kolumna kierownicza a elektrozawór w hdj 80;
Moderator: luk4s7
kolumna kierownicza a elektrozawór w hdj 80;
Od pewnego czasu kolumna straciła wspomaganie,chociaż nie do końca są takie momenty
że czuje sie jakby troszeczkę wspomagała ;nadmieniam,sprawdziłem prawie wszystko,
nawet rozebrałem elektrozawór wszystko jes tok, wymieniłem pompę olejową.Problem jest w tym że nie jestem w stanie stwierdzić który komputerek odpowiada za sterowanie tym zaworem.
Bandę wdzięczny za podpowiedz.
że czuje sie jakby troszeczkę wspomagała ;nadmieniam,sprawdziłem prawie wszystko,
nawet rozebrałem elektrozawór wszystko jes tok, wymieniłem pompę olejową.Problem jest w tym że nie jestem w stanie stwierdzić który komputerek odpowiada za sterowanie tym zaworem.
Bandę wdzięczny za podpowiedz.
Re: kolumna kierownicza a elektrozawór w hdj 80;
Też mam podobnie, wymieniłem pompę na nówkę i dalej jest tak, że czasami wspomaganie zanika. Zastanawiałem się nawet nad wyrzuceniem zawora z przkładni kieowniczej, na początek odepnę od niego zasilanie ...
-
- Posty: 102
- Rejestracja: 29 paź 2009, 11:39
- Auto: HDJ80, HDJ80, HZJ80
LR Discovery 300
LR Discovery 200 - Kontakt:
Re: kolumna kierownicza a elektrozawór w hdj 80;
panowie ja to samo przechodzilem:))
ale wlasnie wczoraj dostalem przekładnie od pana który ja sprawdzil i uznal ze jest ok tylko zawór jest zjecha..... ny, zaslepil zawor i odeslal do mnie spowrotem. Zalozylem i..... kierownice krece jednym paluszkiem i chyba jest nawet za lekko teraz:)))
ale wlasnie wczoraj dostalem przekładnie od pana który ja sprawdzil i uznal ze jest ok tylko zawór jest zjecha..... ny, zaslepil zawor i odeslal do mnie spowrotem. Zalozylem i..... kierownice krece jednym paluszkiem i chyba jest nawet za lekko teraz:)))
Re: kolumna kierownicza a elektrozawór w hdj 80;
no właśnie! ciekawe czy zawór jest padnięty czy sterowanie nim - czy można to jakoś sprawdzić?
Re: kolumna kierownicza a elektrozawór w hdj 80;
sam rozważałem zaślepienie zaworu tylko obawiałem się że przy całkowitym skręcie pompa będzie
bardzo mocno obciążona wydajając przy okazji głośną prace ale skoro jest wszystko ok to zrobię
to samo ,a następnym zadaniem będzie przerobienie blokad na to znaczy usuwam oryginalne silniczki
elektryczne i montuje tłoczki na podciśnienie przy okazji pozbędę sie trochę niepotrzebnej instalacji.
bardzo mocno obciążona wydajając przy okazji głośną prace ale skoro jest wszystko ok to zrobię
to samo ,a następnym zadaniem będzie przerobienie blokad na to znaczy usuwam oryginalne silniczki
elektryczne i montuje tłoczki na podciśnienie przy okazji pozbędę sie trochę niepotrzebnej instalacji.
Re: kolumna kierownicza a elektrozawór w hdj 80;
Ja bym dał oryginalnym blokadom drugą szansę na Twoim miejscu
Na początku też ciagle miałem z nimi kłopot - zwaszcza z tylną, remontowałem silniczek, kupiłem nawet drugi na tył (będzie chyba do oddania).
Wystarczyło sprawdzić dokładnie instalację elektryczną, wymienić kilka przewodów i wtyczek, wyremontować porządnie silniczeki i od kiku lat blokady chodzą aż miło!
Oryginał ma tę przewagę, że masz pełną informację w jakim statusie jest blokada - czy się zapięła czy dopiero zamierza się zapiąć.
Na początku też ciagle miałem z nimi kłopot - zwaszcza z tylną, remontowałem silniczek, kupiłem nawet drugi na tył (będzie chyba do oddania).
Wystarczyło sprawdzić dokładnie instalację elektryczną, wymienić kilka przewodów i wtyczek, wyremontować porządnie silniczeki i od kiku lat blokady chodzą aż miło!
Oryginał ma tę przewagę, że masz pełną informację w jakim statusie jest blokada - czy się zapięła czy dopiero zamierza się zapiąć.
Re: kolumna kierownicza a elektrozawór w hdj 80;
Problem rozwiązany fatycznie teraz wspomaganie działa super,bardzo leciutko się kręci jest ciche jestem zadowolony i chyba kylon będzie zadowolony bo musze kupić bardzo dobry nowy amortyzator skrętu który ograniczy tą wielką swobodę kierowania ,na pewno mój jest słaby bo jedną ręką go wciskam,oprócz tego miałem małego zgryza z zaślepieniem tylu otworów ale metodą prób i błędów uporałem się z tym problemem i teraz mogę podpowiedzieć innym jak to zrobić.
Re: kolumna kierownicza a elektrozawór w hdj 80;
zygi, cyknąłeś może jakąś fotkę? Czym to zaślepiłeś?
Re: kolumna kierownicza a elektrozawór w hdj 80;
Niestety przez ten mój poligon popadam tylko w koszty w maju dwa telefony a teraz aparat fotograficzny w instrukcji napisali że wodoodporny ale nieodporny na głupotę popzrostu
utknąłem na rzece w dziurze zrobionej przez czołg albo coś podobnego i po ja...a w wodzie
po godzinie dopiero kolega mnie uratował i oczywiście okazało się że aparat nie umie pływać tylko poszedł w ślady tytani-ka.
ale niema problemu masz mój nr.tel 605 544 922.
utknąłem na rzece w dziurze zrobionej przez czołg albo coś podobnego i po ja...a w wodzie
po godzinie dopiero kolega mnie uratował i oczywiście okazało się że aparat nie umie pływać tylko poszedł w ślady tytani-ka.
ale niema problemu masz mój nr.tel 605 544 922.
-
- Posty: 102
- Rejestracja: 29 paź 2009, 11:39
- Auto: HDJ80, HDJ80, HZJ80
LR Discovery 300
LR Discovery 200 - Kontakt:
Re: kolumna kierownicza a elektrozawór w hdj 80;
Opisz dokładnie jak Ci chodzi u mnie , jak skręcisz lekko kierownica to auto momentalnie skręca, spróbuje teraz kopic zawór -ciekawe ile kosztuje. I wrócić do oryginału.
Re: kolumna kierownicza a elektrozawór w hdj 80;
Właśnie wróciłem z trasy;różnice są dość znaczne ze sprawnym zaworem miałem opanowane ruchy autem , bez zaworu w terenie zarypiaście koleiny bez żadnych problemów i wysiłku za to na trasie
jest za lekko,niema żadnego obciążenia przy delikatnych korektach i obawiam się że na śliskiej nawierzchni mogą być niespodzianki ;będzie można wpaśćw poślizg przy zbyt gwałtownym ruchu,pozatym samo działanie bez zarzutu osobiście jestem za powrotem do orginau.
Przynajmniej wiem co zrobić podczas wyprawy gdy pojawi sie taka usterka,jest bardzo łatwo przywrócić wspomaganie bez ingerencji w układ hydrauliczny.
jest za lekko,niema żadnego obciążenia przy delikatnych korektach i obawiam się że na śliskiej nawierzchni mogą być niespodzianki ;będzie można wpaśćw poślizg przy zbyt gwałtownym ruchu,pozatym samo działanie bez zarzutu osobiście jestem za powrotem do orginau.
Przynajmniej wiem co zrobić podczas wyprawy gdy pojawi sie taka usterka,jest bardzo łatwo przywrócić wspomaganie bez ingerencji w układ hydrauliczny.
Re: kolumna kierownicza a elektrozawór w hdj 80;
@Zygi mógłbyś opisać jak zaślepić ten zawór , a najlepiej fotki , z góry dziękizygi pisze:teraz mogę podpowiedzieć innym jak to zrobić.
Re: kolumna kierownicza a elektrozawór w hdj 80;
tak się zastanawiam - czy po prosty wypęcie elektrozaworu z kostki nieda efektu 'zaślepienia zaworu'?
Re: kolumna kierownicza a elektrozawór w hdj 80;
Zaślepienie samego zaworu jest w miarę proste,jak pisałem zdjęć nie zrobiłem mogę wytłumaczyć na tel.jak to zrobić będzie to dla mnie łatwiej wytłumaczyć ,rozwiązałem też problem który nie dawał mi spokoju że tak leciutko sie kręci kierownica po prostu po zaślepieniu otworów należy zmniejszyć ciśnienie w układzie co spowoduje że przywróci się normalną prace układu tak jak jest to w układach bez zaworu elektrycznego,zawór główny znajduje się przy pompie wspomagania.
Sławek wypięcie samej kostki nic ci nipomorze testowałem, -chyba że układ jest sprawny.
Sławek wypięcie samej kostki nic ci nipomorze testowałem, -chyba że układ jest sprawny.
Re: kolumna kierownicza a elektrozawór w hdj 80;
Ja mam takie objawy, że po odpaleniu wszystko działa poprawnie, potem po szybkiej jeździe i zatrzymaniu czasami wspomaganie siada a po jakimś czasie wraca. Tak sobie kombinuję, że w czasie jazdy zawór się otwiera i zmniejsza ciśnienie w układzie i zawiesza się. Spróbuję w weekend odpiąć go jeszcze przed jazdą czyli w pozycji zamkniętej. Ale to tylko moje dywagacje. Dam znać jak poszło