Hamulce J7

Moderator: luk4s7

Biafer
Posty: 46
Rejestracja: 21 lis 2007, 17:57

Hamulce J7

Post autor: Biafer »

Jakie macie pomysly na dobre hamulce w RJ 73?
Ostatnio jezdzilem po alpach ,zjezdzalem z przelenczy i gdy bym nie wiedzial ze szybko sie przegrzewaja to byla by to moja ostatnia jazda, naprawde malo brakowalo.
Moja jest 89' i mam nie wentylowane tarcze pozniej od 90' montowali wentylowane ale troszke mniejszej srednicy.
Widzialem u Was w sklepie konkretne tarcze ale obawiam sie ze nie pasowaly by do moich zaciskow.

Awatar użytkownika
fobos
Posty: 3155
Rejestracja: 04 kwie 2007, 20:47
Auto: VZJ 90
Kontakt:

Post autor: fobos »

Dobrym pomysłem jest zjeżdżając z z góry hamować silnikiem, a nie hamulcem i nie dopuszczać do nadmiernego rozpędzenia samochodu.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Post autor: kylon »

Fobos ma rację. Sporo zjeździłem gór różnymi samochodami w tym i siódemką i nigdy nie miałem problemów z hamulcami. Można zastosować lepsze tarcze hamulcowe oraz klocki ale wpada się w spore koszta. Podstawą prawidłowego działania układu hamulcowego jest również jego stan techniczny. Często tłoczki w przednich zaciska stoją i hamowanie jest takie sobie. Zmiana tarcz na wentylowane wiąże się ze zmianą również zacisków hamulcowych.

Gałka
Sąd Koleżeński
Posty: 4424
Rejestracja: 05 kwie 2007, 21:04
Auto: HZJ73 3w1
Kontakt:

Post autor: Gałka »

co prawda to był Focus ale zasada ta sama; w alpach zjeżdżałem hamując silnikiem i tu był problem- na 1 zjeżdżał za wolno ( jak na reduktorze) i za mną tworzył się korek, na 2 za szybko, rozpędzał się i też trzeba było używać hamulców. Skończyło się na dole śmierdzeniem hamuców i dłuższym postojem dla ich ostudzenia.
Wniosek: przy dłuższych zjazdach nie da rady hamować samym silnikiem. Acha, jeszcze próbowałem się ratować ręcznym ale to nic nie dawało.

Biafer
Posty: 46
Rejestracja: 21 lis 2007, 17:57

Post autor: Biafer »

Milo za ta lekcje zjezdzania,ale bardziej oczekiwalem na jakies konkrety od strony technicznej .
Co przerobic, jakie zaciski by pasowaly do wentylowanej tarczy(podejzewam ze trzeba by cos wymyslec z mocowaniem zacisk-piasta)moze od nowszych modeli by cos pasowalo,moze lepsza pompe,moze wymienic przewody na pelne stalowe?
Prosil bym o pomoc w tym kierunku.
Dzieki

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Post autor: kylon »

Najtańszy konkret to kupno mostu od nowszego modelu z tarczami wentylowanymi i przełożenie główki mostu. Nie wiem czy zaciski są zamienne bo czegoś takiego nie robiłem. Ja u siebie zainwestowałem w regenerację zacisków po maksie i tarcze Brembo. Mam spokój. Za dwa miesiące zapodaję tarcze DBA do jazdy off-road. Do nich warto zastosować dobre klocki hamulcowe np. Ferrodo. Tarcze są dodatkowo nacinane.
Sprawdź jeszcze korektor siły hamowania. Jeśli masz podniesione auto trzeba go troszkę dłubnąć. Może samochód hamuje Ci samym przodem.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Post autor: kylon »

Ostatnio zamontowałem sobie w Navarce tarcze DBA i pojechałem na testy prosto w Alpy. Ostre, ciasne zakręty. Ciągle góra i dół. Hamowanie było fajne i skuteczne mimo sporego ciężaru samochodu. W wakacje zamontuję taki komplet do siódemki - zwłaszcza że cena nie jest powalająca w stosunku do oryginałów czy dobrych zamienników. Zrobimy kolejny test.

Biafer
Posty: 46
Rejestracja: 21 lis 2007, 17:57

Post autor: Biafer »

Z wielka przyjemnoscia zainstalowal bym sobie taki zestaw.To ze jeszcze nie wbilem sie komus w tylek to cud.
Tylko ze jak sobie pomysle ile jeszcze gratow przydalo by mi sie do tej mojej landary w ktora i tak wknocilem duza zaduzo, to nasowa mi sie pomysl na wystartowanie z nowym postem pt. skad na to wszystko wziac hajs? :) Kto wie macie tu duzo odpowiedzi na rozne pytania moze i na to znajdziecie. :D
pozdro.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: heble

Post autor: kylon »


Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Hamulce J7

Post autor: Rokfor32 »

Powinny spasować zaciski również od Hila, również w wersji ze sztywnym przodem były wentylowane. Głowy sobie obciąć nie dam, ale te z IFS też wyglądają bardzo podobnie, jak znajdę chwilkę czasu to spróbuję dokładniej pomierzyć.

ps. Co prawda moja siódemka jeszcze alp nie zwiedzała, ale trochę kilosów już nabiła, również z długimi zjazdami, jak np. w Norwegii, i problemów z hamowaniem nie stwierdziłem. Mimo, że koła ciut większe od fabrycznych (33"), więc na dzień dobry traci się 15% siły hamowania.

Może faktycznie na początek porządna kontrola stanu zacisków, i porządne klocki.

Awatar użytkownika
piter69A
Posty: 612
Rejestracja: 30 sty 2009, 14:48
Auto: HZJ-73, HDJ-100, 2xGAZ69
Kontakt:

Re: Hamulce J7

Post autor: piter69A »

Spotkałem sie z tematem, że od 4-runnera V6 zaciski podchodzą. Sam nie sprawdzalem wiec 100% pewnosci nie mam.
:mrgreen:

profesorr10
Posty: 123
Rejestracja: 03 kwie 2008, 21:15
Auto: lj70
Kontakt:

Re: Hamulce J7

Post autor: profesorr10 »

piter69A pisze:Spotkałem sie z tematem, że od 4-runnera V6 zaciski podchodzą. Sam nie sprawdzalem wiec 100% pewnosci nie mam.
:mrgreen:

mam założone od tojki na drążkach ale nie wiem na 100% 4 runner czy j9 bo cały zawias z kawałkiem ramy leżał na szrocie jak nowy ,średnica 4 x 45mm,musiałem w jednym miejscu podszlifować obudowę bo łapał wąś zwrotnicy,znalazłem ostatnio reperaturki z autofrena które pasują, indeks D 4683 na średnice 4 x 45 mm i podaje mi katalog j9

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Hamulce J7

Post autor: Rokfor32 »

Są dwa rodzaje (przy zawieszeniach IFS), różnica polega na grubości tarczy. Nie pamiętam po którym roku, ale młodsze wozy miały grubsze tarcze, przez co szczelina w szczęce zacisku też była większa. Były też hile ze sztywną przednią osią i wentylowanymi hamulcami. Wszystkie one (4Runner, hilux) przynajmniej do '96 roku są kompatybilne z J7. Oczywiście komplety, czyli właściwa tarcza z właściwym zaciskiem.

Natomiast w J9 też są dwa typy - do kół 15 i 16". W tych drugich tarcza jest większa ok. 10 mm i jednocześnie zacisk ma wydłużone łapki mocujące. Zacisk z J9 ma też inny kształt niż J7, taki charakterystyczny nadlew na górnej zewnętrznej stronie.

Sprawdzę jutro rozstawy otworów montażowych, ale o ile sam zacisk może spasuje, to tarcza na pewno nie - w J9 jest nakładana na piastę od zewnątrz, jak w osobówkach, na szpilki. W J7 jest odwrotnie.

Awatar użytkownika
piter69A
Posty: 612
Rejestracja: 30 sty 2009, 14:48
Auto: HZJ-73, HDJ-100, 2xGAZ69
Kontakt:

Re: Hamulce J7

Post autor: piter69A »

Aby nie zakłądac nowego tematu, zapytuję:
Czy tarcze/ klocki hamulcowe tylne z HZJ7 są zamienne z J8??
Jaka jest minimalna grubość tylnej tarczy??

Magu
Posty: 110
Rejestracja: 24 sty 2009, 15:42
Auto: LJ70
Kontakt:

Re: Hamulce J7

Post autor: Magu »


ODPOWIEDZ