Strona 2 z 2

Re: Mocniejszy alternator w HDJ80

: 10 sty 2014, 21:43
autor: EdEk
Tak jak Kylon pisze będzie to wersja arabska, poprzedni właściciel też coś mi wspominał o arabach, poza tym ma podwójną klimę (tył i przód), dwa zbiorniki paliwa i nie ma świateł przeciwmgłowych.
GEN jest na GENERAL COUNTRIES i na pewno nie HZJ tylko HDJ80 :)

Re: Mocniejszy alternator w HDJ80

: 10 sty 2014, 22:08
autor: proto
Skoro to rarytas HDJ80 GEN spec to opisz ze zdjęciami swoje auto dla potomnych w dziale "Moja Toyota" 8)

Re: Mocniejszy alternator w HDJ80

: 10 sty 2014, 22:51
autor: EdEk
proto pisze:Skoro to rarytas HDJ80 GEN spec to opisz ze zdjęciami swoje auto dla potomnych w dziale "Moja Toyota" 8)
Jak będzie trochę więcej czasu to czemu nie ;)

Re: Mocniejszy alternator w HDJ80

: 10 sty 2014, 23:14
autor: Rokfor32
Parę literek na tabliczce - a tyle zmienia ... :mrgreen:

Czyli masz w standardzie całą instalację na 12V.

Ta historia z rozładowywaniem ... to jest trochę prawda (nie chce mi się tłumaczyć teraz detali) - ale tylko w przypadku aku dołączonego, który jest obciążany inaczej niż główny, np dodatkowo rozładowywany przydaśkami postojowymi) W przypadku fabrycznego spięcia równoległego dwóch aku - nic takiego nie zachodzi. Ale tez i jest warunek - oba aku mają być identyczne (pojemność, rezystancja wewnętrzna).

Re: Mocniejszy alternator w HDJ80

: 21 sty 2014, 20:34
autor: LeszekSodoma
Rokfor mam do Ciebie Wielgachną prośbę ,czy Mógłbyś w jakiś inny sposób przedstawić te różnice ,jeżeli chodzi o nawijanie stojana ,ja za cholerę nie mogę zobaczyć różnicy (proszę o mały może rysuneczek :D :D ),w,sumie już dwa razy dawałem alternator do przewinięcia ,za każdym razem zamiast obiecanej większej mocy ,,,dostawałem coraz dłuższych oślich uszu :D :D :D

Re: Mocniejszy alternator w HDJ80

: 21 sty 2014, 23:27
autor: Rokfor32
Zdjęcia statorów zapożyczone z allegro. Ten pierwszy to alternator dużej mocy, ten drugi to klasycznie nawijany. W większości alternatorów psób nawinięcia jest dobrze widoczny przez otworki wentylacyjne korpusu.

Re: Mocniejszy alternator w HDJ80

: 22 sty 2014, 17:33
autor: LeszekSodoma
Bardzo dziękuję ,przedrukowałem te dwa stojany i przy nadarzającej się okazji odwiedzę jakiś warsztat elepstryczny ,jeszcze raz dzięki :D :D

Re: Mocniejszy alternator w HDJ80

: 22 sty 2014, 19:56
autor: Rokfor32
Jeżeli chodzi Ci po głowie nawinięcie klasycznego w ten nowy sposób - to zapomnij. Się dokładniej przyglądnij - jest dużo większa ilość działek. A do kompletu rotor ma odpowiednio większą liczbę biegunów.

Przy J6 generalnie jest kicha. Raz, że 24V, więc z osobówek z CR (bo to właśnie główni dawcy tych alternatorów - system CR jest jak się okazuje mocno prądożerny) nic nie spasi, a dwa - zainstalowana pompa vacu na alternatorze.

Drugi alternator można dołożyć - ale problem 24V nadal zostanie.

Sensowne rozwiązanie, jakie mi się widzi - to zastosowanie patentu z HDJ80. Czyli układ startu na 24V - a reszta instalacji na 12V. Dla J6 dało by sie bez większych ceregieli pozyskać newralgiczne tajle z modeli 12V (sterownik świec żarowych, wycieraczek, silniczki, pompki, przekaźniki - plus układ gaszenia silnika). Ale chyba poziom upierdliwości takiej przeróbki przerasta potencjalne korzyści ... :wink: