KZJ70 - przełożenia mostów
Moderator: luk4s7
Re: KZJ70 - przełożenia mostów
43:10, 41:9
41201‑29856 KZJ7*..LX, STD; KZJ70..LHD..VX; *FGR=43:10=4.300
41201‑69455 KZJ7*; *FGR=41:9=4.556, W(DIFFERENTIAL LOCK)
41201‑69465 KZJ7*..LX, STD; KZJ70..LHD..VX; *FGR=43:10=4.300, W(DIFFERENTIAL LOCK) & AXLE CODE=G284
41201‑80011 KZJ7*..LX, STD; KZJ70..LHD..VX; *FGR=41:9=4.556, *AXC=G974, G975
41201‑80059 KZJ7*, RJ7*; *FGR=41:9=4.556
41201‑29856 KZJ7*..LX, STD; KZJ70..LHD..VX; *FGR=43:10=4.300
41201‑69455 KZJ7*; *FGR=41:9=4.556, W(DIFFERENTIAL LOCK)
41201‑69465 KZJ7*..LX, STD; KZJ70..LHD..VX; *FGR=43:10=4.300, W(DIFFERENTIAL LOCK) & AXLE CODE=G284
41201‑80011 KZJ7*..LX, STD; KZJ70..LHD..VX; *FGR=41:9=4.556, *AXC=G974, G975
41201‑80059 KZJ7*, RJ7*; *FGR=41:9=4.556
Re: KZJ70 - przełożenia mostów
Można prosić o tłumaczenie?kylon pisze:43:10, 41:9
41201‑29856 KZJ7*..LX, STD; KZJ70..LHD..VX; *FGR=43:10=4.300
41201‑69455 KZJ7*; *FGR=41:9=4.556, W(DIFFERENTIAL LOCK)
41201‑69465 KZJ7*..LX, STD; KZJ70..LHD..VX; *FGR=43:10=4.300, W(DIFFERENTIAL LOCK) & AXLE CODE=G284
41201‑80011 KZJ7*..LX, STD; KZJ70..LHD..VX; *FGR=41:9=4.556, *AXC=G974, G975
41201‑80059 KZJ7*, RJ7*; *FGR=41:9=4.556
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8439
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: KZJ70 - przełożenia mostów
Ta pierwsza część - to numer części (np. 41201‑29856), reszta to opis, w jakich modelach występuje.
Re: KZJ70 - przełożenia mostów
A czy mozna dowiedzieć sie jaki most z nr. VIN?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8439
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: KZJ70 - przełożenia mostów
W "ogólnotechnicznych" jest przyklejony temat "EPC - on line". Tam jest odpowiedni link, gdzie możesz sprawdzić oznaczenia i inne dane do swojej toi, po numerze VIN właśnie.
Natomiast dla pewności, przełożenia mostów toyota oznacza na tabliczce znamionowej, tej na ścianie grodziowej silnika. Odczytaj kod, czyli ciąg wytłoczonych cyfr na samym dole tabliczki.
Tu masz przykład, o co chodzi, i co oznacza.
http://www.brian894x4.com/Gearratiosanddiffs.html
Natomiast dla pewności, przełożenia mostów toyota oznacza na tabliczce znamionowej, tej na ścianie grodziowej silnika. Odczytaj kod, czyli ciąg wytłoczonych cyfr na samym dole tabliczki.
Tu masz przykład, o co chodzi, i co oznacza.
http://www.brian894x4.com/Gearratiosanddiffs.html
Re: KZJ70 - przełożenia mostów
Witam,czy można do KZJ (4,556) założyć przełożenie z LJ(4.88) ?
Re: KZJ70 - przełożenia mostów
onasz pisze:Witam,czy można do KZJ (4,556) założyć przełożenie z LJ(4.88) ?
A co zyskam a co stracę?Rokfor32 pisze:Można.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8439
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: KZJ70 - przełożenia mostów
Stracisz czas i kasę. Zyskasz większy moment obrotowy przekazywany na osie kół.
Temat jest zbyt szeroki, żeby go opisać w kilku słowach. Generalnie, jeżeli nie planujesz kółek 33" lub większych, to w KZJ nie ma specjalnego sensu wymiana przekładni na wolniejszą.
Może nawet lepszym pomysłem byłoby założenie szybszej, ale to już zleży od preferencji i stylu jazdy danego kierownika, no i rodzaju terenu w którym się najczęściej porusza.
Ja mam w RJ70 5,29, auto na kołach 33". I jest to fajne zestawienie, bo silnik nie ma zbyt dużo momentu obrotowego, za to może kręcić się do 6000 rpm. Co pozwala na korzystanie z reduktora nawet do 100 km/h
Inaczej natomiast auto się zachowuje przy drogowych prędkościach - jak chodzi o wyprzedzanie przy np. 90 km/h. Poprzednio, gdy przekładnia była 4,56, do wyprzedzania z tej prędkości używałem trójki, i można auto było podciągnąć do ok. 140 bez zmiany biegu. I wyprzedzanie odbywało się całkiem dynamicznie. Natomiast obecnie trójka jest za krutka do takiego manewru, i silnikowi zbyt szybko sie kończą obroty, co powoduje że albo trzeba wyprzedzać z czwórki, albo zmieniać bieg w trakcie manewru.
Z drugiej strony - teraz w zasadzie wszystkie górki, jakie występują na głównych asfaltówkach auto bez kłopotu robi na czwórce, a poprzednio dosyć często trzeba było redukować do 3, żeby pod górkę utrzymać te 90 km/h.
Temat jest zbyt szeroki, żeby go opisać w kilku słowach. Generalnie, jeżeli nie planujesz kółek 33" lub większych, to w KZJ nie ma specjalnego sensu wymiana przekładni na wolniejszą.
Może nawet lepszym pomysłem byłoby założenie szybszej, ale to już zleży od preferencji i stylu jazdy danego kierownika, no i rodzaju terenu w którym się najczęściej porusza.
Ja mam w RJ70 5,29, auto na kołach 33". I jest to fajne zestawienie, bo silnik nie ma zbyt dużo momentu obrotowego, za to może kręcić się do 6000 rpm. Co pozwala na korzystanie z reduktora nawet do 100 km/h
Inaczej natomiast auto się zachowuje przy drogowych prędkościach - jak chodzi o wyprzedzanie przy np. 90 km/h. Poprzednio, gdy przekładnia była 4,56, do wyprzedzania z tej prędkości używałem trójki, i można auto było podciągnąć do ok. 140 bez zmiany biegu. I wyprzedzanie odbywało się całkiem dynamicznie. Natomiast obecnie trójka jest za krutka do takiego manewru, i silnikowi zbyt szybko sie kończą obroty, co powoduje że albo trzeba wyprzedzać z czwórki, albo zmieniać bieg w trakcie manewru.
Z drugiej strony - teraz w zasadzie wszystkie górki, jakie występują na głównych asfaltówkach auto bez kłopotu robi na czwórce, a poprzednio dosyć często trzeba było redukować do 3, żeby pod górkę utrzymać te 90 km/h.
Re: KZJ70 - przełożenia mostów
Mam teraz ten sam efekt w aucie. Co prawda przelozenia w mostach pozostaly bez zmian (4,88) to jednak po zmianie skrzyni przelozenie na pierwszych trzech biegach skrocilo sie o:
1 - 12%
2 - 13%
3 - 5%
W terenie bajka, czesto nawet nie korzystam z reduktora, bo jedynka jest bardzo mocna. Na reduktorze do wyboru do koloru.
Na asfalcie to juz jednak inna bajka ... niestety. Mysle teraz troche o przyspieszeniu przelozen. Wtedy asfalt bedzie ok., a w terenie reduktor.
Czarek
1 - 12%
2 - 13%
3 - 5%
W terenie bajka, czesto nawet nie korzystam z reduktora, bo jedynka jest bardzo mocna. Na reduktorze do wyboru do koloru.
Na asfalcie to juz jednak inna bajka ... niestety. Mysle teraz troche o przyspieszeniu przelozen. Wtedy asfalt bedzie ok., a w terenie reduktor.
Czarek