Strona 2 z 3

Re: Problem z odpaleniem

: 03 wrz 2010, 09:56
autor: Remiołek
Co prawa w J6, ale miałem już przygodę z wypalonym stykiem. Tylko tyle, że u mnie rozrusznik nie przestawał kręcić. W końcu cały rozrusznik wylądował na stole przed Bacówką, a sam styk został dorobiony w pół godziny wraz z szukaniem materiału w stajni Augiasza, czyli garażu kolegi. Po wymianie styku i założeniu rozrusznika nastąpiło cudowne uzdrowienie. Koszt: 2x2,40zł.

Re: Problem z odpaleniem

: 06 wrz 2010, 10:40
autor: onasz
Rokfor32 pisze:Do KZJ70 będzie pasował od czegokolwiek z silnikiem 1KZ-T(E). Te od 1KD-FTE (D4D) jak się nie mylę podchodzą, (mogę sprawdzić na 100% jutro, jak nie zapomnę), ale z racji że od młodszych i droższych modeli zapewne też będą droższe sporo niż te właściwe ... :mrgreen:
To czemu jedne mają 10 zębów http://altera.jdm.pl/catalog/product_in ... ts_id=2485" onclick="window.open(this.href);return false;
A do D4D 11 zębów i są mocniejsze http://altera.jdm.pl/catalog/product_in ... ts_id=2480" onclick="window.open(this.href);return false;
Czy to zależy od tego czy manual czy automat?

Re: Problem z odpaleniem

: 06 wrz 2010, 11:10
autor: Gladzio
Z ciekawostek - do rozrusznika 2 kW do modelu sprzed 90 rokiem nie można osobno kupić styczników - występują razem z obudową a koszt tej jest porównywalny z ceną regenerowanego rozrusznika OPTIFIT...

Re: Problem z odpaleniem

: 06 wrz 2010, 21:27
autor: Rokfor32
onasz pisze: To czemu jedne mają 10 zębów http://altera.jdm.pl/catalog/product_in ... ts_id=2485" onclick="window.open(this.href);return false;
A do D4D 11 zębów i są mocniejsze http://altera.jdm.pl/catalog/product_in ... ts_id=2480" onclick="window.open(this.href);return false;
Czy to zależy od tego czy manual czy automat?
Zapomniałem sobie o tym porównaniu ... :oops: :mrgreen:

Jeżeli jest inna liczba ząbków, to nie ma szans na współzamienność. Dotyczyć to będzie najprawdopodobniej również kół zamachowych, bo bloki obu silników wydają się być prawie identyczne, więc i odległość między osiami rozrusznika i wału korbowego powinna się zgadzać. Tego jednak nie jestem w stanie zweryfikować organoleptycznie, brak odpowiedniego sprzętu pomiarowego ...

Re: Problem z odpaleniem

: 08 wrz 2010, 17:06
autor: onasz
Mam problem z pewnym doborem rozrusznika poniewaz nigdzie nie mogę znależć takich numerów jak u mnie.Może ktoś pomoże .Na zdjęciu są słabo widoczne więc ; TOYOTA 28100-67030-84 , DENSO 9622809-178

Re: Problem z odpaleniem

: 10 wrz 2010, 01:10
autor: Rokfor32
Sprawdziłem organoleptycznie kwestię tych ząbków w rozrusznikach do 1KZ-T. W całym magazynie nie znalazłem innego rozrusznika, niż z 11-nastoma ząbkami, bez znaczenia rocznik, i czy 4R, J9, J12, d4D czy zwykły. To samo z hilami i hiace'ami.

Ale na Isla nigdy nie były w oficjalnym imporcie wersje ze słabszym rozrusznikiem i pojedynczym akumulatorem.

Może więc tu jest rozwiązanie zagadki - a to by oznaczało, ze przy wersjach z na ciepłe kraje również koło zamachowe (a przynajmniej wieniec rozrusznika) są też inne.

Re: Problem z odpaleniem

: 15 wrz 2010, 15:21
autor: onasz
A może ktoś mi podać jaki ma kod Denso lub Toyoty przy swojej KZJ-cie.

Re: Problem z odpaleniem

: 28 wrz 2010, 12:41
autor: Gladzio
onasz: mam rozrusznik do KZJ'a - regenerowany oryginalnie o czym świadczy końcówka - 84 (OPTIFIT)
Możesz tam jeszcze założyć oryginał czyli 28100-67030 (2.2 kW), 28100-67020 (COLD SPEC 2.7 kW) oraz jego odpowiednik z OPTIFIT (oryginalnie regenerowany) 28100-67020-84.

Rokfor: ja mam rozrusznik po regeneracji, wymienione styki, wieniec jak pisałeś też został przesunięty od odpowiedni kąt a mimo tego rozrusznik cały czas zgrzyta... masz jeszcze jakiś pomysł jaki jest tego powód?

Re: Problem z odpaleniem

: 28 wrz 2010, 21:49
autor: Rokfor32
Może też być uszkodzenie mechaniczne (zużycie) wewnątrz mechanizmu wyrzucającego. Chodzi o taki stan, gdzie silnik rozrusznika zaczyna wirować zbyt wcześnie, przy zbyt mało wysuniętym kółeczku zębatym. Czyli np. wytarta lub wygięta widełka wyrzucająca, albo wytarta ta przesuwka z nią współpracująca.

Tak se gdybam, bo trudno ocenić na odległość. Ale najprostszym chyba sposobem sprawdzenia gdzie tkwi problem jest wstawienie innego, pewnego rozrusznika.

Re: Problem z odpaleniem

: 29 wrz 2010, 07:21
autor: Gladzio
Prawdopodobnie jest tak jak mówisz - coś w bebechach musi być nie tak. Niedługo wymontuje go i oddam do profesjonalniej regeneracji tu: http://www.bendiks.pl" onclick="window.open(this.href);return false;.

Re: Problem z odpaleniem

: 29 wrz 2010, 07:42
autor: Gladzio
Rokfor: dużo roboty jest żeby samemu wyciągnąć rozrusznik? Trzeba mieć do tego auto na podnośniku?

Re: Problem z odpaleniem

: 29 wrz 2010, 10:47
autor: piter69A
wykladzina na glebę i 10-15 min roboty.

Re: Problem z odpaleniem

: 29 wrz 2010, 10:49
autor: piter69A
Jakby co tam zbedny oryginalny rozrusznik z uszkodzonym sprzęgłem ale elektrycznie w bdb stanie :wink:

Re: Problem z odpaleniem

: 29 wrz 2010, 21:09
autor: Rokfor32
Gladzio pisze:Rokfor: dużo roboty jest żeby samemu wyciągnąć rozrusznik? Trzeba mieć do tego auto na podnośniku?
W LJ70 jest łatwo. Przesrane jest w J9, z silnikiem 1KZ-TE ... :mrgreen:

Ale najbardziej "ciekawe" rozwiązanie jest chyba w J100 z silnikiem 2UZ-FE - tam rozrusznik jest między cylindrami, na górze. Pod całością kolektorów dolotowych ... :mrgreen:

Jak dla mnie numer jeden jak chodzi o wymianę rozrusznika są silniki Chewroleta. Z kluczem udarowym zdjęcie zajmuje jakieś 5 sekund ... :wink:

Re: Problem z odpaleniem

: 12 paź 2010, 21:01
autor: mlodyy
Dobra dopadło i mnie 8) Samochód LJ70 z 1989 roku, silnik 2LT. Rozrusznik jak jest wilgotno to niestety czasami niezazębia bendiks. Dodaję, że już takiego go kupiłem na wiosnę. W lato przy suchej pogodzie i wysokich temperaturach było OK, ale niestety teraz jak zaczęły się przymrozki i wilgotne poranki to przypadłość powróciła. Podejrzewam styki bendiksu oraz wspominaną zworę, jednak jak ktoś wcześniej napisał elementy te w moim rozruszniku nie występują jako części zamienne. Czy da się je zastosować od rozrusznika po 90 roku.