Mocniejszy alternator w HDJ80
Moderator: luk4s7
Re: Mocniejszy alternator w HDJ80
Tak jak Kylon pisze będzie to wersja arabska, poprzedni właściciel też coś mi wspominał o arabach, poza tym ma podwójną klimę (tył i przód), dwa zbiorniki paliwa i nie ma świateł przeciwmgłowych.
GEN jest na GENERAL COUNTRIES i na pewno nie HZJ tylko HDJ80
GEN jest na GENERAL COUNTRIES i na pewno nie HZJ tylko HDJ80
Re: Mocniejszy alternator w HDJ80
Skoro to rarytas HDJ80 GEN spec to opisz ze zdjęciami swoje auto dla potomnych w dziale "Moja Toyota"
Re: Mocniejszy alternator w HDJ80
Jak będzie trochę więcej czasu to czemu nieproto pisze:Skoro to rarytas HDJ80 GEN spec to opisz ze zdjęciami swoje auto dla potomnych w dziale "Moja Toyota"
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8424
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Mocniejszy alternator w HDJ80
Parę literek na tabliczce - a tyle zmienia ...
Czyli masz w standardzie całą instalację na 12V.
Ta historia z rozładowywaniem ... to jest trochę prawda (nie chce mi się tłumaczyć teraz detali) - ale tylko w przypadku aku dołączonego, który jest obciążany inaczej niż główny, np dodatkowo rozładowywany przydaśkami postojowymi) W przypadku fabrycznego spięcia równoległego dwóch aku - nic takiego nie zachodzi. Ale tez i jest warunek - oba aku mają być identyczne (pojemność, rezystancja wewnętrzna).
Czyli masz w standardzie całą instalację na 12V.
Ta historia z rozładowywaniem ... to jest trochę prawda (nie chce mi się tłumaczyć teraz detali) - ale tylko w przypadku aku dołączonego, który jest obciążany inaczej niż główny, np dodatkowo rozładowywany przydaśkami postojowymi) W przypadku fabrycznego spięcia równoległego dwóch aku - nic takiego nie zachodzi. Ale tez i jest warunek - oba aku mają być identyczne (pojemność, rezystancja wewnętrzna).
- LeszekSodoma
- Posty: 356
- Rejestracja: 30 sty 2012, 20:06
- Auto: wcze?niej :Gaz67b ,Gaz63sanitarka ,Aro, teraz hj 60turbo 609 328 162.
- Kontakt:
Re: Mocniejszy alternator w HDJ80
Rokfor mam do Ciebie Wielgachną prośbę ,czy Mógłbyś w jakiś inny sposób przedstawić te różnice ,jeżeli chodzi o nawijanie stojana ,ja za cholerę nie mogę zobaczyć różnicy (proszę o mały może rysuneczek ),w,sumie już dwa razy dawałem alternator do przewinięcia ,za każdym razem zamiast obiecanej większej mocy ,,,dostawałem coraz dłuższych oślich uszu
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8424
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Mocniejszy alternator w HDJ80
Zdjęcia statorów zapożyczone z allegro. Ten pierwszy to alternator dużej mocy, ten drugi to klasycznie nawijany. W większości alternatorów psób nawinięcia jest dobrze widoczny przez otworki wentylacyjne korpusu.
- LeszekSodoma
- Posty: 356
- Rejestracja: 30 sty 2012, 20:06
- Auto: wcze?niej :Gaz67b ,Gaz63sanitarka ,Aro, teraz hj 60turbo 609 328 162.
- Kontakt:
Re: Mocniejszy alternator w HDJ80
Bardzo dziękuję ,przedrukowałem te dwa stojany i przy nadarzającej się okazji odwiedzę jakiś warsztat elepstryczny ,jeszcze raz dzięki
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8424
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Mocniejszy alternator w HDJ80
Jeżeli chodzi Ci po głowie nawinięcie klasycznego w ten nowy sposób - to zapomnij. Się dokładniej przyglądnij - jest dużo większa ilość działek. A do kompletu rotor ma odpowiednio większą liczbę biegunów.
Przy J6 generalnie jest kicha. Raz, że 24V, więc z osobówek z CR (bo to właśnie główni dawcy tych alternatorów - system CR jest jak się okazuje mocno prądożerny) nic nie spasi, a dwa - zainstalowana pompa vacu na alternatorze.
Drugi alternator można dołożyć - ale problem 24V nadal zostanie.
Sensowne rozwiązanie, jakie mi się widzi - to zastosowanie patentu z HDJ80. Czyli układ startu na 24V - a reszta instalacji na 12V. Dla J6 dało by sie bez większych ceregieli pozyskać newralgiczne tajle z modeli 12V (sterownik świec żarowych, wycieraczek, silniczki, pompki, przekaźniki - plus układ gaszenia silnika). Ale chyba poziom upierdliwości takiej przeróbki przerasta potencjalne korzyści ...
Przy J6 generalnie jest kicha. Raz, że 24V, więc z osobówek z CR (bo to właśnie główni dawcy tych alternatorów - system CR jest jak się okazuje mocno prądożerny) nic nie spasi, a dwa - zainstalowana pompa vacu na alternatorze.
Drugi alternator można dołożyć - ale problem 24V nadal zostanie.
Sensowne rozwiązanie, jakie mi się widzi - to zastosowanie patentu z HDJ80. Czyli układ startu na 24V - a reszta instalacji na 12V. Dla J6 dało by sie bez większych ceregieli pozyskać newralgiczne tajle z modeli 12V (sterownik świec żarowych, wycieraczek, silniczki, pompki, przekaźniki - plus układ gaszenia silnika). Ale chyba poziom upierdliwości takiej przeróbki przerasta potencjalne korzyści ...