 10V, oczywista
Dzięki temu alternatorowi olałem kombinowanie z oszczędniejszymi światłami na dachu - są teraz po staremu, zwykłe h3/55W. I jestem z nich mega zadowolony Całe kombinowanie z ksenonami, a później ledami zaczęło się właśnie od tego - że jak auto dłużej pyrkało nocą z włączonymi roboczymi na dachu - to aku się rozładowywał. Fakt, stary już wtedy był, ale jak napięcie spadało poniżej 10V - to już robiło się niefajnie, bo w razie zgaśnięcia silnika mógł się zrobić problem, jak się było solo gdzieś dalej.
A piszę o tym wszystkim dlatego - że denso robi te alternatory wg. dosyć hermetycznej folozofii - czyli robi (robiło - bo mowa o starszych modelach) po swojemu - a producenci aut dopasowywali uchwyty na aucie. Inaczej - ten co mam z renówki wymagał przedłużenia łapki napinacza - ale dolna stopka (ta szeroka) jest identyczna jak w alternatorze oryinalnym - więc w zasadzie do zamontowania na silniku spasił "bolt on".
Ten alternator (vel satis 3,0 V6) spasi również do HDJ czy KZJ - również, jak u mnie, łapka napinacza do przedłużenia (w tym przypadku nawet wtyczka jest identyczna) - różnica względem ori (np. z J12) jest w cenie - za swój dałem całą stówę ...
Z tą łapką napinacza - rozwinę. Alternatory denso łapkę napinacza mają zwykle odginaną w kierunku napinacza (korpus, patrząc od strony koła pasowego, nie jest symetryczny). Natomiast ten altek z renówki - jest symetryczny - więc łapka napinacza jest odchylona bardziej na zewnątrz (różnica jest jakieś 3 cm względem oryginału). Ale dzięki temu, że symetryczny - pasuje sensownie i na prawą, i na lewą stronę silnika.
Re: Mocniejszy alternator w HDJ80
U mnie w manualu jest 650rpm czyli jeszcze mniejkylon pisze:Bo Ty masz kłopot niskich obrotów w benzynie. W HDJ80 z automatem to 750 rpm
Ogólnie rozchodzi się o to, że mam oryginalnie (nie wiem czemu) jeden aku, oczywście ktoś wcisnął 100Ah oby za mały nie był, teraz jestem na etapie rozważań montażu drugiego też 100Ah, więc razem będzie jakieś 200Ah i oryginalny altek może nie dać rady ładować obu aku i będą ciągle nie doładowane.
Dzięki Rokfor32 za podpowiedzi
Re: Mocniejszy alternator w HDJ80
Druga sprawa, jak macie połączone ze sobą dwa akusy w waszych autach, poprzez jakieś izolatory aku, czy może bezpośrednio czy jeszcze jakoś inaczej ? Jak zacząłem na ten temat czytać, to już sam nie wiem jak je połączyć, aby były ładowane i się same nie rozładowywały.
Re: Mocniejszy alternator w HDJ80
Czy na pewno masz HDJ a nie HZJEdEk pisze:Ogólnie rozchodzi się o to, że mam oryginalnie (nie wiem czemu) jeden aku
Dwa aku połączone są następująco: minus do karoserii ( masa) plus<------->plus, minus do karoserii
-[ ]+<----->+[ ]-
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8424
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Mocniejszy alternator w HDJ80
HDJ80 musi mieć dwa aku - bo ma rozruch na 24V. Jeżeli jest inaczej - to oznacza, że komuś sfajczył się przełącznik napięć (instalacja ma 12V - jest specjalny stycznik przepinający na 24 - i tylko na rozrusznik - w momencie startu), i auto dostało rozrusznik 12V (np. z HDJ100).
Re: Mocniejszy alternator w HDJ80
Proto, raczej wiem czym jeżdżę A co do połączenia aku plus-plus to słyszałem opinie że potrafią sie rozładowywać z tego powodu że prąd sobie pomiędzy nimi krąży, czy Ty masz je tak połączone, bezpośrednio ?
Rokfor32, trudno mi stwierdzić czy kiedykolwiek był tam drugi aku bo nawet nie ma po nim żadnego śladu, chociażby pozostałości jakiejkolwiek instalacji. Ale może kiedyś był tylko ktoś wszystko starannie pousuwał
Rokfor32, trudno mi stwierdzić czy kiedykolwiek był tam drugi aku bo nawet nie ma po nim żadnego śladu, chociażby pozostałości jakiejkolwiek instalacji. Ale może kiedyś był tylko ktoś wszystko starannie pousuwał
Re: Mocniejszy alternator w HDJ80
HDJ-y 80 np. z rynków arabskich mają jeden akumulator po lewej stronie.
Re: Mocniejszy alternator w HDJ80
To super że jesteś świadomym użytkownikiem, bo często tak nie jestEdEk pisze:Proto, raczej wiem czym jeżdżę...
Popatrz na tabliczkę znamionową bo może masz GEN spec zunifikowaną z HZJ80 tak jak Kylon napisał i wtedy wiele innych rzeczy może nie być oczywiste w tym samochodzie nawet dla świadomego usera takich jak np. czujnik zapylania filtra czy inne wydumki