Strona 3 z 5

Re: Oleje do J7

: 02 mar 2010, 19:07
autor: kylon
Dryndnij juto do mnie. Mam to w książce, która leży na biurku.

Re: Oleje do J7

: 05 mar 2010, 17:02
autor: robi55
witam , kto z Kolegów smarował smarownicą smarowniczki-kalamitki w LJ70tce , ile jest tych punktów smarowniczych .

Re: Oleje do J7

: 05 mar 2010, 17:10
autor: fobos
Po jednym w każdym krzyżaku, po jednym na wale - czyli już 6 i jeszcze po jednym na każdej zwrotnicy ( ale tu to smarować jak są ubytki smaru na kulach, przez nieszczelne uszczelniacze ).

Re: Oleje do J7

: 05 mar 2010, 17:38
autor: robi55
dzięki a na zwrotnicy to w którym miejscu jest ta smarowniczka i smar na kule zwrotnicy jaki /molibdenowy/

Re: Oleje do J7

: 05 mar 2010, 19:04
autor: fobos
Na tym zdjęciu widać na górze zwrotnicy od przodu. A co do smarów to niech się wypowiedzą fachowcy, ba ja jestem fanem towotu :wink: :mrgreen:

Obrazek

Re: Oleje do J7

: 05 mar 2010, 21:02
autor: robi55
kiedyś kupiłem taki smar , na opakowaniu pisze bardzo dobrej jakości smar wielofunkcyjny , w krzyżaki , wały można go dac ale co w kule - zwrotnice , słyszałem że najlepiej smar molibdenowy

Re: Oleje do J7

: 05 mar 2010, 23:51
autor: ORSO
XHP222 do krzyżaków nie za bardzo, fajny jest półpłynny do centralnego smarowania w cieżarówkach np. ZS-00. A do przegubów molibdenowy.

Re: Oleje do J7

: 06 mar 2010, 17:29
autor: robi55
lepszy taki jak wcale , a ten półpłynny do krzyżaków to nie wypłynie

Re: Oleje do J7

: 06 mar 2010, 22:29
autor: ORSO
Napewno nie, tymbardziej że krzyżaki nie pracują w wysokich temperaturach, masz uszczenienia i działa na smar duża siła odśrodkowa.

Re: Oleje do J7

: 08 mar 2010, 09:54
autor: hashid
fobos pisze:Na tym zdjęciu widać na górze zwrotnicy od przodu. A co do smarów to niech się wypowiedzą fachowcy, ba ja jestem fanem towotu :wink: :mrgreen:
ciekawostką jest ta kalamitka w korku zwrotnicy. Jak robiłem porządek u siebie to zamówiłem nowe korki i okazało się, że przyszły ale bez kalamitek. Nie wiem do dziś czy kalamitki były montowane przez użytkowników czy w ramach jakiejś kampanii serwisowej przez toyotę ale seryjnie to jest korek bez kalamitki.
łatwo można wywiercić otwór i wkręcić kalamitkę. ło.

Re: Oleje do J7

: 19 sie 2010, 11:25
autor: onasz
A czy można dolać do MOBIL-a 85W90 trochę MB90 w reduktorze ?

Re: Oleje do J7

: 19 sie 2010, 17:59
autor: kylon
To są oleje o innych specyfikacjach ale w awaryjnym przypadku uratowania skrzyni na rajdzie albo wyprawie lałbym bez stresu.

Re: Oleje do J7

: 19 sie 2010, 19:48
autor: onasz
Dzięki za odpowiedz.

Re: Oleje do J7

: 19 sie 2010, 22:48
autor: Rokfor32
Kylon, manual do LJ był pisany w czasach, kiedy o syntetyk ciężko było ... :mrgreen:

Ja leje (jak dam radę dostać) 15W50, pełny syntetyk, dedykowany do motocykli 4T chłodzonych powietrzem. To do 3VZ-E, ale ten akurat silnik nie był przez poprzednich właścicieli porządnie serwisowany i bierze olej). Do 3RZ-FE pełny syntetyk 5W50. Do 22R nie pamiętam ... :roll: coś tłustego tam wlałem chyba jakiś półsytetyk :roll: ... :mrgreen:

Re: Oleje do J7

: 01 sie 2013, 19:50
autor: wybrzeze11
Powiedzcie mi bo już całkowicie zdurniałem jakie oleje klasy MB90 lejecie do reduktorów(oprócz wiadomo Shella). Chodzi mi o to, żeby był łatwo dostępny gdzieś na stacji paliw lub motoryzacyjnym. Ktoś pisał, że leje 75W90 do skrzyni i do reduktora.