Land Crusier BJ 73 VM 2,5 Diesel
Moderator: luk4s7
Re: Land Crusier BJ 73 VM 2,5 Diesel
To tylko punktowe wygłuszenie , nie pełni funkcji antykorozyjnej
Re: Land Crusier BJ 73 VM 2,5 Diesel
Prace na BJ stanęły na dylematem pod znakiem VM . Samochód kupiłem głównie ze względu na stan nadzwozia i ramy , silnik VM nie jest idealny . Ostatnio pomierzyłem kompresje i wyszło że jest rozjechana.
1 cyl 29,5 bar
2 cyl 27,0 bar
3 cyl 25,0 bar
4 cyl 27,5 bar
Silnik spala olej oraz ma mocny przedmuch do skrzyni korbowej.
Na pewno czeka mnie remont i wiem że wszyscy powiedzą że nie warto go remontować.
Wszystko rozbija sie o koszt wymiany silnika na inny. Z tego względu rozpatruje wymiane tylko na to to co siedziało w oryginale i spinało sie z skrzynią H55 F
mam ofertę sprzedaży silnika 13BT - ale nie ma prawie juz do tego części więc chyba odpada
najbardziej bym widział wymianę na 1HZ ale niestety koszt jest dośc duży
Mam pytanie :
1 .moja skrzynia ma wyjście z wieloklinem na 10 wpustów czy to jest jakiś problem aby połączyć ją a 1 HZ ?
2 . 1hz z tego co wiem jest pod 24 V a moja BJ ma 12 wolt co trzeba przerobić by 1 hz był na 12V
Wielkie dzięki za pomoc
1 cyl 29,5 bar
2 cyl 27,0 bar
3 cyl 25,0 bar
4 cyl 27,5 bar
Silnik spala olej oraz ma mocny przedmuch do skrzyni korbowej.
Na pewno czeka mnie remont i wiem że wszyscy powiedzą że nie warto go remontować.
Wszystko rozbija sie o koszt wymiany silnika na inny. Z tego względu rozpatruje wymiane tylko na to to co siedziało w oryginale i spinało sie z skrzynią H55 F
mam ofertę sprzedaży silnika 13BT - ale nie ma prawie juz do tego części więc chyba odpada
najbardziej bym widział wymianę na 1HZ ale niestety koszt jest dośc duży
Mam pytanie :
1 .moja skrzynia ma wyjście z wieloklinem na 10 wpustów czy to jest jakiś problem aby połączyć ją a 1 HZ ?
2 . 1hz z tego co wiem jest pod 24 V a moja BJ ma 12 wolt co trzeba przerobić by 1 hz był na 12V
Wielkie dzięki za pomoc
Re: Land Crusier BJ 73 VM 2,5 Diesel
Góra silnika rozebrana, 3 głowice na 4 maja pęknięcia .
- Załączniki
-
- IMG_7562.jpeg (109,57 KiB) Przejrzano 1174 razy
-
- 20BF14F6-808A-4B13-9133-4329AB2D4F5E.jpeg (66,06 KiB) Przejrzano 1174 razy
-
- IMG_7560.jpeg (105,67 KiB) Przejrzano 1174 razy
Re: Land Crusier BJ 73 VM 2,5 Diesel
Udało się kupic głowice AMC do tego modelu
Wymieniona uszczelka pod głowica
Wtryski zostały zregenerowane
Autko śmiga
Wymieniona uszczelka pod głowica
Wtryski zostały zregenerowane
Autko śmiga
- Załączniki
-
- IMG_8444.jpeg (42,07 KiB) Przejrzano 1174 razy
-
- IMG_8446.jpeg (35,51 KiB) Przejrzano 1174 razy
-
- IMG_8438.jpeg (47,32 KiB) Przejrzano 1174 razy
Re: Land Crusier BJ 73 VM 2,5 Diesel
Test w terenie zaliczony
- Załączniki
-
- IMG_8506.jpeg (38,21 KiB) Przejrzano 1174 razy
-
- IMG_8492.jpeg (50,9 KiB) Przejrzano 1174 razy
-
- IMG_8452.jpeg (39,29 KiB) Przejrzano 1174 razy
Re: Land Crusier BJ 73 VM 2,5 Diesel
W
- Załączniki
-
- 240776DB-72EB-4362-94C7-72A312BFD2FA.jpeg (39,74 KiB) Przejrzano 1174 razy
-
- IMG_8517.jpeg (41,74 KiB) Przejrzano 1174 razy
Re: Land Crusier BJ 73 VM 2,5 Diesel
Podsumowując obecnie silnik VM 2,5 TD dostał głowice AMC, nowa uszczelkę pod głowice, chłodzenie oleju, turbinę ze zmienna geometrią, nowe wtryskiwacze. Komputer UPO gdzie mierzy ciśnienie doładowania temp wody oleju egt.
Re: Land Crusier BJ 73 VM 2,5 Diesel
Podsumowując obecnie silnik VM 2,5 TD dostał głowice AMC, nowa uszczelkę pod głowice, chłodzenie oleju, turbinę ze zmienna geometrią, nowe wtryskiwacze. Komputer UPO gdzie mierzy ciśnienie doładowania temp wody oleju egt.
Re: Land Crusier BJ 73 VM 2,5 Diesel
Kolejny etap to konserwacja,
Buda i rama są bez rdzy tak chce aby zostało
Konserwacja wykonana środkami Fluid Film
Buda i rama są bez rdzy tak chce aby zostało
Konserwacja wykonana środkami Fluid Film
- Załączniki
-
- IMG_7548.jpeg (39,94 KiB) Przejrzano 1174 razy
-
- IMG_7549.jpeg (39,7 KiB) Przejrzano 1174 razy
-
- IMG_7547.jpeg (33,29 KiB) Przejrzano 1174 razy
Re: Land Crusier BJ 73 VM 2,5 Diesel
Konserwacja
- Załączniki
-
- IMG_7501.jpeg (31,47 KiB) Przejrzano 1174 razy
-
- IMG_7502.jpeg (31,2 KiB) Przejrzano 1174 razy
-
- IMG_7352.jpeg (40,53 KiB) Przejrzano 1174 razy
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8438
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Land Crusier BJ 73 VM 2,5 Diesel
Turbina ze zmienną geometrią. Jak to masz wysterowane?
Pytam z ciekawości - bo widziałem już wiele rozwiązań - i większość była ... cóż. Złych. Od działających kiepsko - po niedziałające wcale (czyli geometria łopatek ustawiona na stałe).
Pytam z ciekawości - bo widziałem już wiele rozwiązań - i większość była ... cóż. Złych. Od działających kiepsko - po niedziałające wcale (czyli geometria łopatek ustawiona na stałe).
Re: Land Crusier BJ 73 VM 2,5 Diesel
Sam robiłeś konserwacje ? Jestem z okolicy i przed zima będę chciał żeby mi ktoś zerknął czy to już czas, czy jeszczeZefir pisze:Konserwacja
Re: Land Crusier BJ 73 VM 2,5 Diesel
Hej Rokfor
W necie znalazłem rozwiązanie firmy GFB o nazwie V2 VNT boost controler
https://youtu.be/mtaBMhXuFI4
Filmik jak ustawiać pod linkiem
VM na pewno jest żwawszy, nieźle się zbiera.
W necie znalazłem rozwiązanie firmy GFB o nazwie V2 VNT boost controler
https://youtu.be/mtaBMhXuFI4
Filmik jak ustawiać pod linkiem
VM na pewno jest żwawszy, nieźle się zbiera.
Re: Land Crusier BJ 73 VM 2,5 Diesel
Tak sam robiłem, zerknąć mogę ale nie czuje się expertem aby komuś doradzać
Ostatnio zmieniony 25 lip 2023, 22:37 przez Zefir, łącznie zmieniany 1 raz.