blokada mostu toyota

Moderator: luk4s7

sauer202
Posty: 20
Rejestracja: 21 gru 2010, 14:44
Auto: ,lj 70,kzj 73
Kontakt:

blokada mostu toyota

Post autor: sauer202 »

pytanko mam .
czy blokada tylnego mostu z 120 d4d z 2003 da sie adoptowac do kzj ?
z tego co doczytalem na forum z 90 i hiluxa sie da a jak bedzie z ta 120?
dzieki za info

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18050
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: blokada mostu toyota

Post autor: kylon »

Wszystko się da. Kwestia determinacji.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8463
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: blokada mostu toyota

Post autor: Rokfor32 »

Z J12 jest taka sama jak z J9. Hilowa ma inne wtyczki, i nieco inaczej rozwiązany mechanizm wewnątrz serwosilniczka - ale mechanicznie na zewnątrz wszystkie silniczki są kompatybilne. Wliczając przednią blokadę z J8.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18050
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: blokada mostu toyota

Post autor: kylon »

Bardziej mu pewnie chodziło o zastosowanie całej główki mostu czyli po przerobieniu pochwy mostu jest taka szansa. Ja bym chyba wolał przerobić cały mos z tarczami na mocowania od J7. Reasumując w otwór po normalnej główce nie wejdzie żadna główka z blokadą. Trzeba go powiększyć z jednej strony, poprzestawiać szpilki mocujące itd. Zrobienie tego bez odpowiedniego oprzyrządowania wróży wieczne cieknięcie itd. Moim zdaniem taniej kupić blokadę ARB ale każdemu wolno walczyć.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8463
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: blokada mostu toyota

Post autor: Rokfor32 »

Mosty z J9 są szersze niż z J7, z J12 dużo szesze. Podobna szerokość (jak w J7) jest z hila ze sztywnym przednim mostem (most tylny jest wtedy węższy od wersji ifs o 7 cm). Wszystkie one były w wersjach z blokadami - ale w przeciwieństwie do J7 są to mosty symetryczne, z gruchą na środku.

Blokada fabryczna jest fajna do adaptacji w J7 o ile ktoś, kto chce se ją zapodać ma pojęcie techniczne i potrafi porządnie zrobić adaptację pochwy mostu, ale też ma pojęcie i potrafi rozwiązać alternatywne sterowanie blokadą. Sama główka mostu nie jest specjalnie droga. Ale silniczek sterujący jest bardzo ciężko namierzyć zdrowy w używce, a w aso kosztuje ponad 3 tysie pln.

Czyli zestaw w postaci: tania główka w używce plus nówka sztuka silniczek plus fachowo zrobione jego sterowanie coby się nie sfajczył w zanim do terenu dojedzie - ARB wyjdzie taniej ... :wink:

Awatar użytkownika
JaroFix
Klubowicz
Posty: 903
Rejestracja: 16 mar 2009, 21:04
Auto: Nissan Patrol GU4
Kontakt:

Re: blokada mostu toyota

Post autor: JaroFix »

Już gdzieś wstawiałem ten link. Dokładnie krok po kroku opisane jak wstawić blokadę z J9 do J7.

http://forum.ih8mud.com/70-series-tech/ ... -70-a.html" onclick="window.open(this.href);return false;

rafalll
Posty: 78
Rejestracja: 29 mar 2010, 13:42
Auto: Toyota Land Cruiser LJ 70
Kontakt:

Re: blokada mostu toyota

Post autor: rafalll »

Czy ktoś na tym forum przerabiał z tą blokadą od j9 do j7 :?:
Wydaje się to całkiem proste :idea: :wink:

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8463
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: blokada mostu toyota

Post autor: Rokfor32 »

A co, potrzebujesz potwierdzenia zamorskiej myśli technicznej? :mrgreen:

Ja będę tak przerabiał w niedalekiej przyszłości most do 4R (tylny) i J7 (przedni). Blokady już czekają na półce.

kwestia o której artykuł nie wspomina, to sterowanie blokadą. Fabryczne działa zupełnie dobrze, dopuki silniczek nie skoroduje. Później (lub kupując gołą główkę mostu) robią się schody, bo co prawda można wymienić (dokupić) silniczek, ale używek brak, a w ASO to ponad 3 tysie pln. Są więc różne wariacje na temat niefabrycznych metod sterowania - można pneumatycznie, można nawet mechanicznie linką. Ja u siebie mam fabryczne silniczki, więc pewnie je na początek zapodam.

sauer202
Posty: 20
Rejestracja: 21 gru 2010, 14:44
Auto: ,lj 70,kzj 73
Kontakt:

Re: blokada mostu toyota

Post autor: sauer202 »

wydaje sie niezbyt skomplikowane dzieki za ten link ze zdięciami:)
a tak na przyszłośc to od którego modelu bedzie pasowac blokada na przód do kzj oprócz arb :)
widziałem np dyfer przedni od 120 z blokada możliwe?(niweiem czy takie były). nada się?

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18050
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: blokada mostu toyota

Post autor: kylon »

Tu już nie będzie tak łatwo z wykorzystaniem J9 czy J12. Z resztą oryginalne blokady przodu to szukanie ze świecą.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8463
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: blokada mostu toyota

Post autor: Rokfor32 »

Toyotowska główka z blokadą na przód do adaptacji do J7 może być jedynie z J8 lub J105. Niestety - to co Kylon pisze - na naszym rynku ciężko o używkę tego typu. Nawet w Isla, gdzie tego typu gratów jest sporo, główki do J8 z blokadą były rzadkawe - i drogie. Dwukrotnie droższe niż tylne z J9.

Prawdopodobnie dałoby się zapodać na przód główkę typu low pinion (tylną z J9), ale wymaga to zmiany w układzie kierowania autem. Trzeba by zastosować system podobny jak w J6, czyli drążek łączący obie zwrotnice przestawić przed most, (obrócić czopy zwrotnic i zamienić miejscami prawy i lewy) a drążek od przekładni kiery podłączyć za pomocą końcówki z oczkiem (końcówki dla drążka spinającego zwrotnice).

Można to wszystko zrobić na fabrycznych częściach. dobierając je z odpowiednich modeli, i ew. korygując długości drążków. Zrobione zgodnie ze sztuką będzie bezpieczne i niezawodne - ale trza trochę pojęcia technicznego żeby taki temat ogarnąć.

Zalety - tania i łatwo dostępna główka z blokadą. Ustawienie typu Low pinion daje też pełną obciążalność przekładni przy cofaniu - Taki układ wytrzyma sporo więcej niż fabryczne rozwiązanie dla J7 w przypadku silnego obciążania napędu na rewersie. Znaczy się - nie wystrzeli przekładnia, polecą przeguby albo poukręca półosie ... :mrgreen:

sauer202
Posty: 20
Rejestracja: 21 gru 2010, 14:44
Auto: ,lj 70,kzj 73
Kontakt:

Re: blokada mostu toyota

Post autor: sauer202 »

juz go mam :mrgreen: most z blokadą juz widze te mozliwosci w terenie:)
i co dalej jak pociąć most wiem (widziałem na zdięciach) ale teraz jak to podpiac elektrycznie jaki włącznik jakie przekazniki od czego to podpasować?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8463
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: blokada mostu toyota

Post autor: Rokfor32 »

Tam masz dwa zwyczajne piny bezpośrednio do silniczka, plus reszta od potwierdzeń położeń krańcowych. Całe sterowanie jest w oryginale realizowane na zewnątrz, jest do tego specjalny moduł elektroniczny.

Można zmajstrować kilka typów sterowania, ale żeby to wytłumaczyć musisz mieć choć blade pojęcie o elektryce.

Awatar użytkownika
JaroFix
Klubowicz
Posty: 903
Rejestracja: 16 mar 2009, 21:04
Auto: Nissan Patrol GU4
Kontakt:

Re: blokada mostu toyota

Post autor: JaroFix »

sauer202 pisze:juz go mam :mrgreen: most z blokadą juz widze te mozliwosci w terenie:)
i co dalej jak pociąć most wiem (widziałem na zdięciach) ale teraz jak to podpiac elektrycznie jaki włącznik jakie przekazniki od czego to podpasować?
Tylko pamiętaj by zgadzała się wartość przełożeń w tylnym i przednim moście.

Mareknet
Posty: 83
Rejestracja: 21 lis 2009, 17:18
Auto: LJ70 po 90 roku
Kontakt:

Re: blokada mostu toyota

Post autor: Mareknet »

Panowie - wstawił ktoś z Was blokadę do J7? Np od J9? Piszecie o przekładaniu główek z J9 do J7 i przerobieniu pochwy. Pytanie które mnie zastanawia - co z przełożeniami? J9 i J7 ma identyczne przełożenia? Gdzie kupić główki? Dzięki za odpowiedzi :) bo z kumplem chcemy zacząć walczyć z tym tematem :mrgreen:

Pozdrowienia

ODPOWIEDZ