Disc Brake conversion kit
Moderator: luk4s7
Re: Disc Brake conversion kit
witam ja mam zrobione tarcze od golfa IV i działa choć ostatnio musiałem wymieniać znowu przewody bo przez głupotę nie zamocowałem dobrze i dyndały i tyle ale tak to działają
http://szczesne.net/tarczelj70/
tu link jak to wygląda ale już po założeniu jak znajdę fotki jak to było zakładane to wrzucę
http://szczesne.net/tarczelj70/
tu link jak to wygląda ale już po założeniu jak znajdę fotki jak to było zakładane to wrzucę
- BOCIAN
- Posty: 355
- Rejestracja: 23 maja 2013, 15:12
- Auto: HDJ100 1HD-FTE
by?o: 7xLR Discovery, Vitara, Samurai, YJ, LO40 - Kontakt:
Re: Disc Brake conversion kit
Po jednym z kolejnych wieczorów, gdy my spożywaliśmy, a Nixon leżał na Ukraińskiej u podnóża Pikuja na glebie i czyścił bębny swojej j61 (te niby dobre na wyprawy), dał się namówić i zrobił konwersję na zestaw od VW T4 - wszystko śmiga zajebiocha, ręczny itd. Potrzebujesz sprawdzonego patentu - uderz do Nixona po info.
Re: Disc Brake conversion kit
umie też wszystko śmiga tylko przewody hamulcowe nie były dobrze przymocowane ale zmieniam na nowe przewodziki
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8424
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Disc Brake conversion kit
T4 ma trochę za małe tłoczki.
Ale - jest lepszy dawca, konstrukcja bardzo podobna. To Transit, chyba modele po '06. w t4 idą tłoczki chyba 38 mm, w transicie - 48mm czyli tyle samo co np. w J9.
Ale - jest lepszy dawca, konstrukcja bardzo podobna. To Transit, chyba modele po '06. w t4 idą tłoczki chyba 38 mm, w transicie - 48mm czyli tyle samo co np. w J9.
Re: Disc Brake conversion kit
Rokfor32 pisze:T4 ma trochę za małe tłoczki.
Ale - jest lepszy dawca, konstrukcja bardzo podobna. To Transit, chyba modele po '06. w t4 idą tłoczki chyba 38 mm, w transicie - 48mm czyli tyle samo co np. w J9.
ale tylko wielkość tłoczka czy mocowania są inne
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8424
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Disc Brake conversion kit
Mocowania raczej inne - inna też grubość tarczy. T4 to zacisku Lucas, transit to system Bosch.
Re: Disc Brake conversion kit
Czyli całego mostu z tarczami nie da się przeszczepić do 70tki przed 90r.?Może macie jakiś patent na tarcze?Rokfor32 pisze:Przeszczepu samych detali - to nie. Można natomiast oczywiście cały most przeszczepić - ale to tylko dla wersji po '90. oczywista jak ktoś taki most - dawcę zdoła namierzyć, bo ciężka sprawa ...
Re: Disc Brake conversion kit
zaciski golf 4.Tarcze 70 przód trzeba stoczyć na obwodzie 4 cm.Linki od golfa 3 bo są troszkę krótsze.Ręczny masz na linkę i działa wszystko zajebiscie.Aha i korektor siły hamowania trzeba dac taki np do driftowozu jakiś podstawowy za 150pln bo seryjny to lipa.I masz zajebiste hamulce i ręczny zawsze działa.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8424
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Disc Brake conversion kit
Ta. Do czasu, aż się nie zrobi realnego testu siły hamowania, np. na rolkach diagnostycznych.
Ten patent, co opisałeś (popularny i dostępny w necie - adaptery i reszta) jest tani i powszechnie dostępny. Ale to koniec zalet - realna siła hamulca roboczego z trudem osiąga 50% wartości oryginalnych bębnów. A klocki znikają w tempie jeszcze szybszym, niż oryginalne szczęki po kąpieli w błocie.
Tak dla porównania - oryginalne tarcze tylne dla modelu J7 , J8 i J9 to tarcze 312mm i tłoczki w zaciskach 48mm.
Zaciski golfa to 38mm, a tarcze przednie J7 to 302mm. Jak się jeszcze zmniejszy ich średnicę - to siła hamowania jeszcze maleje.
Co do jednego jest racja - ręczny w takiej konstrukcji działa zawsze. Ledwo trzyma - ale zawsze działa
To jest po prostu za małe. Obliczone do o połowę mniejszych kół, i o połowę mniejszej masy auta.
Ten patent, co opisałeś (popularny i dostępny w necie - adaptery i reszta) jest tani i powszechnie dostępny. Ale to koniec zalet - realna siła hamulca roboczego z trudem osiąga 50% wartości oryginalnych bębnów. A klocki znikają w tempie jeszcze szybszym, niż oryginalne szczęki po kąpieli w błocie.
Tak dla porównania - oryginalne tarcze tylne dla modelu J7 , J8 i J9 to tarcze 312mm i tłoczki w zaciskach 48mm.
Zaciski golfa to 38mm, a tarcze przednie J7 to 302mm. Jak się jeszcze zmniejszy ich średnicę - to siła hamowania jeszcze maleje.
Co do jednego jest racja - ręczny w takiej konstrukcji działa zawsze. Ledwo trzyma - ale zawsze działa
To jest po prostu za małe. Obliczone do o połowę mniejszych kół, i o połowę mniejszej masy auta.
Re: Disc Brake conversion kit
Zrobiłem ten system z zaciskami golfa.Byłem sprawdzić na diagnostyce i tak to wyszło: 1 zdj.oś przednia, 2 to oś tylna i 3 to ręczny.
Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka
Re: Disc Brake conversion kit
Rokfor32 pisze:Mocowania raczej inne - inna też grubość tarczy. T4 to zacisku Lucas, transit to system Bosch.
Wszystko fajnie zaciski wyglądaja podobnie także to nie problem.Ale tarcza z transita chyba nie podejdzie?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8424
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Disc Brake conversion kit
Inny rozstaw śrub do kół.