krótki tłumik
Moderator: luk4s7
krótki tłumik
Witam w Nowym Roku.
Dla wszystkich wszystkiego naj naj... ale przede wszystkim dużo czasu spędzonego z toyotami, niekoniecznie tylko w garażu.
W mojej LJ 73 kończy mi się tłumik. Kupić go to ciężki temat na tą chwilę w PL. W kilku tematach czytałem, że niektórzy z was mają zmodyfikowany układ wychowy. Z tego co wyczytałem to modyfikacja polega na zamontowaniu krótkiego, małego tłumika z boku ramy pod progiem. Właścicieli samochodów z takim, modyfikowanym układem prosiłbym o jakieś sugestie, podpowiedzi i fotki w miarę możliwości. Przede wszystkim mam pytanie o pochodzenie tego "nowego" tłumika? Jaka długość i średnica zewnętrzna co by za bardzo nie wystawał poniżej progu? Z jakiego pojazdu tłumik tam montujecie? Myślałem o jakimś z motocykla sportowego a może samochodu chyba że to jest to tylko pusta rura?
Pozdrawiam
Dla wszystkich wszystkiego naj naj... ale przede wszystkim dużo czasu spędzonego z toyotami, niekoniecznie tylko w garażu.
W mojej LJ 73 kończy mi się tłumik. Kupić go to ciężki temat na tą chwilę w PL. W kilku tematach czytałem, że niektórzy z was mają zmodyfikowany układ wychowy. Z tego co wyczytałem to modyfikacja polega na zamontowaniu krótkiego, małego tłumika z boku ramy pod progiem. Właścicieli samochodów z takim, modyfikowanym układem prosiłbym o jakieś sugestie, podpowiedzi i fotki w miarę możliwości. Przede wszystkim mam pytanie o pochodzenie tego "nowego" tłumika? Jaka długość i średnica zewnętrzna co by za bardzo nie wystawał poniżej progu? Z jakiego pojazdu tłumik tam montujecie? Myślałem o jakimś z motocykla sportowego a może samochodu chyba że to jest to tylko pusta rura?
Pozdrawiam
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8438
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: krótki tłumik
Nic gotowego - bo nikt nie robi takich tłumików ...
Przelotówka nie wytłumi wszystkiego - i to bardzo daleko nawet od optimum, nie mówiąc o ideale. Tłumik trzeba zrobić - do turboklekota sprawdza się przelotówka w przesłona wirową. Tłumi niemal na stówe prawie całe spektum, minimalnie wymieka w dolnym zakersie - ale niespecjalnie delikatny bas przeszkadza
To zmodyfikowany tłumik przelotowy, z zainstalowaną spiralna wkładką, wymuszającą zawirowanie gazów - ale z minimalnym wpływem na opór przepływu. Nikt tego nie robi - bo to nie sa rozwiązania dla cywilnych aut (bas nie mieści sie w normach dla benzyn), a układ niepotrzebnie podraża konstrukcję dla amatorów tunningowanego sprzętu do driftu czy innych ścigawek ...
Puszka 140 - 160mm, przelot 55 - 60 mm plus wkładka spiralna, wytłumienie z wełny stalowej, na wypasie z otuliną z silikatu po zewnątrz. Półmetrowy na długość starcza.
Koszt materiałów na zbudowanie takiego tłumika to jakieś 5 stów, oczywista całość AISI304, lub odpowiednik. Do około 600 st jest to "nieśmiertelne" ...
Przelotówka nie wytłumi wszystkiego - i to bardzo daleko nawet od optimum, nie mówiąc o ideale. Tłumik trzeba zrobić - do turboklekota sprawdza się przelotówka w przesłona wirową. Tłumi niemal na stówe prawie całe spektum, minimalnie wymieka w dolnym zakersie - ale niespecjalnie delikatny bas przeszkadza
To zmodyfikowany tłumik przelotowy, z zainstalowaną spiralna wkładką, wymuszającą zawirowanie gazów - ale z minimalnym wpływem na opór przepływu. Nikt tego nie robi - bo to nie sa rozwiązania dla cywilnych aut (bas nie mieści sie w normach dla benzyn), a układ niepotrzebnie podraża konstrukcję dla amatorów tunningowanego sprzętu do driftu czy innych ścigawek ...
Puszka 140 - 160mm, przelot 55 - 60 mm plus wkładka spiralna, wytłumienie z wełny stalowej, na wypasie z otuliną z silikatu po zewnątrz. Półmetrowy na długość starcza.
Koszt materiałów na zbudowanie takiego tłumika to jakieś 5 stów, oczywista całość AISI304, lub odpowiednik. Do około 600 st jest to "nieśmiertelne" ...
-
- Posty: 33
- Rejestracja: 05 cze 2013, 17:10
- Auto: KZJ 73 VX Huber Intercooler kit,
HDJ 100 manual - Kontakt:
Re: krótki tłumik
Robi, robi, np. Tecinox, o prosze http://www.wyprawa4x4.pl/tlumik-lj70-90.html" onclick="window.open(this.href);return false;Nic gotowego - bo nikt nie robi takich tłumików ...
Jest troche glosniej zwlaszcza po prawej stronie , ale polecam.
Re: krótki tłumik
Tylko wartość auta wzrasta dość znacznie
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8438
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: krótki tłumik
To jest zwykły przelotowy - tyle że ładnie zespawany z kawałkiem rury i wieszakami.
W tej cenie kupuje się też oryginał, wraz z początkowa rurą.
Ja pisałem o tłumiku działającym, a jednocześnie odmulającym wydech Zrobiłem już kilka takich, więc wiem że działają, porównywałem też efekt z tanią chińską przelotówką o tym samym przelocie (kupowałem ostatnio taką, coś 130 zeta. W naszych warunkach to jest poniżej kosztów materiałów ... ).
No ale za tanio to nie wychodzi ... koszt materiałów napisałem wyżej - a mowa o samym tłumiku. Reszta, chcąc zbudować cały wydech, też dokłada kosztów, plus sporo więcej roboty.
W tej cenie kupuje się też oryginał, wraz z początkowa rurą.
Ja pisałem o tłumiku działającym, a jednocześnie odmulającym wydech Zrobiłem już kilka takich, więc wiem że działają, porównywałem też efekt z tanią chińską przelotówką o tym samym przelocie (kupowałem ostatnio taką, coś 130 zeta. W naszych warunkach to jest poniżej kosztów materiałów ... ).
No ale za tanio to nie wychodzi ... koszt materiałów napisałem wyżej - a mowa o samym tłumiku. Reszta, chcąc zbudować cały wydech, też dokłada kosztów, plus sporo więcej roboty.
Re: krótki tłumik
A macałeś że od razu szufladkujesz - czy ze zdjęcia widać
Re: krótki tłumik
Ten od Kylona piękny ale cena trochę inna jak na moje możliwości....
Rokfor o jakiej przelotówce piszesz co zdjełały małe chińskie rączki?
Rokfor o jakiej przelotówce piszesz co zdjełały małe chińskie rączki?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8438
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: krótki tłumik
Kylon - dolary przeciw orzechom
Na przykład dlatego - że jeszcze nigdy nie spotkałem u nikogo takiej konstrukcji tłumika - o której piszę ... To mój własny patent jest
Te przelotówki - wpisz na allegro "tłumik nierdzewny". Ale - jak pisałem - poza wyglądem jego tłumienie jest takie se - niby przelotówka ma tłumić głównie wysokotonowe - ale zapodany do Buły nie jest w stanie całkowicie wytłumić gwizdu turbiny.
Na przykład dlatego - że jeszcze nigdy nie spotkałem u nikogo takiej konstrukcji tłumika - o której piszę ... To mój własny patent jest
Te przelotówki - wpisz na allegro "tłumik nierdzewny". Ale - jak pisałem - poza wyglądem jego tłumienie jest takie se - niby przelotówka ma tłumić głównie wysokotonowe - ale zapodany do Buły nie jest w stanie całkowicie wytłumić gwizdu turbiny.
-
- Posty: 139
- Rejestracja: 18 lip 2013, 12:21
- Auto: LC LJ70 '91, LC HDJ 100 '01
Pajero 1 '91 2,5 TD
Pajero 1 '90 2,5 TD (soft top) - Kontakt:
Re: krótki tłumik
Z orginałem ciężko, w zeszłe wakacje się interesowałem I BOSALA były dostepne wszytskie element, WALKERa nie było tłumika I jeden z rurek. Inne firmy mnie nie interesowały. Oczywiście po 90 roku.
Re: krótki tłumik
Do Bartek1
Ani bosal ani walker nikt niema dostępnego do tego modelu tłumika. Bosal ma ale tylko rury. W aso nie pytałem bo serce już nie te...
Do Rokfor
Gwizd turbiny mi nawet pasuje więc to nie problem, byleby wytłumił co nieco, co by mnie misiaki z daleka nie zgarniały.
Napisałem maila do kilku producentów tłumików czy zrobią według moich wytycznych i za ile.
Czekam na odpowiedzi. Jak znam życie to mało komu się chce na zapytania ofertowe odpowiadać. Zobaczymy.
Ani bosal ani walker nikt niema dostępnego do tego modelu tłumika. Bosal ma ale tylko rury. W aso nie pytałem bo serce już nie te...
Do Rokfor
Gwizd turbiny mi nawet pasuje więc to nie problem, byleby wytłumił co nieco, co by mnie misiaki z daleka nie zgarniały.
Napisałem maila do kilku producentów tłumików czy zrobią według moich wytycznych i za ile.
Czekam na odpowiedzi. Jak znam życie to mało komu się chce na zapytania ofertowe odpowiadać. Zobaczymy.
Re: krótki tłumik
On wcale nie jest głośny. Tak jak do setki czy dwusetki. Jedyny problem to cena jest po prostu wysoka. Zajrzę jutro do Tecinoxa od Nissana z ciekawości.
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2515
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: krótki tłumik
a nie taniej przerobic tłumik od lj70?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8438
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: krótki tłumik
Podejrzewam - że oryginał stał się już historią - więc krótki tłumik ma załatwiać dwie sprawy jednocześnie
Ogólnie - turbodiesle nie są głośne, nawet jak tłumika nie ma wcale. Ale na samej rurze powstaje taki troche upierdliwy pogłos, w szczególności przy zwykłej turbinie i małych obrotach, zanim się zacznie porządnie kręcić sprężarka. Przelotówka daje już dużą różnicę - ale nie jest idealnie - znaczy się sporo jednak odbiega od oryginalnego tłumika (którego nie słychać wcale). Przelotówka natomiast zwykle idzie w komplecie z większym przekrojem rury - co poprawia przepływ spalin, i daje parę kucy ekstra w górnym zakresie obrotów.
Ja się już od jakiegoś czasu bawię z tłumikami, i wytestowałem kila, jak nie kilkanaście opcji budowy. W klekotach praktycznie nie ma tematu, bo wkładka wirowa do przelotówki załatwia sprawę na cacy, poziom dźwięku wychodzi jak z fabrycznego tłumika, ale opory przepływu są znacznie zredukowane (po prostu przelot jest znacznie większy).
Temat trudny to wytłumienie benzyny - rzadko wystarcza jeden stopień, tłumik musi mieć też sporą objętość, inaczej nie robi. I - się przyznać muszę - że mi jeszcze idealny do benzyniaka żaden nie wyszedł Przyzwoite - owszem. Ale idealne - niestety. Temat tego co się dzieje w środku fajnie mi pokazał jeden z projektów, gdzie zapodałem puszkę owalną (czyli na kawałku sa płaskie ścianki). Tam są skoki ciśnienia na takim poziomie, że ścianki tłumika potrafią drgać po centymetrze każda - i kupę hałasu robi ... właśnie sama puszka, wibrując
Ogólnie - turbodiesle nie są głośne, nawet jak tłumika nie ma wcale. Ale na samej rurze powstaje taki troche upierdliwy pogłos, w szczególności przy zwykłej turbinie i małych obrotach, zanim się zacznie porządnie kręcić sprężarka. Przelotówka daje już dużą różnicę - ale nie jest idealnie - znaczy się sporo jednak odbiega od oryginalnego tłumika (którego nie słychać wcale). Przelotówka natomiast zwykle idzie w komplecie z większym przekrojem rury - co poprawia przepływ spalin, i daje parę kucy ekstra w górnym zakresie obrotów.
Ja się już od jakiegoś czasu bawię z tłumikami, i wytestowałem kila, jak nie kilkanaście opcji budowy. W klekotach praktycznie nie ma tematu, bo wkładka wirowa do przelotówki załatwia sprawę na cacy, poziom dźwięku wychodzi jak z fabrycznego tłumika, ale opory przepływu są znacznie zredukowane (po prostu przelot jest znacznie większy).
Temat trudny to wytłumienie benzyny - rzadko wystarcza jeden stopień, tłumik musi mieć też sporą objętość, inaczej nie robi. I - się przyznać muszę - że mi jeszcze idealny do benzyniaka żaden nie wyszedł Przyzwoite - owszem. Ale idealne - niestety. Temat tego co się dzieje w środku fajnie mi pokazał jeden z projektów, gdzie zapodałem puszkę owalną (czyli na kawałku sa płaskie ścianki). Tam są skoki ciśnienia na takim poziomie, że ścianki tłumika potrafią drgać po centymetrze każda - i kupę hałasu robi ... właśnie sama puszka, wibrując
Re: krótki tłumik
a u mnie jak wyszło Januszku, przyzwoicie czy mam się martwić?
paweł
paweł
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8438
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: krótki tłumik
Sam oceń
Chodzi mi o to - że idealnie skonstruowany tłumik tłumi całe spektrum dźwięku w całym zakresie obrotów. Tak masz w FJC , tak też mają ori tłumiki lexa (tam są trzy) na takich tłumikach 1UZ pracuje ... nieco głośniej niż silnik elektryczny ...
W Twoim udało się ładnie wytłumić dolny zakres, zostawiając leciutki bas, takie mruczenie bardziej. Ale w górnym, przy czerwonym polu - dźwięk Twojego UZJ40 przypomina ... ścigacza. Acz - ... cywilnego tego ścigacza na seryjnych wydechach
Chodzi mi o to - że idealnie skonstruowany tłumik tłumi całe spektrum dźwięku w całym zakresie obrotów. Tak masz w FJC , tak też mają ori tłumiki lexa (tam są trzy) na takich tłumikach 1UZ pracuje ... nieco głośniej niż silnik elektryczny ...
W Twoim udało się ładnie wytłumić dolny zakres, zostawiając leciutki bas, takie mruczenie bardziej. Ale w górnym, przy czerwonym polu - dźwięk Twojego UZJ40 przypomina ... ścigacza. Acz - ... cywilnego tego ścigacza na seryjnych wydechach