Land Crusier BJ 73 VM 2,5 Diesel

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
FoxMulder
Posty: 165
Rejestracja: 19 wrz 2022, 21:36
Auto: LC 150
Kontakt:

Re: Land Crusier BJ 73 VM 2,5 Diesel

Post autor: FoxMulder »

Zefir pisze:
FoxMulder pisze:
24 lip 2023, 22:31
Zefir pisze:Konserwacja
Sam robiłeś konserwacje ? Jestem z okolicy i przed zima będę chciał żeby mi ktoś zerknął czy to już czas, czy jeszcze ;)
Tak sam robiłem, zerknąć mogę ale nie czuje się expertem aby komuś doradzać
Na spokojnie, trochę źle sformułowałem zdanie - miałem na myśli kogoś kto to robi odpłatnie :) ale oczywiście dziękuje za odpowiedz.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Land Crusier BJ 73 VM 2,5 Diesel

Post autor: Rokfor32 »

Kontroler GFB to nakładka na ISTNIEJĄCY system sterowania VNT. Można nim zmienić działanie turbiny - ale układ musi mieć co modyfikować (musi istnieć oryginalny system sterowania podciśnieniem).

Temu zapytałem, jak masz to Ty rozwiązane - bo VM takiego systemu w oryginale nie ma. I zastosowanie VNT wymusza zastosowanie pełnego sterowania turbiną: albo bez elektroniki sterującej - albo przy jej użyciu (moduł analizujący obciążenie silnika).

Najprostsze rozwiązanie pozwalające na sterowanie VNT bez elektroniki to rzeczywiście ręczny MBC (ale wpinany zupełnie inaczej niż dla klasycznych turbin) - ale jest to rozwiązanie mocno kulawe jednak. Zastosowałem kilka razy, ale zrezygnowałem. Nie dało się wykorzystać pełnego zakresu pracy turbiny, a jak sie próbowało, to kontroler potrafił ... udusić silnik.

Obecnie stosuje więc układ kontrolujący obciążenie silnika (w sposób uproszczony), własnego projektu. Na razie ciągle traktuję to jako fazę testów, ale nie pod kątem jakości działania (bo to już dawno sprawdzone), a pod kątem niezawodności. Jak do tej pory, na moim aucie, działa to bez zastrzeżeń, jakieś 4 lata.

Zefir
Posty: 36
Rejestracja: 10 sie 2020, 17:26
Auto: Toyota BJ73 2,5 diesel VM

Re: Land Crusier BJ 73 VM 2,5 Diesel

Post autor: Zefir »

Ile kosztuje twoje rozwiązanie ?

Zefir
Posty: 36
Rejestracja: 10 sie 2020, 17:26
Auto: Toyota BJ73 2,5 diesel VM

Re: Land Crusier BJ 73 VM 2,5 Diesel

Post autor: Zefir »

Krótko Po tym jak ogarnąłem VM , na na necie pojawiło się ogłoszenie sprzedam silnik toyota 4,0 . Oto on udało się kupić okazyjnie kompletny 12h-T
Pasuje do mojej skrzyni h55f bez przeróbek
Silnik o dziwo siedział w Patrolu kupiłem jak jeszcze był w samochodzie wiec można było ocenić ze wszystko jest Ok
Teraz będę go szykował do wsadzenia do BJ 73.
Załączniki
IMG_9369.jpeg
IMG_9369.jpeg (48,59 KiB) Przejrzano 639 razy
IMG_9368.jpeg
IMG_9368.jpeg (48,18 KiB) Przejrzano 639 razy
IMG_9370.jpeg
IMG_9370.jpeg (44,73 KiB) Przejrzano 639 razy

ODPOWIEDZ