LJ70 Swap silnika

Moderator: luk4s7

onasz
Posty: 543
Rejestracja: 03 kwie 2009, 16:29
Auto: Chwilowo brak
Kontakt:

Re: LJ70 Swap silnika

Post autor: onasz »

Dzięki jutro pooglądam

RADZILLA
Posty: 81
Rejestracja: 17 gru 2012, 11:43
Auto: LJ 70
Kontakt:

Re: LJ70 Swap silnika

Post autor: RADZILLA »

Proto mozesz ogarnac jakies foty tego merca w toyocie? Mój 2 ltII skonczyl zywot i cos bede motal

Awatar użytkownika
proto
Posty: 761
Rejestracja: 18 lis 2012, 15:50

Re: LJ70 Swap silnika

Post autor: proto »

Nie mam zdjęć niestety :oops: , ale na PW mogę ci podać namiar na właściciela pojazdu :mrgreen:
Na wiosnę jak rozmawialiśmy miał już kupione sekcje 7,5mm , turbo GT23V i w zamiarach budowę superturbodieslotoytoya 8)

Awatar użytkownika
proto
Posty: 761
Rejestracja: 18 lis 2012, 15:50

Re: LJ70 Swap silnika

Post autor: proto »

Widzę że temat swapu trochę przycichł, ale to nic :lol: bo prace na superturbo idą pełną parą.
Dziś zawiozłem do pana pompiarza 3 różne pompy z silników 4,5 i 6 cylindrowych celem poskładania jednej działającej tak jak trzeba czyli: pełna dawka z kompensacją turbo do 5000rpm co w założeniu ma dać jakieś 100 koni z litra :P
Pan Benek najpierw zrobił tak :shock: potem tak :o a na koniec tak :roll:
Zobaczymy co z tego wyjdzie :mrgreen:

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: LJ70 Swap silnika

Post autor: Rokfor32 »

Kamil - ciekawe kiedy zawieziesz do pana Benka temat pt.: żadnej kompensacji. Ful dawka, i bez ogranicznika, nawet przeciwrozbiegowego ... :mrgreen:

Swoją drogą ... :roll: Jak by tak z regulatora odśrodkowego wywalić całkiem ciężarki - i jednoczesnie zaślepić otworek przelewowy z układu korekcji full load - to namiastka regulacji od obrotów zostanie, bo będzie wynikiem wzrostu ciśnienia od pompy wstępnej. Plus stromy boostpin - i będzie klekot kręcący sie ponad 5 tysi bez spadku krzywej momentu.

No - przynajmniej do pierwszego testu z pedałem w podłodze ... :mrgreen:

Na marginesie - bo się mi właśnie skojarzyło: wpadłeś może już na pomysł żeby wyjąć ... dwa ciężarki z regulatora? :roll: :mrgreen:

Awatar użytkownika
proto
Posty: 761
Rejestracja: 18 lis 2012, 15:50

Re: LJ70 Swap silnika

Post autor: proto »

Rokfor32 pisze:Na marginesie - bo się mi właśnie skojarzyło: wpadłeś może już na pomysł żeby wyjąć ... dwa ciężarki z regulatora? :roll: :mrgreen:
Nie wyciągaj ciężarków drogi RockFordzie bo straci się stabilne wolne obroty, a regulator high rpm dla pompy rotacyjnej to prosta sprawa . Jeden taki już przygotowałem, czeka na założenie i testy w RD28 big turbo :wink:

rafland
Posty: 12
Rejestracja: 23 lut 2013, 18:39
Auto: LJ 70 2.4td 89r
Kontakt:

Re: LJ70 Swap silnika

Post autor: rafland »

Nawiązując do swapu na turbinę ze zmienną geometrią ,to czy niemożna zastosować całej pompy z Mitsubishi Pajero 2.5 tdi pompa zexel korpus ma identyczny jak ta produkcji denso z toyoty?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: LJ70 Swap silnika

Post autor: Rokfor32 »

Pajero 2,5 ma tak samo - albo mniej - wydajna pompę, jak LJ70 :wink: Sens jest więc ... słaby :wink:

Modyfikacja pompy (poskładanie jednej z dwu - czy nawet trzech lub czterech - to nie jest żaden problem. Clou tematu jest gdzie indziej - raz, że gotowca znaleźć nie idzie (to nie tylko wydajność - ale całościowe zestrojenie pod 50% większy moment) - a dwa - elementy tłoczące warto zapodać możliwie najmłodsze, i mało zużyte. A z pompami z dwudziestoparoletnich śmietników (ich stanem technicznym) jest coraz słabiej ... :wink:

rafland
Posty: 12
Rejestracja: 23 lut 2013, 18:39
Auto: LJ 70 2.4td 89r
Kontakt:

Re: LJ70 Swap silnika

Post autor: rafland »

Ok dzięki za wyjaśnienie, jednak pompę z miśka można kupić nieco młodszą, a tym sam mym rokującą lepszym stanem technicznym która posłuży jako baza do modyfikacji.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: LJ70 Swap silnika

Post autor: Rokfor32 »

Wiesz - za 1/4 ceny pompy z miska możesz kupić pompę z plaskacza japońskiego z silnikiem 2,0 - 2,2 - która ma identyczne parametry :wink:

Ale do modyfikacji potrzebna jest pompa istotnie wydajniejsza, a nie kosmetycznie :wink: Bo dodmuchać turbiną możesz i na 3 bary - jak nie zapodasz odpowiednio paliwa - to efektu nie będzie :wink:

rafland
Posty: 12
Rejestracja: 23 lut 2013, 18:39
Auto: LJ 70 2.4td 89r
Kontakt:

Re: LJ70 Swap silnika

Post autor: rafland »

To jasne jak słońce ;) z pustego nawet salomon nie naleje, a pompa z 3.0 td kzt czym dokładnie różni się od tej od lj 2lt2.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: LJ70 Swap silnika

Post autor: Rokfor32 »

2 mm grubszą sekcją tłoczącą :wink: No i ceną - i osiągalnością. :mrgreen:

rafland
Posty: 12
Rejestracja: 23 lut 2013, 18:39
Auto: LJ 70 2.4td 89r
Kontakt:

Re: LJ70 Swap silnika

Post autor: rafland »

Czyli istnieje bolt on pompa do swapu? jedyny minus to cena pompy od 3.0 kzt.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: LJ70 Swap silnika

Post autor: Rokfor32 »

Niezupełnie.

Pompa na sekcji 12 mm ma już ograniczenia co do max wydatku jednostkowego, i max obrotów. Po prostu i zwyczajnie wałek napedowy (identyczny jak w mniejszych pompach) jest już na granicy możliwości. i zdarzały się przypadki jego ukręcenia. I o ile w 1KZ ukręcenie walka pompy nie zrobi demolki silnika (dzięki mieszanemu typowi rozrządu) - to taka awaria w 2L-T (czyli uwalenie wałka pompy na wysokich obrotach i obciążeniu) - to szukasz innego silnika ... :wink:

Dlatemu dla 2L-T najsensowniej wychodzi sekcja 11 mm, i wznios krzywki na poziomie 2,4 - 2,7mm. Taki zestaw pozwala po pierwsze na uzyskanie około 400 Nm - a po drugie - pozwala na wykręcenie silnika powyżej 5 tysi obrotów, przy czym użytecznie pod 4 tysie.

Nie miej złudzeń - nie ma czegoś takiego jak seryjna pompa z innego modelu "bolt on do tunningu" :wink: Parametry sekcji i fali to raz (nie tylko skok, również kąt wzniosu i opadania fali), dochodzi jeszcze nastawa kompensacji turbo, nastawa regulatora obrotów (max zakres obrotów), nastawa przyspieszacza kąta wtrysku.

Przykładowo - pompa seryjna zarówno z 2L-T, jak i 1KZ-T zareaguje cięciem parametrów silnika, jeżeli ... podniesiesz doładowanie wyżej fabrycznego :wink:

rafland
Posty: 12
Rejestracja: 23 lut 2013, 18:39
Auto: LJ 70 2.4td 89r
Kontakt:

Re: LJ70 Swap silnika

Post autor: rafland »

A jakie są możliwości na elektronicznie sterowanej pompie z 2L-TE ,która wersja jest lepsza do przeróbek mechaniczna czy elektroniczna?

ODPOWIEDZ