1KZT - nowa głowica
Moderator: luk4s7
Re: 1KZT - nowa głowica
Ja mam AMC i nie ma z nią problemów na razie , na oryginalna zwyczajnie nie było mnie stać
- Jake
- Moderator
- Posty: 2382
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: 1KZT - nowa głowica
Cena oryginalnej poraża i przeraża... Pomijajac juz fakt, ze cena stanowi 1/2 wartosic J7 czy 4R....
Re: 1KZT - nowa głowica
Uwalona uszczelka Pod głowica wyszło z testu co2
A w jakim stanie będzie głowica tego się dowiem wkrótce .... wiec czeka mnie w H...J roboty ....
będzie spokój może na następne 60 tys km oby z AMC.
A w jakim stanie będzie głowica tego się dowiem wkrótce .... wiec czeka mnie w H...J roboty ....
będzie spokój może na następne 60 tys km oby z AMC.
Re: 1KZT - nowa głowica
A mnie ktoś kiedyś mówił, że uszczelki w tym silniku nie padają, tylko właśnie głowice
Re: 1KZT - nowa głowica
Ciekawe ....głowica była wymieniana na niwa oryginalna z ASO i wytrzymała zaledwie uwaga ... 45 tys km a auto nie katowane ?! Wiec WTF?!
Re: 1KZT - nowa głowica
Ale już zdiagnozowane co się stało? Może na fakturze była tylko nowa? Może tylko spawana? Może założony chiński zamiennik? Może blok był krzywy? A może jeszcze co innego. Po zdjęciu będzie wiadomo czy była wymieniona - ja rozpoznam.
Re: 1KZT - nowa głowica
Spoko wiem ze rozpoznasz jak zdejmę zrobię foto na pewno
Pozdro
Pozdro
Re: 1KZT - nowa głowica
Z testu co2 - można wywnioskować tyle, że do układu chłodzenia przedostały się spaliny. A czy dostały się przez uszczelkę czy przez pęknięta głowicę wróżka Rozalia może odpowiedzieć bez sprawdzenia głowicy.
Głowicę dokładnie oglądasz, jak widzisz pęknięcie* to sprawa jasna. Jak nie ma widocznych pęknięć to dajesz na sprawdzenie szczelności, ja szczelna to pozostają okolice uszczelki. Czyli sama uszczelka lub powierzchnia styku blok/uszczelka/głowica (rysy, krzywizny, uszkodzenia uszczelki).
* są takie środki do wykrywania pęknięć, czerwony barwnik i talk w spraju. Takie cudo wskazuje każda szczelinę, nawet jak jej nie widać. Jak zejdę do piwnicy to mogę sprawdzić nazwę tego specyfiku.
Głowicę dokładnie oglądasz, jak widzisz pęknięcie* to sprawa jasna. Jak nie ma widocznych pęknięć to dajesz na sprawdzenie szczelności, ja szczelna to pozostają okolice uszczelki. Czyli sama uszczelka lub powierzchnia styku blok/uszczelka/głowica (rysy, krzywizny, uszkodzenia uszczelki).
* są takie środki do wykrywania pęknięć, czerwony barwnik i talk w spraju. Takie cudo wskazuje każda szczelinę, nawet jak jej nie widać. Jak zejdę do piwnicy to mogę sprawdzić nazwę tego specyfiku.
Re: 1KZT - nowa głowica
Dzięki Zombi
Już się umówiłem z mechanikiem bedxieny wiedzieć co i jak co do specyfiku to crack detektor czy jakiś to s robiocie na statku mam coś podobnego zabarwia sie na różowo Trzy koloru Kieślowskiego jakoś tak
Pozdrawiam
Już się umówiłem z mechanikiem bedxieny wiedzieć co i jak co do specyfiku to crack detektor czy jakiś to s robiocie na statku mam coś podobnego zabarwia sie na różowo Trzy koloru Kieślowskiego jakoś tak
Pozdrawiam
Re: 1KZT - nowa głowica
I jaki finał sprawy?
Re: 1KZT - nowa głowica
No nic tak jak pisałem niże wcześniej diagnoza głowica spaliny w układzie chłodzącym
Wymiana głowicy jeśli popękana żadnego spawania dodatkowo sprawdzanie bloku silnika czy się powierzchnia nie wybrzuszyla czy coś (planowanie ) jeśli jedno i drugie silnik wywalamy myjemy komorę konserwacja malowanie za jednym razem
Sprawdzacie tłoków ogólnie całego stanu co i jak
Mój mechanik ma dużo roboty wiec koniec sierpnia będę wiedział co i jak roboty w H
Wymiana głowicy jeśli popękana żadnego spawania dodatkowo sprawdzanie bloku silnika czy się powierzchnia nie wybrzuszyla czy coś (planowanie ) jeśli jedno i drugie silnik wywalamy myjemy komorę konserwacja malowanie za jednym razem
Sprawdzacie tłoków ogólnie całego stanu co i jak
Mój mechanik ma dużo roboty wiec koniec sierpnia będę wiedział co i jak roboty w H
Re: 1KZT - nowa głowica
A, myslałem, że temat dawno załatwiony, tylko zapomniało się napisac.
Będe z ciekawością śledził. Od 1,5 roku jeżdżę z nową głowicą.
Będe z ciekawością śledził. Od 1,5 roku jeżdżę z nową głowicą.
Re: 1KZT - nowa głowica
Ok w kontakcie
Pozdrawiam
Pozdrawiam
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 16 wrz 2021, 12:55
Re: 1KZT - nowa głowica
Odgrzeję kotleta - UKP w J9.
Nie było żadnych problemów z montażem i wystrojeniem wszystkich czujników? Jakieś tipy przed zabraniem się za to? W ciągu kilku dni mój sztukmistrz od mechaniki będzie mi to montował i w jego serdecznym imieniu pytam co by uniknąć błędów na przetartym juz szlaku
Nie było żadnych problemów z montażem i wystrojeniem wszystkich czujników? Jakieś tipy przed zabraniem się za to? W ciągu kilku dni mój sztukmistrz od mechaniki będzie mi to montował i w jego serdecznym imieniu pytam co by uniknąć błędów na przetartym juz szlaku
Rokfor32 pisze: ↑14 cze 2020, 08:23Temperatura krytyczna dla chłodziwa to około 130 st. Oczywiście przy sprawnym układzie, trzymającym ciśnienie około 1 bar. To odpowiada na wskaźniku czerwonemu polu.
Temperatura mierzona fabrycznie nie jest uśredniana elektronicznie. Po prostu punkt pomiaru jest tak dobrany, że pomiar jest w miejscu intensywnego przepływu cieczy. Ale dla oceny sprawności chłodnicy nie ma to znaczenia - zwyczajnie, jak przy jeździe autostradowej wskazówka zaczyna wędrować w górę - to chłodnica do śmietnika.
Na marginesie - ostatnio zamontowałem w aucie kolego Rat'a UKP, i jeden z pomiarów temperatury poszedł na tył głowicy, nad kolektorem wydechowym (a więc całkiem daleko od płaszcza wodnego). Się okazuje, ze w tym miejscu bez problemu głowica osiąga 115st, a wskazówka w liczniku nadal stoi w miejscu. O tyle po prostu potrafi skoczyć rozkład termiki, w miejscu gdzie korpus głowicy grzany jest spalinami o temperaturze 400 - 500st - a schładzany jest jedynie rozbryzgiwanym olejem, plus przewodzenie ciepła w masie materiału głowicy.
Na drugim marginesie - to nie temperatura chłodziwa jest problemem, ze głowica pęka. Jak zdołasz utrzymać stabilnie 150st w chłodziwie - to nadal nic się nie podzieje (materiałowi głowicy, bo gumy i plastisie diabli wezmą ). Chodzi o to, ze jak przekroczysz temperaturę krytyczną to następuje gwałtowne wrzenie chłodziwa. I od tego punktu temperatura rośnie już lawinowo, bo w głowicy zamiast cieczy w kilka sekund zostaje jedynie para wodna. I wtedy głowica - tak obrazowo - w minute rozgrzewa się do 300st.
Re: 1KZT - nowa głowica
Cześć
Nie było żadnych problemów auto odpalało i ładnie chodziło równo bez żadnych takich tam
Auto już sprzedałem a osoba która kupiła nie narzeka
Dużo wspomnień że złomkiem miałem … pozdrawiam i życzę radości z jazdy
Piotr
Nie było żadnych problemów auto odpalało i ładnie chodziło równo bez żadnych takich tam
Auto już sprzedałem a osoba która kupiła nie narzeka
Dużo wspomnień że złomkiem miałem … pozdrawiam i życzę radości z jazdy
Piotr