Sterowanie Blokadą z wiązki ARB - Przełącznikiem Toyoty

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Sterowanie Blokadą z wiązki ARB - Przełącznikiem Toyoty

Post autor: rolkos »

Wiązki w 120 i FJ w dużej mierze są owinięte w czarną taśmę.

RAT
Posty: 640
Rejestracja: 02 lis 2015, 14:38

Re: Sterowanie Blokadą z wiązki ARB - Przełącznikiem Toyoty

Post autor: RAT »

oradek pisze:
16 lut 2020, 20:50
ARB jest z Australii, czyli wielkiej wsi ;)
Co nie zmienia faktu, że produkty ma doskonałej jakości. Na 100% wystarcza oryginalna wiązka, masz rację.

Tylko jej wykonanie mi się nie podobało i dodatkowo długość była za mała. Ładne wiązki elektryczne w dobrych autach są w ładnych osłonach. Jeśli przewód jest w czarnej taśmie izolacyjnej, to musi być już twórczość warsztatu a nie fabryki. Takie mam skojarzenia.

Skoro miałem przedłużać, lutować, to wolałem zrobić jedną, nie łączoną i z grubszych przewodów. Nie miałem grzanego garażu a było zimno pod domem, gdzie zakładałem instalację i to chyba jednak podstawowy powód, żeby całą nową wiązkę zrobić w domu i wrzucić do auta :)

Dodałem ładną koszulkę na wiązkę i jestem zadowolony z jakości i wyglądu :
https://www.rctrax.pl/koszulka-ochronna ... -red/8216/

Jeśli chcesz, to mogę Ci zrobić wiązkę. Napisz tylko, jak długą i jakie ma mieć opcje.
W ramach rozliczenia za materiały, wpłacisz coś na cel charytatywny, ile będziesz chciał i na co będziesz chciał :)

Oradek lj73 2LT-II
Radku dziękuje Ci bardzo za ofertę , jestem bardzo miło zaskoczony nie będę ukrywał.
Obecnie moja auto jest w grubszej rozsypce , montaż tego kompresora jest na jakiś czas tylko więc na chwile obecną zainstaluje go na tej wiązce, nie ma co jej jakoś bardzo modyfikować , zobaczymy co i jak będzie potrzebne to będę ją modyfikował ostatecznie.
Na razie i tak myślę zamontować kompresor w bagażniku , chodź chodziło mi po głowie gdzieś pod maską ale tam już za bardzo miejsca na to nie widzę .
Ostateczną wersję przyjmę po zmianie budy itd.
Ale jeszcze raz dzięki.

Awatar użytkownika
oradek
Posty: 805
Rejestracja: 06 lis 2017, 19:46
Auto: Lj73 po 1990

Re: Sterowanie Blokadą z wiązki ARB - Przełącznikiem Toyoty

Post autor: oradek »

Spoko.
Jeśli tylko będę miał chwilę, to z chęcią pomogę.

Mam w obu autach w kabinie kompresor i zauważam wady takiego rozwiązania:
1. Cholerstwo jest niesamowicie głośne, naprawdę niesamowicie, nawet gdy jest w metalowej skrzynce i nawet oryginał ARB.
2. Grube przewody i sterowania trzeba ciągnąć przez całe auto.
Zalety takiego umiejscowienia - realnie brak.
Teraz w jednym aucie mały kompresor a w drugim duży.
Także następnym razem kompresor będzie jak w Australii, w komorze silnika. Tylko zostawię patent z wyżej wyprowadzonym poborem powietrza z filtrem oryginalnym na końcu.

Chłopcy Kylona zrobili mi genialne mocowanie, dokładnie tam gdzie chciałem. Kompresor praktycznie nie zajmuje miejsca w bagażniku. Teraz jest w stosunku do stanu z tego zdjęcia zmiana - od filtra idzie gumowy wąż, pod sufit i na końcu węża jest założony oryginalny filtr. Można więc spokojnie założyć kompresor pod maskę a zasysać powietrze np z kabiny, gdzieś spod dachu, żeby woda się nie nalała i było czyste powietrze. ObrazekObrazek

Oradek lj73 2LT-II


RAT
Posty: 640
Rejestracja: 02 lis 2015, 14:38

Re: Sterowanie Blokadą z wiązki ARB - Przełącznikiem Toyoty

Post autor: RAT »

oradek pisze:
18 lut 2020, 03:09
Spoko.
Jeśli tylko będę miał chwilę, to z chęcią pomogę.

Mam w obu autach w kabinie kompresor i zauważam wady takiego rozwiązania:
1. Cholerstwo jest niesamowicie głośne, naprawdę niesamowicie, nawet gdy jest w metalowej skrzynce i nawet oryginał ARB.
2. Grube przewody i sterowania trzeba ciągnąć przez całe auto.
Zalety takiego umiejscowienia - realnie brak.
Teraz w jednym aucie mały kompresor a w drugim duży.
Także następnym razem kompresor będzie jak w Australii, w komorze silnika. Tylko zostawię patent z wyżej wyprowadzonym poborem powietrza z filtrem oryginalnym na końcu.

Chłopcy Kylona zrobili mi genialne mocowanie, dokładnie tam gdzie chciałem. Kompresor praktycznie nie zajmuje miejsca w bagażniku. Teraz jest w stosunku do stanu z tego zdjęcia zmiana - od filtra idzie gumowy wąż, pod sufit i na końcu węża jest założony oryginalny filtr. Można więc spokojnie założyć kompresor pod maskę a zasysać powietrze np z kabiny, gdzieś spod dachu, żeby woda się nie nalała i było czyste powietrze. ObrazekObrazek

Oradek lj73 2LT-II
Ja myślałem sobie zrobić w bagażniku zabudowę taką z dwoma szufladami i w boczku jednej z nich chciałem umieścić kompresor ale tak jak piszesz pewnie będę musiał wyprowadzić ten przewód do zasysania powietrza z góry chodź takiego topienia jeszcze nie planowałem :) , a przejeżdżając głębszą wodę nie stanąłem w tak głębokiej kałuży :)

Pod maska nie wiem czy znajdę miejsce na kompresor jeszcze bo mam wersję z dwoma akumulatorami i nie bardzo mam pomysł gdzie jeszcze mógłbym go upchnąć :)

No ale jeśli chodzi o głośność to przecież kompresor działa chwilę pod pompuje do zadanego ciśnienia i się wyłącza. chyba ze pompujesz koła ale wówczas nie jesteś w samochodzie więc to chyba wtedy nie przeszkadza?

Awatar użytkownika
oradek
Posty: 805
Rejestracja: 06 lis 2017, 19:46
Auto: Lj73 po 1990

Re: Sterowanie Blokadą z wiązki ARB - Przełącznikiem Toyoty

Post autor: oradek »

Każdy dźwięk można znieść. Nawet startującego samolotu. Tylko po co?
Kompresor załącza się też czasem żeby dobić ciśnienie przy zapiętej blokadzie.
Super wrażenie, gdy nagle słychać taki "wystrzał". Niby jestem przyzwyczajony do dźwięków strzelnicy, ale to żadna przyjemność.

Kompresor możesz umieścić wszędzie, byle na zewnątrz i byle się nie uszkodził od kamieni, fajnie, jeśli jest wyżej, ale nie jest to koniecznie. Wyprowadź tylko zasysanie powietrza w miarę wysoko. Zalać bagażnik moim zdaniem jest dość łatwo, nawet jeśli tego nie planujesz.

Edit - nigdy tego nie planowałem, ale się zdarza.

ObrazekObrazekObrazek

Oradek lj73 2LT-II



RAT
Posty: 640
Rejestracja: 02 lis 2015, 14:38

Re: Sterowanie Blokadą z wiązki ARB - Przełącznikiem Toyoty

Post autor: RAT »

To twoje auto lekko nie ma u Ciebie :)

Poszukam miejsca pod maska może gdzieś się upchnie a jak się nie uda to w bagażniku z wyjściem pod dach tak jak piszesz.

Awatar użytkownika
hetman
Posty: 366
Rejestracja: 21 lis 2015, 21:05
Auto: LJ78 - ?uczek
Kontakt:

Re: Sterowanie Blokadą z wiązki ARB - Przełącznikiem Toyoty

Post autor: hetman »

Ja mam kompresor tam gdzie był lewarek. Cały skurczybyk się schował, włącznie z przekaźnikiem. Ma się dobrze i sobie warczy jak go przyciskiem włączę i dobija butle alu 10l z ciężarówki pod podłogą do 6 barów. Kompresor taki od airmatica. Przeżyje 2 arb.


RAT
Posty: 640
Rejestracja: 02 lis 2015, 14:38

Re: Sterowanie Blokadą z wiązki ARB - Przełącznikiem Toyoty

Post autor: RAT »

Kompresor już mam kupiony , nie kosztował więcej niż używany z airmatica , nie ukrywam że nawet się nie zastanawiałem bo nie wiedziałbym jak to podłączyć , szukać zbiorników itd.
A czy to miejsce zamiast podnośnika jest dobre to nie wiem bo u mnie tam jest wiecznie brązowo od kurzu i błota , co prawda moja buda z tyłu jest bardzo dziurawa :)

Awatar użytkownika
hetman
Posty: 366
Rejestracja: 21 lis 2015, 21:05
Auto: LJ78 - ?uczek
Kontakt:

Re: Sterowanie Blokadą z wiązki ARB - Przełącznikiem Toyoty

Post autor: hetman »

Chyba lepsze jak pod maską. Nie jest aż tak nisko, ale utopić można wszystko.

Awatar użytkownika
oradek
Posty: 805
Rejestracja: 06 lis 2017, 19:46
Auto: Lj73 po 1990

Re: Sterowanie Blokadą z wiązki ARB - Przełącznikiem Toyoty

Post autor: oradek »

RAT pisze:Kompresor już mam kupiony , nie kosztował więcej niż używany z airmatica , nie ukrywam że nawet się nie zastanawiałem bo nie wiedziałbym jak to podłączyć , szukać zbiorników itd.
A czy to miejsce zamiast podnośnika jest dobre to nie wiem bo u mnie tam jest wiecznie brązowo od kurzu i błota , co prawda moja buda z tyłu jest bardzo dziurawa :)
Dziury w karoserii się przydają. Szybciej wylatuje woda
ObrazekObrazekObrazek

Oradek lj73 2LT-II


Awatar użytkownika
vGreg
Posty: 942
Rejestracja: 01 gru 2011, 11:27
Auto: LJ70 z 92'
Kontakt:

Re: Sterowanie Blokadą z wiązki ARB - Przełącznikiem Toyoty

Post autor: vGreg »

RAT pisze:
21 lut 2020, 07:36
Ja myślałem sobie zrobić w bagażniku zabudowę taką z dwoma szufladami i w boczku jednej z nich chciałem umieścić kompresor ale tak jak piszesz pewnie będę musiał wyprowadzić ten przewód do zasysania powietrza z góry chodź takiego topienia jeszcze nie planowałem :) , a przejeżdżając głębszą wodę nie stanąłem w tak głębokiej kałuży :)

Pod maska nie wiem czy znajdę miejsce na kompresor jeszcze bo mam wersję z dwoma akumulatorami i nie bardzo mam pomysł gdzie jeszcze mógłbym go upchnąć :)

No ale jeśli chodzi o głośność to przecież kompresor działa chwilę pod pompuje do zadanego ciśnienia i się wyłącza. chyba ze pompujesz koła ale wówczas nie jesteś w samochodzie więc to chyba wtedy nie przeszkadza?
Mam założony kompresor w prawym nadkolu, pomiędzy karoserią a boczkiem. Praca słyszalna ale niedokuczliwa, radio idzie normalnie posłuchać. Główna zaleta to, że jest tam sucho i czysto. Wystarczy spojrzeć na silnik po zabawach w terenie i wiadomo w czym rzecz. Wiązki elektryczne do sterowania puściłem przez otwór fabryczny w słupku na dole. Dla wężyka do pompowania możesz wywiercić otwór w boczku / tylnym słupku i założyć szybko złączkę.

Awatar użytkownika
oradek
Posty: 805
Rejestracja: 06 lis 2017, 19:46
Auto: Lj73 po 1990

Re: Sterowanie Blokadą z wiązki ARB - Przełącznikiem Toyoty

Post autor: oradek »

Też myślałem o nadkolu, ale zdejmowanie go w razie awarii, wysunięcia się przewodu jakiegoś...

Oradek lj73 2LT-II


Awatar użytkownika
vGreg
Posty: 942
Rejestracja: 01 gru 2011, 11:27
Auto: LJ70 z 92'
Kontakt:

Re: Sterowanie Blokadą z wiązki ARB - Przełącznikiem Toyoty

Post autor: vGreg »

oradek pisze:
25 lut 2020, 15:10
Też myślałem o nadkolu, ale zdejmowanie go w razie awarii, wysunięcia się przewodu jakiegoś...
Demontaż to montaż na odwrót. :wink:
Ja mam kompresor połączony na złączki elektryczne, są do sprawdzenie bez ruszania całości. tak samo jak elektrozawory i filtr.

ODPOWIEDZ