Zawieszenie do KZJ70
Moderator: luk4s7
Re: Zawieszenie do KZJ70
Śrubki są na miejscu. W tych modelach przy takich samych kapciach jest to samo. ( to już moja czwarta j7 po 90 roku i w każdej tak samo było)
Jednak post napisałem co zrobić, aby uniknąć sztywnego zawieszenia przy podniesieniu auta o 3 cale. Jeżeli trzeba będzie dużo rzeźby tak jak obniżenie wachaczach przeróbka wałów itd . To sobie odpuszczę i pójdę w inną stronę przeróbek tak jak zmiana felg czy też opon na wezsze
Jednak post napisałem co zrobić, aby uniknąć sztywnego zawieszenia przy podniesieniu auta o 3 cale. Jeżeli trzeba będzie dużo rzeźby tak jak obniżenie wachaczach przeróbka wałów itd . To sobie odpuszczę i pójdę w inną stronę przeróbek tak jak zmiana felg czy też opon na wezsze
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8444
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Zawieszenie do KZJ70
Rusz głową. Przecież wszystko masz jak na tacy.
Masz za wysoko podniesione auto względem możliwości amortyzatorów. Stąd brak skoku w dół.
Taki sam efekt występuje przy zbyt porzesztywnionych sprężynach (czyli na przykład zapodane max sztywne, plus dwieście czy więcej. Tez nie ma skoku w dół, bo masa auta (nieobciążeonego do zakłądanej wagi) ugina takie sprężyny o jakieś 2 cm.
no więc tak: zlikwiduj ten cały lift (podkładki przynajmniej), i zwiększ mase do takiej - do jakiej masz przewidziane sprężyny. Wtedy będzie miękko i komfortowo. Opcja dwa - zapodaj prawidłowo dobrany zawias do realnej masy auta.
A - i jeszcze jedno. Auto to nie pomnik, nie jest statyczne. Zawias pracuje, więc ograniczniki pracy trzeba tak dobrać, żeby pasowały do zmienionej konfiguracji (wielkość kół plus odsadzenie). Czyli zapodać prawidłowej wysokości odboje przy ramie. Wtedy nie będzie obcierać o nadkola. To samo dotyczy ograniczników skrętu - są regulowane, i jak się je prawidłowo ustawi to nic nie ociera o wahacze.
Masz za wysoko podniesione auto względem możliwości amortyzatorów. Stąd brak skoku w dół.
Taki sam efekt występuje przy zbyt porzesztywnionych sprężynach (czyli na przykład zapodane max sztywne, plus dwieście czy więcej. Tez nie ma skoku w dół, bo masa auta (nieobciążeonego do zakłądanej wagi) ugina takie sprężyny o jakieś 2 cm.
no więc tak: zlikwiduj ten cały lift (podkładki przynajmniej), i zwiększ mase do takiej - do jakiej masz przewidziane sprężyny. Wtedy będzie miękko i komfortowo. Opcja dwa - zapodaj prawidłowo dobrany zawias do realnej masy auta.
A - i jeszcze jedno. Auto to nie pomnik, nie jest statyczne. Zawias pracuje, więc ograniczniki pracy trzeba tak dobrać, żeby pasowały do zmienionej konfiguracji (wielkość kół plus odsadzenie). Czyli zapodać prawidłowej wysokości odboje przy ramie. Wtedy nie będzie obcierać o nadkola. To samo dotyczy ograniczników skrętu - są regulowane, i jak się je prawidłowo ustawi to nic nie ociera o wahacze.
-
- Posty: 13
- Rejestracja: 11 gru 2015, 00:12
- Auto: LJ 70 1994 bylo 2lt2, bedzie 3,4 5vz
- Kontakt:
Re: Zawieszenie do KZJ70
A PO CO CI TAK DUZY LIFT TROCHE SIE ZLE JEZDZI I AUTO STAJE SIE WYWROTNE
Re: Zawieszenie do KZJ70
Panowie, jakie zawieszenie polecacie do KZJ?. Nie zależy mi na jakimś wielkim lifcie. Znalazłem w zasadzie trzy firmy doninsons, Terrain Tamer i OME. Ale nie znalazłem opinii użytkowników. Zależy mi na fajnym wykrzyżu oraz na tym żeby nie było za twarde. Na pokładzie mam wyciągarkę z liną syntetyczną. Większe obciążenie przewiduje raczej rzadko. Koła mam 32" i raczej nie przewiduje większych no max 33''.
-
- Posty: 537
- Rejestracja: 09 paź 2017, 10:38
- Auto: był Hillux 2007, był LJ 70 1989, aktualnie LJ 70 z 1986
- Kontakt:
Re: Zawieszenie do KZJ70
polecam Dobinsons, uzytkowalem w klika autach i jestem bardzo zadowolony, raz miałem wyciek z amora, reklamacja po roku uzytkowania bez problemu byla uznana i dostalem nowe amory. Polecam firme i importera w Polsce. (kupilem amory bezposrednio u importera)
Re: Zawieszenie do KZJ70
Dzięki serdeczne. Importer dobinsonsa będzie mial dostępne zawieszenie do kzj dopiero w maju.DJ Hil-Lj70 pisze:polecam Dobinsons, uzytkowalem w klika autach i jestem bardzo zadowolony, raz miałem wyciek z amora, reklamacja po roku uzytkowania bez problemu byla uznana i dostalem nowe amory. Polecam firme i importera w Polsce. (kupilem amory bezposrednio u importera)
A ma ktoś u siebie zawieszenie terrain tammer?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Re: Zawieszenie do KZJ70
Dobinsons jest od ręki kilka kompletów tylko +60/65 mm, bo tylko takie sprzedajemy od lat i jest ok.
-
- Posty: 537
- Rejestracja: 09 paź 2017, 10:38
- Auto: był Hillux 2007, był LJ 70 1989, aktualnie LJ 70 z 1986
- Kontakt:
Re: Zawieszenie do KZJ70
Quiki,
kup Dobinsonsa, i bedziesz zadowolony, nie kombinuj....
kup Dobinsonsa, i bedziesz zadowolony, nie kombinuj....
Re: Zawieszenie do KZJ70
Wszystko się zgadza ale są dostępne pod obciążenie +100kg a nie jeżdzę z takim ciężarem. Boje sie ze beda za twarde.
A przy lifcie 60mm nie potrzebuje mimośrodów do obniżenia mocowania wahaczy?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
A przy lifcie 60mm nie potrzebuje mimośrodów do obniżenia mocowania wahaczy?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Re: Zawieszenie do KZJ70
tj . do 100 kg , nie mam teraz kompa z sobą to podałbym ci twardość sprężyn. Przy tym lifcie zaleca się wymianę na mimośrodowe tuleje ale nie jest konieczne. Ponieważ są takie same jak do Patrola to komplet masz od 160 zł więc chyba nie dużo
Re: Zawieszenie do KZJ70
Oradek ma np. Terrain Tamera. W cenie jest amorek skrętu ale co kto woli i sobie życzy.
Re: Zawieszenie do KZJ70
Pytanie o zawieszenie do lj70 z nowa buda HZJ, chcialem kupic TT + 2 cale, ale dostalem info jest tylko calowe;( polecicie cos innego +4-5cm? Auto bedzie smigalo w Portugalii po kamienistych szutrach, bez topienia, tylko turystyka. Chcialbym uzyskac podobny efekt jak w mojej j95 z liftem 2 cale TT i 285/75r16
Re: Zawieszenie do KZJ70
A kto Ci takie info podał? Przed czy po 90 roku?Freequ pisze: ↑31 sty 2022, 22:45Pytanie o zawieszenie do lj70 z nowa buda HZJ, chcialem kupic TT + 2 cale, ale dostalem info jest tylko calowe;( polecicie cos innego +4-5cm? Auto bedzie smigalo w Portugalii po kamienistych szutrach, bez topienia, tylko turystyka. Chcialbym uzyskac podobny efekt jak w mojej j95 z liftem 2 cale TT i 285/75r16
Re: Zawieszenie do KZJ70
Kylon rama z 1985 r, po przedstawieniu VIN'u w Wyprawa $x$ dostalem info, ze tylko 2cm w gore jest w TT, jesli są dwa cale to biore od razu;)