Strona 4 z 4

Re: Nowe 70tki z nowymi cenami

: 18 sty 2022, 10:40
autor: stasik
Żeby nie było, że pasów nie zapinam, jestem płaskoziemcą czy inne takie. U mnie pasy zapinają wszyscy i zawsze. OK, jak przestawiam samochód o 20 metrów to nie ;-)
Kanary - latem za ciepło. Prędzej Falklandy ;-) a może być i Svalbard czy Alaska. W Australii tylko południowo-wschodni kraniec, pogranicze Victorii i NSW. Inna sprawa, że off-roadowo to raj. Aussie mają chyba najlepszy rynek na świecie, do tego świetne i zróżnicowane tereny. Mają dostęp do świetnych samochodów, świetne akcesoria, spełnią każdą fantazję. Aczkolwiek ichnie prawo (ADR) ogranicza trochę zakres przeróbek - nie bez przyczyny rozmiar kół kończy się na 35". U nas jednak panuje "wschodnia" wolność ;-) Bardzo podoba mi się ich styl jazdy, o ile można tak generalizować. Spokojnie, technicznie, z powszechnym użyciem ulubionego gadżetu w postaci blokad dyfrów. Typowo polskiego, patrolowego pałowania "gaz w opór" nie poważam. Z resztą moja J9 się do tego nie nadaje.

Co do rozstawu kół - Tadeo, o ile dobrze kojarzę latasz na 255/85 R16. To dość wąskie opony, na 315/75 mogłoby już nie być tak różowo, szczególnie na asfalcie w koleinach.
Fotelik zapinam pasem korzystając z nieco już zapomnianej funkcji - po całkowitym rozwinięciu zaczyna działać zapadka uniemożliwiająca rozwijanie. Dzięki temu fotelik zamocowany jest na betonowo. Ceną tego jest pewne wygniecenie siedzenia, ale to znika po jakimś czasie od zdjęcia fotelika.

Re: Nowe 70tki z nowymi cenami

: 18 sty 2022, 19:02
autor: Heniu
Zamiast dystansów można zastosować felgi z różnym et, z przodu 0 z tyłu -47 ,jednak nadal jest to rozwiązanie droższe i przez to mniej popularne zwłaszcza w Polsce

Re: Nowe 70tki z nowymi cenami

: 18 sty 2022, 21:02
autor: kylon
A co z kołem zapasowym? Wybieramy czy dziś łapiemy gumę z przodu czy z tyłu ;-) ?

Re: Nowe 70tki z nowymi cenami

: 18 sty 2022, 22:32
autor: Heniu
Zestaw naprawczy opon 8) a do tego w Europie fabryczny zapas też da radę to nie busz w AU czy Afryce

Nowe 70tki z nowymi cenami

: 18 sty 2022, 23:12
autor: luk4s7
Problem z kołem zapasowym nie jest problemem według autora filmu wymienionego wyżej. Trzyma się ET przodu bo jak złapiesz kapcia to w najgorszym wypadku masz z tyłu jedno koło umieszczone głębiej. Na dojechanie zupełnie wystarczy.
Dystans czy inne ET zużywa szybciej łożyska gdyż tworzy się ramię zamiast osiowej pracy. Dodatkowo są one smarowane smarem a nie olejem z dyfra (jak u niektórych innych producentów) więc się przegrzewają i zdychają. Trzeba mieć to na uwadze i sprawdzać, wymieniać je częściej, profilaktycznie, mieć ze sobą zapasowe łożyska, klucze i umieć wymienić.

U kangurów dystanse zabronione więc zostaje felga lub poszerzenie mostu. To drugie ma największy sens jak się intensywnie eksploatuje auto z dużym obciążeniem na tyle. Wtedy łożyska mogą padać jak muchy.

A zestaw naprawczy uprzejmie przemilczę (o ile masz na myśli siuwax w spraju). Można naprawiać zestawem typu „bush-wulkanizator” oferowanym na przykład przez ARB ale i tak to na nic jak rozwtnie bok opony.

Re: Nowe 70tki z nowymi cenami

: 19 sty 2022, 19:55
autor: Heniu
Na rozwalenie boku opony to pomoże tylko wulkanizator i jak jest cień szansy na naprawę to i taka opona ląduje zazwyczaj na zapas. W całym swoim offroadowym życiu udało mi się to tylko raz i powodem nie był kamień a drut , który był akurat z żelbetonem jako podsypka pod drogę. Używam od lat tylko BFG i może to dlatego a może mam farta i nie łapie kapci :D

Re: Nowe 70tki z nowymi cenami

: 23 sty 2022, 13:06
autor: benek1
kpeugeot pisze:
15 sty 2022, 11:18
Tiu w sprawie tylnego mostu
https://youtu.be/TBxIQapB-3Y
Ten Pan dobrze mowi. NIe zmienia to faktu ze toyota wprowadza zmiany i to tez takie wieksze i narazie szkoda ze nie ma opcji na sprezyny i nowy most. Jakos tarcze wywalili z tylniego mostu, produkuja 2 rozne przednie mosty (te pod auto hub i stale zabieraki). resory w pickupach sa ok i wogole w dlugich autach, ale w krociakach to troche hardcore. W 76 tez by sie przydaly sprezyny.
Poza tym jak sie jezdzi 7x to bardzo latwo o duzo fajnych znajomosci:-) Piekne jest tez to ze nic nie trzeba zmieniac, tylko jezdzic. Ja tez lubie fakt ze plastiku tam mniej i nie zmieniaja lampek albo listewek co rusz.

Re: Nowe 70tki z nowymi cenami

: 28 sty 2022, 18:31
autor: stasik
kpeugeot pisze:
15 sty 2022, 11:18
Tiu w sprawie tylnego mostu
https://youtu.be/TBxIQapB-3Y
Miałem pisać wcześniej, ale jakoś tak dopiero teraz się zebrałem w sobie ;-) Facet z filmu mówi trochę prawdy, ale też trochę fantazjuje. Owszem, przedni most jest szerszy, bo potrzebowali więcej miejsca na V8, a z tyłu zostało to co było ze względu na koszt. Wierutną bzdurą jest natomiast twierdzenie, że musieliby poszerzyć nadwozie z tyłu. Jakoś po zamontowaniu dystansów (lub felg o mniejszym ET) nikt nie poszerza tyłu,. A nawet gdyby była taka potrzeba, a plastikowe poszerzenia nie wchodziłyby w grę, wystarczyłoby nieco wybrzuszyć błotniki - dałoby radę nawet zmodyfikować istniejące tłoczniki. Poszło wyłącznie o koszt tylnego mostu i nic więcej, hańba temu, kto to zaakceptował! :mrgreen:

Re: Nowe 70tki z nowymi cenami

: 29 sty 2022, 08:37
autor: kylon
Facet legenda ale ja często się też z nim nie zgadzam. Ten węższy most to nie jest jakiś armagedon ;-)

Re: Nowe 70tki z nowymi cenami

: 29 sty 2022, 09:14
autor: tadeo
stasik pisze:
28 sty 2022, 18:31
kpeugeot pisze:
15 sty 2022, 11:18
Tiu w sprawie tylnego mostu
https://youtu.be/TBxIQapB-3Y
Miałem pisać wcześniej, ale jakoś tak dopiero teraz się zebrałem w sobie ;-) Facet z filmu mówi trochę prawdy, ale też trochę fantazjuje. Owszem, przedni most jest szerszy, bo potrzebowali więcej miejsca na V8, a z tyłu zostało to co było ze względu na koszt. Wierutną bzdurą jest natomiast twierdzenie, że musieliby poszerzyć nadwozie z tyłu. Jakoś po zamontowaniu dystansów (lub felg o mniejszym ET) nikt nie poszerza tyłu,. A nawet gdyby była taka potrzeba, a plastikowe poszerzenia nie wchodziłyby w grę, wystarczyłoby nieco wybrzuszyć błotniki - dałoby radę nawet zmodyfikować istniejące tłoczniki. Poszło wyłącznie o koszt tylnego mostu i nic więcej, hańba temu, kto to zaakceptował! :mrgreen:
Pamiętaj, że jest wersja workmate, która jest sprzedawana bez poszerzeń nadkoli. Jeśli dołożysz dystanse, to koła wychodzą poza obrys karoserii. Ja mam założone opony na fabrycznych felgach 11 cali, z tyłu dystanse i koła wychodzą poza obrys zarówno z przodu jak i z tyłu. KutSnake robi poszerzenia 5 cm, trochę to rozwiązuje problem. Ale, wg mnie, jeśli mieli by się zabrać za poszerzenie budy z tyłu, most, sprężyny zamiast resorów, to zaraz się zrobi zupełnie nowy samochód. Ilość sprzedaży jest tak symboliczna, że mają w dupie stękania malkontentów :)

Re: Nowe 70tki z nowymi cenami

: 29 sty 2022, 10:26
autor: stasik
Workmate ma opony w jakimś kosmicznym pizza-cutter rozmiarze, jakieś 225/95 16 czy coś podobnego. To jednak sporo węziej niż GXLowe 265/70 16.

A pewnie, że mają w dupie stękania moje i innych marud (a szczególnie mają w dupie marudy z rynków non-J7). Kolesie w kopalniach odkrywkowych Australii może i się nawet na ten wąski most skarżą, ale inni kolesie z tych samych kopalń, ci odpowiedzialni za zakupy, mają w dupie tych, którzy tym jeżdżą :-D

...ale i tak moja inżyniersko-filozoficzna dusza cierpi na samo wspomnienie o takim łachmyckim rozwiązaniu ;-)