Na spokojnie, trochę źle sformułowałem zdanie - miałem na myśli kogoś kto to robi odpłatnie ale oczywiście dziękuje za odpowiedz.
Land Crusier BJ 73 VM 2,5 Diesel
Moderator: luk4s7
Re: Land Crusier BJ 73 VM 2,5 Diesel
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8438
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Land Crusier BJ 73 VM 2,5 Diesel
Kontroler GFB to nakładka na ISTNIEJĄCY system sterowania VNT. Można nim zmienić działanie turbiny - ale układ musi mieć co modyfikować (musi istnieć oryginalny system sterowania podciśnieniem).
Temu zapytałem, jak masz to Ty rozwiązane - bo VM takiego systemu w oryginale nie ma. I zastosowanie VNT wymusza zastosowanie pełnego sterowania turbiną: albo bez elektroniki sterującej - albo przy jej użyciu (moduł analizujący obciążenie silnika).
Najprostsze rozwiązanie pozwalające na sterowanie VNT bez elektroniki to rzeczywiście ręczny MBC (ale wpinany zupełnie inaczej niż dla klasycznych turbin) - ale jest to rozwiązanie mocno kulawe jednak. Zastosowałem kilka razy, ale zrezygnowałem. Nie dało się wykorzystać pełnego zakresu pracy turbiny, a jak sie próbowało, to kontroler potrafił ... udusić silnik.
Obecnie stosuje więc układ kontrolujący obciążenie silnika (w sposób uproszczony), własnego projektu. Na razie ciągle traktuję to jako fazę testów, ale nie pod kątem jakości działania (bo to już dawno sprawdzone), a pod kątem niezawodności. Jak do tej pory, na moim aucie, działa to bez zastrzeżeń, jakieś 4 lata.
Temu zapytałem, jak masz to Ty rozwiązane - bo VM takiego systemu w oryginale nie ma. I zastosowanie VNT wymusza zastosowanie pełnego sterowania turbiną: albo bez elektroniki sterującej - albo przy jej użyciu (moduł analizujący obciążenie silnika).
Najprostsze rozwiązanie pozwalające na sterowanie VNT bez elektroniki to rzeczywiście ręczny MBC (ale wpinany zupełnie inaczej niż dla klasycznych turbin) - ale jest to rozwiązanie mocno kulawe jednak. Zastosowałem kilka razy, ale zrezygnowałem. Nie dało się wykorzystać pełnego zakresu pracy turbiny, a jak sie próbowało, to kontroler potrafił ... udusić silnik.
Obecnie stosuje więc układ kontrolujący obciążenie silnika (w sposób uproszczony), własnego projektu. Na razie ciągle traktuję to jako fazę testów, ale nie pod kątem jakości działania (bo to już dawno sprawdzone), a pod kątem niezawodności. Jak do tej pory, na moim aucie, działa to bez zastrzeżeń, jakieś 4 lata.
Re: Land Crusier BJ 73 VM 2,5 Diesel
Ile kosztuje twoje rozwiązanie ?
Re: Land Crusier BJ 73 VM 2,5 Diesel
Krótko Po tym jak ogarnąłem VM , na na necie pojawiło się ogłoszenie sprzedam silnik toyota 4,0 . Oto on udało się kupić okazyjnie kompletny 12h-T
Pasuje do mojej skrzyni h55f bez przeróbek
Silnik o dziwo siedział w Patrolu kupiłem jak jeszcze był w samochodzie wiec można było ocenić ze wszystko jest Ok
Teraz będę go szykował do wsadzenia do BJ 73.
Pasuje do mojej skrzyni h55f bez przeróbek
Silnik o dziwo siedział w Patrolu kupiłem jak jeszcze był w samochodzie wiec można było ocenić ze wszystko jest Ok
Teraz będę go szykował do wsadzenia do BJ 73.
- Załączniki
-
- IMG_9369.jpeg (48,59 KiB) Przejrzano 1462 razy
-
- IMG_9368.jpeg (48,18 KiB) Przejrzano 1462 razy
-
- IMG_9370.jpeg (44,73 KiB) Przejrzano 1462 razy