PTO

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Magnus
Klubowicz
Posty: 985
Rejestracja: 04 kwie 2007, 20:34
Auto: aktualnie bez auta, kiedyś HZJ73, HDJ80
Kontakt:

PTO

Post autor: Magnus »

Znalazłem na Alledrogo przystawkę - pisze, że do LJ70/73.
http://www.moto.allegro.pl/item85200114 ... _lj73.html
czy nie będzie pasowac do HZJ-ta?
Zastanawiam się na wyciągarką i czy może zamiast elektryka zmotać mechanika.

Awatar użytkownika
Cobra
Posty: 828
Rejestracja: 10 wrz 2009, 10:18
Auto: KZJ70,NIssan Navara, BMW 520
Kontakt:

Re: PTO

Post autor: Cobra »

Każda wyciągarka ma swoje wady i zalety.

Elektryczna, nawet po zgaśnięciu silnika będzie działać.... i Nie trzeba tak dużych przeróbek robić żeby zamontować. Zderzak pod wyciągarkę podpiąć odpowiednio przewody i tyle.

Mechaniczna wyciągarka to już jest trochę zabawy. Co prawda mechaniczną wyciągarkę trudno zatrzymać. Jednakże jeśli silnik zgaśnie to wyciągarka nie zadziała....

A co do PTO to nie wiem ;/

Awatar użytkownika
Magnus
Klubowicz
Posty: 985
Rejestracja: 04 kwie 2007, 20:34
Auto: aktualnie bez auta, kiedyś HZJ73, HDJ80
Kontakt:

Re: PTO

Post autor: Magnus »

tyle to ja wiem :wink:

CzarekN
Klubowicz
Posty: 260
Rejestracja: 09 maja 2007, 17:42

Re: PTO

Post autor: CzarekN »

Jezeli chodzi o PTO to z tego co sie orientuje bylo kilka wersji.
- do roku 1980 - inny rozstaw otworow mocujacych do skrzyni (niesymetryczny)
- po roku 1980 - rozstaw symetryczny (sprawdz u siebie i na PTO)
Dodatkowo do 40'stek byla jeszcze wersja dwubiegowa.
Generalnie to tanie to PTO, sprawdz jaki ma rzostaw otworow i czy przypadkiem nie zajezdzona/naprawiana/spawana (potrafia strzelic pod duzym obciazeniem - tu raczej sytuacja ekstremalna). Brakuje tez kilku elementow do zamontowania (wjacha, walki...).
Jakby co zadzwon do mnie to pogawarim. Mozesz tez oblukac moja winde (od 40'stki) i zobaczyc jak dziala i jaki jest montaz.
Po jakims czasie uzywania moje wnioski sa takie.....:
- startujac z mechanikiem na rajdzie wpadasz od razu w obiecia rurkowcow i najwiekszego gowna na trasie
- wyjazdy turystyczne ... w tym roku troche sie ciagnelismy z kolegami w gorach (niepolskich) i mialem przyjemnosc wymienic bezpiecznik, ktory to scial sie w najwiekszym lagrze (przerabane :-)). Koledzy na elektrykach (nawet najtanszych chinolach) tez dali rade a podjazd byl syty :wink:
- nie za bardzo pomozesz kolami, a przeszkody jakie pokonujemy to glownie kilka metrow lagru i potem juz latwo
- zaleta jest taka, ze ... zawsze dziala kiedy silnik chodzi, wiec moze wisiec na zderzaku i nawet jak jej przez rok nie uzyjesz to woda i bloto jej nie zaszkodzi.
- mysle ze dobry elektryk i sprawna instalacja bedzie w naszych warunkach wystarczajaca

Czarek
PS: Obserwujac otoczenie to Warn XP9,5 lekko zmodyfikowany jest fajny

Awatar użytkownika
Magnus
Klubowicz
Posty: 985
Rejestracja: 04 kwie 2007, 20:34
Auto: aktualnie bez auta, kiedyś HZJ73, HDJ80
Kontakt:

Re: PTO

Post autor: Magnus »

no właśnie ten mechanik przekonuje mnie jedynie bezobsługiwością.

jest jescze opcja ślimakowej Ramseya, ale na razie brak miejsca na zderzaku - może dałoby się jeszcze wyciąc wmiejsce w pasie przednim przed chłodnicą? nie pamiętam ile jest miejsca, a nie mogę sprawdzić bo samochód w warsztacie.

Warn XP9,5 jest tylko na 12V, a ja mam 24V :wink: poza tym kosztuje sporo.

CzarekN
Klubowicz
Posty: 260
Rejestracja: 09 maja 2007, 17:42

Re: PTO

Post autor: CzarekN »

No fakt, masz 24V. Zadzwon do Romka, on ma kilka wyciagarek na 24V. Moze bedzie sie chcial czegos pozbyc :-)

Czarek

Awatar użytkownika
Meris
Posty: 454
Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:19
Auto: exHJ60, HDJ80, HDJ100, J120, BJ40
Kontakt:

Re: PTO

Post autor: Meris »

piersz sprawdz czy wogule masz kole zembate w reduktoze pod pokrywo na 6 szrubuw... bo jak na zakladzie niepszewidziano winczu, to bez kola zembatego wychodzili.
A zmiany rostawu mocowan z 1983 roku, kiedy reduktor wprowadzili rozbierany...

same zamontowanie mechaniku to jeden dzien pracy... albo nawet pul dnia, jak wszytke detali som :)

Awatar użytkownika
MariuszS
Klubowicz
Posty: 1494
Rejestracja: 27 lip 2007, 10:56
Auto: LJ-79 na do?ywocie
Kontakt:

Re: PTO

Post autor: MariuszS »

To PTO na Allegro jest tanie tylko na razie, bo "cena minimalna nie została osiągnieta".
Co do wyboru mechanik vs elektryk, to zgadzam się z CzarkiemN. :)

Natomiast mnie interesuje zupełnie inne zastosowanie PTO:
1. możliwość podłączenia jakiejś zewnętrznej machiny, typu piła tarczowa lub mały trak, pompa do wody
2. pług wirnikowy
Czy ktoś ma jakiekolwiek pojęcie w takich przypadkach?

Awatar użytkownika
Meris
Posty: 454
Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:19
Auto: exHJ60, HDJ80, HDJ100, J120, BJ40
Kontakt:

Re: PTO

Post autor: Meris »

normalnie mozno uzywac w ruznych kombinacjach, z PTO mozes i generator prondu podlonczyc, i hidraulike...
Ale jescze liepej to i winch mechanik, wtedy i mosty stroic mozes podejmujonc belki :)
Na winczu bywajo (albo samemu dorobic) slimak z walem w oba konca, wtedy tez mozno dolonczyc dodatkowe nazendzie s pszodu... albo uzywac jak awarijny renczny wincz, kiedy silnik niedziala... wstawiasz renczka Z i krencisch :)

CzarekN
Klubowicz
Posty: 260
Rejestracja: 09 maja 2007, 17:42

Re: PTO

Post autor: CzarekN »

Mysle sobie, ze jezeli chcialbys napedzac rozne urzadzenia, to bardziej odpowiedni bylby system hydrauliczny z wyjsciem przod/tyl przy zderzaku (cos jak w Unimogu) i wtedy mozna poleciec po calosci.
Jest gosciu na Buschtaxi (BJAxel), ktory ogarnia profesjonalne zastosowanie hydrauliki w autach.
http://www.power-trax.de/index-e.htm

Czarek

Awatar użytkownika
piter69A
Posty: 612
Rejestracja: 30 sty 2009, 14:48
Auto: HZJ-73, HDJ-100, 2xGAZ69
Kontakt:

Re: PTO

Post autor: piter69A »

Sprzedawca tego PTO kupił je odemnie :wink:
Budował jakaś zmotę z LJ73 ale widać, że nic z tego nie wyszło...
To PTO jest do J7. Jak sprzedawałem je 1,5 roku temu było w bardzo ładnym stanie, bez oznak zużycia elementów. Cenę negocjuj bo gość kupił ją spro taniej :wink:

Awatar użytkownika
Magnus
Klubowicz
Posty: 985
Rejestracja: 04 kwie 2007, 20:34
Auto: aktualnie bez auta, kiedyś HZJ73, HDJ80
Kontakt:

Re: PTO

Post autor: Magnus »

mechanik to fajna sprawa, ale jak pisze Czarek trochę mnie przeraża klasyfikacja na niektórych rajdach. Fajnie jeździć po klamki w błocku z rurkowcami, ale może nie tym samochodem i jeszcze nie teraz :mrgreen:

jezus
Posty: 1818
Rejestracja: 05 lut 2009, 20:58
Auto: IVECO 168M11
Kontakt:

Re: PTO

Post autor: jezus »

takie nowe cudo kosztuje około 2500zł....ja bym brał.....bo mechanik to jak marcedes do malucha..... zaden elektryk nie zrobi tego co mechanik nawet giglepin..... a jak silnik zgaśnie ...to ile sie szarpniesz....2 metry...... 8)

Karson
Posty: 138
Rejestracja: 28 gru 2007, 21:09
Kontakt:

Re: PTO

Post autor: Karson »

jeśli ktoś ma budżet i chęci na mechanika to niech zakłada.
@Jezus ma rację, żaden elektryk nie dorówna mechanikowi.
niejeden raz mieliśmy sytuację gdy Gigglepin na zbloczu ledwo dyszał, a mechanik w tym samym miejscu ciągnął na 4 biegu :mrgreen:

Awatar użytkownika
Meris
Posty: 454
Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:19
Auto: exHJ60, HDJ80, HDJ100, J120, BJ40
Kontakt:

Re: PTO

Post autor: Meris »

temu i ja uzywam 8 lat ten samy mechanik - bez naprawy :) i na HDJ80 czymam komplet, bo puki niemam okienka do PTO :)

ODPOWIEDZ