Wtryski
Moderator: luk4s7
Re: Wtryski
aha i jeszcze jedno one leżą tak w oleju już dobre 15 lat facet mówi że olej delikatnie zmienił swoja barwę na ciemniejszą ale to nie powinno mieć znaczenia ani wpływu na pracę końcówki? jak uważasz?
Re: Wtryski
Zejdę zaraz
http://www.toyodiy.com/parts/xref?v=E_1 ... 2362059015" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.toyodiy.com/parts/xref?v=E_1 ... 2362059015" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Wtryski
czyli będą one pasowały bo tak mi wychodziło z toyodiy:) to fajnie:)
Re: Wtryski
Dla wszystkich którym się to może przydać którzy czytali ten post problem z kopceniem rozwiązałem a mianowicie nic nie trzeba było robić tylko trochę dłużej przytrzymać świece by grzały z reguły odpalałem auto po ok 4 sek i wtedy mocno kopcił na siwo szaro gryzący dym jak teraz były te mrozy trzymałem go znacznie dłużej ok 5-6 sek i ani grama dymu a skąd wiem że to właśnie od grzania świec bo wczoraj przejechałem kawałek i zgasiłem go przy ponownym odpaleniu grzałem świece ok 4 sek i z tłumika chmura dymu akurat wszedł w nią facet co wychodził z mięsnego i się dusić zaczął;] ale pomijając ten fakt po zgaszeniu i odczekaniu chwili grzałem świece ok 6 sek i po problemie ani grama dymu:) tak więc jak grzać świece to porządnie:) dodam że świece mam prawie nowe bo roczne ale nie są to denso więc może dlatego trzeba je dłużej grzać:)
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8424
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Wtryski
W zdrowym aucie czas grzania świec jest dobierany automatycznie przez specjalny moduł elektroniczny. Nie da się grzać dłużej. Można zapodawać grzanie "na 2 razy", ale jest to główna przyczyna przedwczesnego padania świec.
Świece muszą być po prostu zgodne ze specyfikacją - wtedy grzeją jak trzeba.
Świece muszą być po prostu zgodne ze specyfikacją - wtedy grzeją jak trzeba.
Re: Wtryski
nie wiem jak to sie dokładnie odbywa ale wiem że jak odpalam po ok 6 sek to odpala bez kopcenia a po ok 4 z kopceniem to nie wiem jak mam to rozumieć:) świece mam nieoryginalne ale o parametrach oryginału tj 6V myślę jednak że denso były by lepsze
-
- Posty: 41
- Rejestracja: 22 maja 2013, 06:00
Re: Wtryski
pod Opolem gosc dobrze i dosyc tanio regeneruje wtryski - ja do swojej 73 2lt placilem za diagnoze + wymiana koncowki denso 95zl /sztuka (koncowka w cenie sie rozumie) - jak rozebral moje wtrychy to sie drapal po głowie jak to jeszcze jezdzilo - poprzedni wlasciciel jezdzil na czym sie da ...
http://www.pompowtryskiwacze.hoshi.pl/p ... yskiwacze/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.pompowtryskiwacze.hoshi.pl/p ... yskiwacze/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Wtryski
Witam, odświeżę trochę temat.
Jakiś czas temu nagle padła mi pompa wtryskowa w 2lt2 90 PS , podczas jazdy obrotomierz spadł na 0 a silnik się rozpędził do maximum albo i jeszcze dalej w skutek czego pozapychało wtryskiwacze i popękały 4 tłoki. silnik został zrobiony dostał wtryski z silnika EFI i pompę wtryskową(mechaniczną) używana gdzie zapewniali mnie ze jest super, przy jej montażu zauważyłem ze była regenerowana. Niestety dalej mam problem, przy uruchomieniu silnika odpala super na dotyk po przejechaniu około 5 km gdy auto pracuje na biegu jałowym silnik dostaje wyższych obrotów do 1000 i nie równo pracuje z wydechu wydobywa się dziwne strzelanie (nie wiem jak to nazwać,postarać się nagrać jakiś film) po prze gazowaniu leci czarny a później niebieskawy dym chwile jest ok na 800 obrotów i po paru sekundach znowu to samo, jak się przejadę np. około 20 km autostrada gdy auto mocno nagrzane nie ma tej nierównej pracy silnika ale obroty są miedzy 900-1000 , przy probie prze gazowania przy około 2500 jest lekkie szarpniecie, zaznaczę jeszcze ze pali jakieś 6-7 litrów za duzo. Może ktoś miał coś podobnego albo ma jakieś logiczne wytłumaczenie tego problemu.
pozdrawiam Rafał
Jakiś czas temu nagle padła mi pompa wtryskowa w 2lt2 90 PS , podczas jazdy obrotomierz spadł na 0 a silnik się rozpędził do maximum albo i jeszcze dalej w skutek czego pozapychało wtryskiwacze i popękały 4 tłoki. silnik został zrobiony dostał wtryski z silnika EFI i pompę wtryskową(mechaniczną) używana gdzie zapewniali mnie ze jest super, przy jej montażu zauważyłem ze była regenerowana. Niestety dalej mam problem, przy uruchomieniu silnika odpala super na dotyk po przejechaniu około 5 km gdy auto pracuje na biegu jałowym silnik dostaje wyższych obrotów do 1000 i nie równo pracuje z wydechu wydobywa się dziwne strzelanie (nie wiem jak to nazwać,postarać się nagrać jakiś film) po prze gazowaniu leci czarny a później niebieskawy dym chwile jest ok na 800 obrotów i po paru sekundach znowu to samo, jak się przejadę np. około 20 km autostrada gdy auto mocno nagrzane nie ma tej nierównej pracy silnika ale obroty są miedzy 900-1000 , przy probie prze gazowania przy około 2500 jest lekkie szarpniecie, zaznaczę jeszcze ze pali jakieś 6-7 litrów za duzo. Może ktoś miał coś podobnego albo ma jakieś logiczne wytłumaczenie tego problemu.
pozdrawiam Rafał
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8424
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Wtryski
Żle ustawione wyprzedzenie wtrysku. O ile tylko to, bo może być coś jeszcze w pompie. Ale na początek kąt wtrysku.
Re: Wtryski
czyli spróbować ustawić na zegar, jeśli dalej będzie bez zmian rozglądać się za pompą wtryskową?
Re: Wtryski
troche nie wyrazny, najbardziej widac przy ponownym uruchomieniu silnika, zastanawia mnie ten niebieskawy dymek
https://www.youtube.com/watch?v=1bX0VeG ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=1bX0VeG ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8424
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Wtryski
Na zegar - albo dynamicznie. Dla niemal wszystkich silników tego typu kąt mierzony stroboskopem mieścić się powinien między 4 a 6 stopni przed górnym położeniem tłoka. Przy czym - mierzy się na ciepłym silniku - albo trzeba zablokować korekcję kąta od temperatury - na zimno kąt wtrysku jest przyspieszony o kilka dodatkowych stopni.
Re: Wtryski
Dynamicznie czyli ze na tzw. oko ? te objawy co przedstawiłem na filmiku najbardziej widać od 24 sekundy to będą objawy z pompa wtryskową?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8424
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Wtryski
Dynamicznie - czyli lampą stroboskopową w czasie pracy silnika. I - faktycznie "na oko" - bo pierwsze patrzysz się właśnie okiem - a po drugie klekoty nie mają na kole pasowym nacięć innych niz tylko skrajne położenie tłoka. W praktyce - wyprzedzenie na lampie powinno być około 0,5 - 1 cm przed znakiem.
Re: Wtryski
A czy taka praca silnika może być spowodowana czymś innym np. wtryskami czy tez źle poskładanym silnikiem ?