włączanie /wyłączanie przodu

Moderator: luk4s7

onasz
Posty: 543
Rejestracja: 03 kwie 2009, 16:29
Auto: Chwilowo brak
Kontakt:

włączanie /wyłączanie przodu

Post autor: onasz »

Witam mam takie pytanie dotyczy załączania /rozłączania przedniego napędu w KZJ70 .Chodzi o prędkość załączania i rozłaczania napędu po wciśnięciu przycisku, co trzeba przeczyścić - naprawić żeby to szybciej działało ,czy elektro zawory pod maska czy coś innego? Rokfor to szczególnie do Ciebie pytanie.Pozdro

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2515
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: włączanie /wyłączanie przodu

Post autor: kpeugeot »

nic sie nie czyści

problemem są sprzęgiełka które chyba załączasz elektrycznie - reszta idzie podciśnieniowo i działa prawie natychmiast - tzn tak koło 1 sek po wciśnięciu

sprzęgiełka elektryczne u mnie załączają się około 2 sek

Awatar użytkownika
Heniu
Klubowicz
Posty: 1133
Rejestracja: 21 maja 2007, 11:40
Auto: LJ70 '86
Kontakt:

Re: włączanie /wyłączanie przodu

Post autor: Heniu »

onasz pisze:Witam mam takie pytanie dotyczy załączania /rozłączania przedniego napędu w KZJ70 .....Pozdro
Tomasz w twoim przypadku to nie rozłączaj :mrgreen:

w mojej j7 trwa to około 1 s, takie " małe łup" i już

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8438
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: włączanie /wyłączanie przodu

Post autor: Rokfor32 »

Sprawdzić drożność wężyków, i wartość podciśnienia w układzie vacu. Można też dołożyć dodatkowy zbiorniczek z zaworem zwrotnym, dokładnie taki sam jak do obsługi serwa hamulców - żeby przełączanie działało z tego zbiornika - a nie bezpośrednio z pompy. (lub po prostu wpiąć się z zasilaniem siłownika w zbiorniczek serwa - a nie jak w oryginale - przed nim).

W benzyniaku (czyli z "nieograniczonym" podciśnieniem, miałem czas przełączania siłownika sterującego przednim napędem gdzieś na poziomie 0,2 sekundy - tyle trwało od wcisnięcia przycisku, do zapalenia się lampki potwierdzającej.

Oczywista - sprzęgiełka manualne - wcześniej zapięte :wink:

onasz
Posty: 543
Rejestracja: 03 kwie 2009, 16:29
Auto: Chwilowo brak
Kontakt:

Re: włączanie /wyłączanie przodu

Post autor: onasz »

Dzięki za podpowiedzi ,pytanie wynika z tego ,że w jednej KZJ-cie jest to natychmiastowa reakcja natomiast w tej drugiej trwa to 20-30 sekund albo i dłużej. Może dlatego ,że było mało używane?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8438
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: włączanie /wyłączanie przodu

Post autor: Rokfor32 »

Nie. Jeżeli podciśnienie działa normalnie - to możesz mieć np. zapchane wężyki.

Ja tak miałem po remoncie w RJ - się okazało, że jakiś .... robal się tam zagnieździł, jak układ był otwarty i leżał w magazynie :mrgreen:

onasz
Posty: 543
Rejestracja: 03 kwie 2009, 16:29
Auto: Chwilowo brak
Kontakt:

Re: włączanie /wyłączanie przodu

Post autor: onasz »

Ok,jutro dmucham :mrgreen:

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8438
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: włączanie /wyłączanie przodu

Post autor: Rokfor32 »

No i sprawdź, czy siłownik jest szczelny, w sensie czy membrane szlag nie trafił.

ODPOWIEDZ