Strona 2 z 3
Re: Problem z odpaleniem
: 03 wrz 2010, 09:56
autor: Remiołek
Co prawa w J6, ale miałem już przygodę z wypalonym stykiem. Tylko tyle, że u mnie rozrusznik nie przestawał kręcić. W końcu cały rozrusznik wylądował na stole przed Bacówką, a sam styk został dorobiony w pół godziny wraz z szukaniem materiału w stajni Augiasza, czyli garażu kolegi. Po wymianie styku i założeniu rozrusznika nastąpiło cudowne uzdrowienie. Koszt: 2x2,40zł.
Re: Problem z odpaleniem
: 06 wrz 2010, 10:40
autor: onasz
Rokfor32 pisze:Do KZJ70 będzie pasował od czegokolwiek z silnikiem 1KZ-T(E). Te od 1KD-FTE (D4D) jak się nie mylę podchodzą, (mogę sprawdzić na 100% jutro, jak nie zapomnę), ale z racji że od młodszych i droższych modeli zapewne też będą droższe sporo niż te właściwe ...
To czemu jedne mają 10 zębów
http://altera.jdm.pl/catalog/product_in ... ts_id=2485" onclick="window.open(this.href);return false;
A do D4D 11 zębów i są mocniejsze
http://altera.jdm.pl/catalog/product_in ... ts_id=2480" onclick="window.open(this.href);return false;
Czy to zależy od tego czy manual czy automat?
Re: Problem z odpaleniem
: 06 wrz 2010, 11:10
autor: Gladzio
Z ciekawostek - do rozrusznika 2 kW do modelu sprzed 90 rokiem nie można osobno kupić styczników - występują razem z obudową a koszt tej jest porównywalny z ceną regenerowanego rozrusznika OPTIFIT...
Re: Problem z odpaleniem
: 06 wrz 2010, 21:27
autor: Rokfor32
Zapomniałem sobie o tym porównaniu ...
Jeżeli jest inna liczba ząbków, to nie ma szans na współzamienność. Dotyczyć to będzie najprawdopodobniej również kół zamachowych, bo bloki obu silników wydają się być prawie identyczne, więc i odległość między osiami rozrusznika i wału korbowego powinna się zgadzać. Tego jednak nie jestem w stanie zweryfikować organoleptycznie, brak odpowiedniego sprzętu pomiarowego ...
Re: Problem z odpaleniem
: 08 wrz 2010, 17:06
autor: onasz
Mam problem z pewnym doborem rozrusznika poniewaz nigdzie nie mogę znależć takich numerów jak u mnie.Może ktoś pomoże .Na zdjęciu są słabo widoczne więc ; TOYOTA 28100-67030-84 , DENSO 9622809-178
Re: Problem z odpaleniem
: 10 wrz 2010, 01:10
autor: Rokfor32
Sprawdziłem organoleptycznie kwestię tych ząbków w rozrusznikach do 1KZ-T. W całym magazynie nie znalazłem innego rozrusznika, niż z 11-nastoma ząbkami, bez znaczenia rocznik, i czy 4R, J9, J12, d4D czy zwykły. To samo z hilami i hiace'ami.
Ale na Isla nigdy nie były w oficjalnym imporcie wersje ze słabszym rozrusznikiem i pojedynczym akumulatorem.
Może więc tu jest rozwiązanie zagadki - a to by oznaczało, ze przy wersjach z na ciepłe kraje również koło zamachowe (a przynajmniej wieniec rozrusznika) są też inne.
Re: Problem z odpaleniem
: 15 wrz 2010, 15:21
autor: onasz
A może ktoś mi podać jaki ma kod Denso lub Toyoty przy swojej KZJ-cie.
Re: Problem z odpaleniem
: 28 wrz 2010, 12:41
autor: Gladzio
onasz: mam rozrusznik do KZJ'a - regenerowany oryginalnie o czym świadczy końcówka - 84 (OPTIFIT)
Możesz tam jeszcze założyć oryginał czyli 28100-67030 (2.2 kW), 28100-67020 (COLD SPEC 2.7 kW) oraz jego odpowiednik z OPTIFIT (oryginalnie regenerowany) 28100-67020-84.
Rokfor: ja mam rozrusznik po regeneracji, wymienione styki, wieniec jak pisałeś też został przesunięty od odpowiedni kąt a mimo tego rozrusznik cały czas zgrzyta... masz jeszcze jakiś pomysł jaki jest tego powód?
Re: Problem z odpaleniem
: 28 wrz 2010, 21:49
autor: Rokfor32
Może też być uszkodzenie mechaniczne (zużycie) wewnątrz mechanizmu wyrzucającego. Chodzi o taki stan, gdzie silnik rozrusznika zaczyna wirować zbyt wcześnie, przy zbyt mało wysuniętym kółeczku zębatym. Czyli np. wytarta lub wygięta widełka wyrzucająca, albo wytarta ta przesuwka z nią współpracująca.
Tak se gdybam, bo trudno ocenić na odległość. Ale najprostszym chyba sposobem sprawdzenia gdzie tkwi problem jest wstawienie innego, pewnego rozrusznika.
Re: Problem z odpaleniem
: 29 wrz 2010, 07:21
autor: Gladzio
Prawdopodobnie jest tak jak mówisz - coś w bebechach musi być nie tak. Niedługo wymontuje go i oddam do profesjonalniej regeneracji tu:
http://www.bendiks.pl" onclick="window.open(this.href);return false;.
Re: Problem z odpaleniem
: 29 wrz 2010, 07:42
autor: Gladzio
Rokfor: dużo roboty jest żeby samemu wyciągnąć rozrusznik? Trzeba mieć do tego auto na podnośniku?
Re: Problem z odpaleniem
: 29 wrz 2010, 10:47
autor: piter69A
wykladzina na glebę i 10-15 min roboty.
Re: Problem z odpaleniem
: 29 wrz 2010, 10:49
autor: piter69A
Jakby co tam zbedny oryginalny rozrusznik z uszkodzonym sprzęgłem ale elektrycznie w bdb stanie
Re: Problem z odpaleniem
: 29 wrz 2010, 21:09
autor: Rokfor32
Gladzio pisze:Rokfor: dużo roboty jest żeby samemu wyciągnąć rozrusznik? Trzeba mieć do tego auto na podnośniku?
W LJ70 jest łatwo. Przesrane jest w J9, z silnikiem 1KZ-TE ...
Ale najbardziej "ciekawe" rozwiązanie jest chyba w J100 z silnikiem 2UZ-FE - tam rozrusznik jest między cylindrami, na górze. Pod całością kolektorów dolotowych ...
Jak dla mnie numer jeden jak chodzi o wymianę rozrusznika są silniki Chewroleta. Z kluczem udarowym zdjęcie zajmuje jakieś 5 sekund ...
Re: Problem z odpaleniem
: 12 paź 2010, 21:01
autor: mlodyy
Dobra dopadło i mnie
Samochód LJ70 z 1989 roku, silnik 2LT. Rozrusznik jak jest wilgotno to niestety czasami niezazębia bendiks. Dodaję, że już takiego go kupiłem na wiosnę. W lato przy suchej pogodzie i wysokich temperaturach było OK, ale niestety teraz jak zaczęły się przymrozki i wilgotne poranki to przypadłość powróciła. Podejrzewam styki bendiksu oraz wspominaną zworę, jednak jak ktoś wcześniej napisał elementy te w moim rozruszniku nie występują jako części zamienne. Czy da się je zastosować od rozrusznika po 90 roku.