Wytrzymałość mostów

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Wytrzymałość mostów

Post autor: Rokfor32 »

Ale ja tego nie kwestionuję - to sa przecież zestawy do sportu, czy crawlingu.

Podkreślam tylko - że wytrzymałość to nie to samo co odporność na zużycie, w szczególności dla elementów tocznych. Typowe przeguby podlegają zużyciu właśnie przez zniszczenie bieżni - a dokładniej wygniecenie w miejscu współpracy. Dlatego są silnie utwardzone w tym obszarze - i dlatego przegub potrafi sie krucho rozpaść (fabryczny). To od tego przeguby "klekotają", bo w skręcie kulki przemieszczają sie przez owo wgniecenie w bieżniach. A to zdaje sie nie podlega gwarancji wieczystej :wink:

No i odniosłem się do kwestii materiału, czyli użycia nazwy gatunku stali, z sugestią że to "coś ekstra" - a tymczasem wszyscy to samo stosują w serii - tyle że nikt tego nie reklamuje :wink: Tak jest w przypadku półosi - co do przegubów, sam jestem ciekaw z czego są one faktycznie wykonane (te crawlingowe).

Przy czym - nie twierdzę że półośki tego typu nie sa wytrzymalsze - są, ale nie ze względu na jakiś kosmiczny materiał - a ze względu na staranniejsze wykonanie. To jest po prostu prawo serii - jak fabryka klepie takich elementów miliony sztuk - to liczy sie wyważenie jakości i kosztu produkcji. Jak dostawca aftermarketowy robi to w małych seriach - to sie może przyłożyć do wykonania - za to zresztą inkasuje wyższa kasę.

Przy czym, tak po prawdzie, pole manewru nie jest specjalnie duże. W przypadku toyoty J7 (a więc i J4, J6 - bo konstrukcja półosi jest taka sama) mają one słaby punkt w postaci rowka na seger ograniczającego osadzenie półosi w przegubie. To podcięcie jest wykonane na ostro, więc generuje naprężenia od działania karbu - a jest ono ustawione dokładnie w miejscu powstawania naprężenia skręcającego i jednocześnie gnącego - bo przeguby birfielda nie pracują w skręcie specjalnie gładko (mają dużą stratę na tarcie), co powoduje powstawanie w skręcie dodatkowego naprężenia zginającego działającego na półoś. Czyli w miejscu najbardziej wytężonym mechanicznie fabryczna półoś jest najsłabsza konstrukcyjnie. Jak sie przyglądnięcie zdjęciu tego co podlinkował Henio - to tam widać, że tego podcięcia półoś nie ma - jest tylko jeden rowek na pierścień rozprężny, ale przesunięty na środek wielowypustu. A więc w miejsce - gdzie naprężenie skręcające jeszcze nie występuje. Do tego łagodne przejścia między średnicami, walcowane wielowypusty, dokładnie obrobiona powierzchnia. To stad ta powiększona wytrzymałość - a nie żaden "kosmiczny materiał" :wink: Warto jednak zauważyć - że takie niby drobne duperele w konstrukcji elementu, czy staranność wykonania - i mamy in plus do wytrzymałości na poziomie 30 - 50%.

Awatar użytkownika
oradek
Posty: 805
Rejestracja: 06 lis 2017, 19:46
Auto: Lj73 po 1990

Re: Wytrzymałość mostów

Post autor: oradek »

Heniu pisze:Ok ale akurat producent daje dożywotnią gwarancję "No Questions Asked" na zerwanie/pęknięcie przegubów i półosi, oczywiście trzeba zachować min. serwisowe tj wymiana oleju, smarowanie itd.
Mam po kanapy się wybrać, to może bym kupił. Pytanie - czy kiedyś miałeś jakąś reklamację i jeśli tak, to jaka reakcja producenta?

Oradek lj73 2LT-II


Awatar użytkownika
oradek
Posty: 805
Rejestracja: 06 lis 2017, 19:46
Auto: Lj73 po 1990

Re: Wytrzymałość mostów

Post autor: oradek »

Bakus4x4 pisze:Dzień dobry
Mam pytanie dotyczącego czy oryginalne mosty z lj70 z 86roku, z połączeniem z blokadami wytrzyma koła wielkości 33/35" typu siemx/silverstone?
Czy lepiej pakować od razu wzmocnione półosie?
Od razu odpowiem mocy nie nie zabraknie bo w planach jest inny silnik :D
Powiedz mi proszę, czy uważasz, że mój post o tym, że zmieliłem most na 33"MT wniósł coś do Twojego wątku o wytrzymałości mostów, czy nie?

Oradek lj73 2LT-II


Awatar użytkownika
Heniu
Klubowicz
Posty: 1132
Rejestracja: 21 maja 2007, 11:40
Auto: LJ70 '86
Kontakt:

Re: Wytrzymałość mostów

Post autor: Heniu »

Jak cię nie przeraża cena 7 tyś brutto to zapraszam.

Awatar użytkownika
oradek
Posty: 805
Rejestracja: 06 lis 2017, 19:46
Auto: Lj73 po 1990

Re: Wytrzymałość mostów

Post autor: oradek »

Dzisiaj się dowiedziałem, że udało się znaleźć przegub i wszystko jest złożone, więc poczekam na kolejny strzał.

Oradek lj73 2LT-II


vegas
Posty: 123
Rejestracja: 14 mar 2019, 09:28
Auto: LJ70 swap 1KZ-T
Kontakt:

Re: Wytrzymałość mostów

Post autor: vegas »

Cześć,

Mam zdemontowaną półoś (LJ70 po 90 r.) i okazało się, że przegub jest marki Pascal. Czytałem, że to tania marka InterCars, niezbyt trwałe części, ludzie oceniają trwałość na rok-półtora. Czy jest sens to zostawiać, czy lepiej od razu wymienić na jakiś porządniejszy? I jeśli tak to jakie marki polecacie (o ile w ogóle jest wybór)?
Dodam, że nie upalam raczej w ciężkim błocie, ale nie chciałbym, żeby mi coś strzeliło kilkaset kilometrów od domu w czasie urlopu, bo np. akurat podjeżdżałem pod górkę.

RAT
Posty: 640
Rejestracja: 02 lis 2015, 14:38

Re: Wytrzymałość mostów

Post autor: RAT »

vegas pisze:
20 wrz 2021, 11:09
Cześć,

Mam zdemontowaną półoś (LJ70 po 90 r.) i okazało się, że przegub jest marki Pascal. Czytałem, że to tania marka InterCars, niezbyt trwałe części, ludzie oceniają trwałość na rok-półtora. Czy jest sens to zostawiać, czy lepiej od razu wymienić na jakiś porządniejszy? I jeśli tak to jakie marki polecacie (o ile w ogóle jest wybór)?
Dodam, że nie upalam raczej w ciężkim błocie, ale nie chciałbym, żeby mi coś strzeliło kilkaset kilometrów od domu w czasie urlopu, bo np. akurat podjeżdżałem pod górkę.
Cześć
Ja wrzucałem URW , zamawiałem w Arabowie szły może z tydzień , podobno warto , jak nie to na Wyprawie możesz zamówić Terrain Tamera

vegas
Posty: 123
Rejestracja: 14 mar 2019, 09:28
Auto: LJ70 swap 1KZ-T
Kontakt:

Re: Wytrzymałość mostów

Post autor: vegas »

Dzięki za podpowiedź. Czy byłbyś jeszcze w stanie potwierdzić mi numer części URW: MS22630 ? Dzięki z góry!

RAT
Posty: 640
Rejestracja: 02 lis 2015, 14:38

Re: Wytrzymałość mostów

Post autor: RAT »

URW MS22630 C.V. JOINT 1HZ,1PZ TO-11

ODPOWIEDZ