Strona 4 z 8
Re: LJ70 Swap silnika
: 27 paź 2015, 20:47
autor: onasz
Dzięki jutro pooglądam
Re: LJ70 Swap silnika
: 02 lis 2015, 08:48
autor: RADZILLA
Proto mozesz ogarnac jakies foty tego merca w toyocie? Mój 2 ltII skonczyl zywot i cos bede motal
Re: LJ70 Swap silnika
: 02 lis 2015, 09:59
autor: proto
Nie mam zdjęć niestety
, ale na PW mogę ci podać namiar na właściciela pojazdu
Na wiosnę jak rozmawialiśmy miał już kupione sekcje 7,5mm , turbo GT23V i w zamiarach budowę superturbodieslotoytoya
Re: LJ70 Swap silnika
: 18 lis 2015, 20:24
autor: proto
Widzę że temat swapu trochę przycichł, ale to nic
bo prace na superturbo idą pełną parą.
Dziś zawiozłem do pana pompiarza 3 różne pompy z silników 4,5 i 6 cylindrowych celem poskładania jednej działającej tak jak trzeba czyli: pełna dawka z kompensacją turbo do 5000rpm co w założeniu ma dać jakieś 100 koni z litra
Pan Benek najpierw zrobił tak
potem tak
a na koniec tak
Zobaczymy co z tego wyjdzie
Re: LJ70 Swap silnika
: 18 lis 2015, 20:41
autor: Rokfor32
Kamil - ciekawe kiedy zawieziesz do pana Benka temat pt.: żadnej kompensacji. Ful dawka, i bez ogranicznika, nawet przeciwrozbiegowego ...
Swoją drogą ...
Jak by tak z regulatora odśrodkowego wywalić całkiem ciężarki - i jednoczesnie zaślepić otworek przelewowy z układu korekcji full load - to namiastka regulacji od obrotów zostanie, bo będzie wynikiem wzrostu ciśnienia od pompy wstępnej. Plus stromy boostpin - i będzie klekot kręcący sie ponad 5 tysi bez spadku krzywej momentu.
No - przynajmniej do pierwszego testu z pedałem w podłodze ...
Na marginesie - bo się mi właśnie skojarzyło: wpadłeś może już na pomysł żeby wyjąć ... dwa ciężarki z regulatora?
Re: LJ70 Swap silnika
: 18 lis 2015, 21:02
autor: proto
Rokfor32 pisze:Na marginesie - bo się mi właśnie skojarzyło: wpadłeś może już na pomysł żeby wyjąć ... dwa ciężarki z regulatora?
Nie wyciągaj ciężarków drogi RockFordzie bo straci się stabilne wolne obroty, a regulator high rpm dla pompy rotacyjnej to prosta sprawa . Jeden taki już przygotowałem, czeka na założenie i testy w RD28 big turbo
Re: LJ70 Swap silnika
: 30 lis 2015, 21:10
autor: rafland
Nawiązując do swapu na turbinę ze zmienną geometrią ,to czy niemożna zastosować całej pompy z Mitsubishi Pajero 2.5 tdi pompa zexel korpus ma identyczny jak ta produkcji denso z toyoty?
Re: LJ70 Swap silnika
: 30 lis 2015, 22:15
autor: Rokfor32
Pajero 2,5 ma tak samo - albo mniej - wydajna pompę, jak LJ70
Sens jest więc ... słaby
Modyfikacja pompy (poskładanie jednej z dwu - czy nawet trzech lub czterech - to nie jest żaden problem. Clou tematu jest gdzie indziej - raz, że gotowca znaleźć nie idzie (to nie tylko wydajność - ale całościowe zestrojenie pod 50% większy moment) - a dwa - elementy tłoczące warto zapodać możliwie najmłodsze, i mało zużyte. A z pompami z dwudziestoparoletnich śmietników (ich stanem technicznym) jest coraz słabiej ...
Re: LJ70 Swap silnika
: 30 lis 2015, 22:27
autor: rafland
Ok dzięki za wyjaśnienie, jednak pompę z miśka można kupić nieco młodszą, a tym sam mym rokującą lepszym stanem technicznym która posłuży jako baza do modyfikacji.
Re: LJ70 Swap silnika
: 30 lis 2015, 22:36
autor: Rokfor32
Wiesz - za 1/4 ceny pompy z miska możesz kupić pompę z plaskacza japońskiego z silnikiem 2,0 - 2,2 - która ma identyczne parametry
Ale do modyfikacji potrzebna jest pompa istotnie wydajniejsza, a nie kosmetycznie
Bo dodmuchać turbiną możesz i na 3 bary - jak nie zapodasz odpowiednio paliwa - to efektu nie będzie
Re: LJ70 Swap silnika
: 01 gru 2015, 01:31
autor: rafland
To jasne jak słońce
z pustego nawet salomon nie naleje, a pompa z 3.0 td kzt czym dokładnie różni się od tej od lj 2lt2.
Re: LJ70 Swap silnika
: 01 gru 2015, 07:49
autor: Rokfor32
2 mm grubszą sekcją tłoczącą
No i ceną - i osiągalnością.
Re: LJ70 Swap silnika
: 01 gru 2015, 20:00
autor: rafland
Czyli istnieje bolt on pompa do swapu? jedyny minus to cena pompy od 3.0 kzt.
Re: LJ70 Swap silnika
: 01 gru 2015, 21:39
autor: Rokfor32
Niezupełnie.
Pompa na sekcji 12 mm ma już ograniczenia co do max wydatku jednostkowego, i max obrotów. Po prostu i zwyczajnie wałek napedowy (identyczny jak w mniejszych pompach) jest już na granicy możliwości. i zdarzały się przypadki jego ukręcenia. I o ile w 1KZ ukręcenie walka pompy nie zrobi demolki silnika (dzięki mieszanemu typowi rozrządu) - to taka awaria w 2L-T (czyli uwalenie wałka pompy na wysokich obrotach i obciążeniu) - to szukasz innego silnika ...
Dlatemu dla 2L-T najsensowniej wychodzi sekcja 11 mm, i wznios krzywki na poziomie 2,4 - 2,7mm. Taki zestaw pozwala po pierwsze na uzyskanie około 400 Nm - a po drugie - pozwala na wykręcenie silnika powyżej 5 tysi obrotów, przy czym użytecznie pod 4 tysie.
Nie miej złudzeń - nie ma czegoś takiego jak seryjna pompa z innego modelu "bolt on do tunningu"
Parametry sekcji i fali to raz (nie tylko skok, również kąt wzniosu i opadania fali), dochodzi jeszcze nastawa kompensacji turbo, nastawa regulatora obrotów (max zakres obrotów), nastawa przyspieszacza kąta wtrysku.
Przykładowo - pompa seryjna zarówno z 2L-T, jak i 1KZ-T zareaguje cięciem parametrów silnika, jeżeli ... podniesiesz doładowanie wyżej fabrycznego
Re: LJ70 Swap silnika
: 01 gru 2015, 22:56
autor: rafland
A jakie są możliwości na elektronicznie sterowanej pompie z 2L-TE ,która wersja jest lepsza do przeróbek mechaniczna czy elektroniczna?