Termometr w J7
Moderator: luk4s7
Termometr w J7
Kupiłem w Lidlu (za 15,99 ) termometr podający 2 x temp (zew. i wew.) + zegarek. Chce wcisnąć go w szparę nad radiem - pasuje elegancko. Mam pytanie gdzie najlepiej wpuścić kabel mierzący temp. zew? Myślałem żeby go umieścić pod tą kratką pod przednią szybą gdzie chodzi silnik wycieraczek ale nie wiem czy jest tam łatwe "przejście" z kabiny... Ma ktoś doświadczenie w tym temacie?
Re: Termometr w J7
Ćwiczyłem temat w hiluksie - z tym samym termometremGladzio pisze:Kupiłem w Lidlu (za 15,99 ) termometr podający 2 x temp (zew. i wew.) + zegarek. Chce wcisnąć go w szparę nad radiem - pasuje elegancko. Mam pytanie gdzie najlepiej wpuścić kabel mierzący temp. zew? Myślałem żeby go umieścić pod tą kratką pod przednią szybą gdzie chodzi silnik wycieraczek ale nie wiem czy jest tam łatwe "przejście" z kabiny... Ma ktoś doświadczenie w tym temacie?
najlepsze wskazania masz, jak umieścisz jak najdalej z przodu - daleko od silnika.
Najpierw podpiąłem do ramy pod drzwiami kierowcy, ale zawyżał temperaturę od ciepłego powietrza od silnika potem wyżej przy drzwiach pod błotnikiem - to samo. Chyba najlepszym wyjściem jest mocowanie jak seryjnie w wielu autach - jak najbardziej z przodu i jak najniżej (by pokazywał istotną dla nas temperaturę przy asfalcie).
W grę wchodzi więc albo lewe nadkole z przodu, albo całkiem pod zderzak w okolice świateł przeciwmgielnych.
przejście kabla - pod deską, bokiem do drzwi, pod uszczelką i pod błotniku od wewnątrz - tak planuję, - nie wiem, czy tak się da w 7
p/k
Re: Termometr w J7
W grodzi pomiędzy kabina a silnikiem jest kilka otworów - przelotek dla dla kabli i linek, zwykle z gumową, rozciągliwą uszczelką.
Kabelek od termometru przepchniesz bez problemu.
Kabelek od termometru przepchniesz bez problemu.
Re: Termometr w J7
u mnie w patrolu znalaz czujnik miejsce na ramie z przodu zapakowany w woreczek z mikrootworkami taki miałem z zegarka casio działał lala dwa lata
Re: Termometr w J7
Spoko muszę zdjąć panel okalający radio i zobaczyć jak najbliżej przebić się do komory silnika... A co myślicie o pomysle zamocowania tego w tej kratce pod szybą przednią gdzie pracuje silnik wycieraczek?
-
- Posty: 2200
- Rejestracja: 16 paź 2009, 00:25
- Auto: VW T4 Syncro- Osio?ek, ale jak w domu si? czuj?
- Kontakt:
Re: Termometr w J7
W J6 czujnik temperatury zewnętrznej (czujnik i wskaźnik oryginalny- na wyposażeniu J6)) zamocowany jest tuż za przednim zderzakiem, przykręcony jest do ramy (prawa strona). Czyli per analogiam uważam, że jest to najlepsze miejsce dla właściwego odczytu temp. Mocowanie w okolicach klapy, tak mi się wydaje, zawsze będzie zawyżało odczyt z uwagi na ciepłe powietrze idące od silnika.
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: Termometr w J7
Też kupiłem sobie to cudo. Ale przykleiłem je nad zegarami a kabelek po prostu puściłem przy drzwiach koło tej listwy na krawędzi i na zewnątrz przykręciłem do podstawy anteny.
Może nie najbardziej elegancko ,ale jak dla mnie szkoda wysiłku i ewentuamnych modyfikacji dla tego czujnika z Lidla. Jak się zepsuje to go po prostu odkleję, wezmę duży zamach i ...
Poza tym półeczki używam na dokumenty, a ten termometr nie ma podświetlenia wiec chyba kiepsko będzie go widać.
Może nie najbardziej elegancko ,ale jak dla mnie szkoda wysiłku i ewentuamnych modyfikacji dla tego czujnika z Lidla. Jak się zepsuje to go po prostu odkleję, wezmę duży zamach i ...
Poza tym półeczki używam na dokumenty, a ten termometr nie ma podświetlenia wiec chyba kiepsko będzie go widać.
Re: Termometr w J7
dlatego u mnie też będzie na taśmę dwustronną na między zegarami a słupkiem po lewej przyklejonysebastian44 pisze: Poza tym półeczki używam na dokumenty, a ten termometr nie ma podświetlenia wiec chyba kiepsko będzie go widać.
tylko to mocowanie czujnika zdecydowanie jak najdalej z przodu i jak najniżej
Re: Termometr w J7
Chyba nie najlepszy. Czujnik temperatury będzie miał bezpośredni kontakt z grodzią silnika, która w czasie jazdy się dość mocno nagrzewa ( słoneczko też dobrze podgrzeje jak świeci ). Tą blachę, to wcale nie jest tak łatwo ściągnąć ( zwłaszcza jak już trochę podgiło podszybie ), a poza tym nie za bardzo jest jak tam przeprowadzić kabelek, bo otworów brak.Gladzio pisze:...... A co myślicie o pomysle zamocowania tego w tej kratce pod szybą przednią gdzie pracuje silnik wycieraczek?
Ja czujnik temperatury umieściłem na samym przodzie wewnątrz ramy. Do komory silnika masz spory przepust po stronie kierowcy, dalej po nadkolu, później w dół za reflektorem i już jesteś z kabelkiem z przodu ramy. Wtykasz czujnik w dziurkę w profilu, łapiesz kabelek paskiem zaciskowym i ....... ja tak mam od 3 lat i działa.
A...... i nie dawałbym termometru wewnętrznego, czyli tej części z wyświetlaczem na podszybiu. Tam się zawsze najbardziej nagrzewa od słońca, albo nagrzewnicy puszczonej na okno. Lepiej poszukać miejsca na pionowej konsoli.
Re: Termometr w J7
potwierdzam; z przodu, jak najdalej od silnika i pod spodem.
Swój zamontowałem na prawym błotniku od strony wewnętrznej ( widać po otwarciu drzwi pasażera).
Błąd. Jak karoseria nagrzeje się od słońca to od razu kilka , kilkanaście stopni więcej.
Bałem się że czujnik mi się utopi w wodzie ale jest chyba wodoszczelny. Przenoszę go na ramę ( a może nawet do środka ramy) z przodu.
Swój zamontowałem na prawym błotniku od strony wewnętrznej ( widać po otwarciu drzwi pasażera).
Błąd. Jak karoseria nagrzeje się od słońca to od razu kilka , kilkanaście stopni więcej.
Bałem się że czujnik mi się utopi w wodzie ale jest chyba wodoszczelny. Przenoszę go na ramę ( a może nawet do środka ramy) z przodu.
Re: Termometr w J7
Dzięki wszystkim za pomysły. Jak tylko będą do tego warunki zamontuje czujnik gdzieś nisko z przodu...
Re: Termometr w J7
w moich autkach najblizszy prawdy był termometr z czujnikiem umieszczonym pod lusterkiem bocznym