1KZT - nowa głowica

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18030
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: 1KZT - nowa głowica

Post autor: kylon »

Najlepiej składać z manualem w ręku. Dokręcanie głowicy jest dwuetapowe. Nic na stare uszczelki bo się zemści ponownym rozbieraniem.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: 1KZT - nowa głowica

Post autor: Rokfor32 »

UKP wysterowuje sie łatwo - pod warunkiem że ma osobne czujniki. Schody są natomiast jeżeli by się chciało użyć np. wspólnego czujnika temperatury ze wskaźnikiem na desce.

Problem jest w napięciu wzorcowym. Toyota stosuje po prostu napięcie instalacji auta (czyli 12 - 14,4V). Sam brak stabilizacji wpływa na dokładność pomiaru, a le dla wskazówki w dodatku działającej logarytmicznie ma to drugorzdne znaczenie.

Natomiast UKP wzorcuje sie sztywno, i najchętniej do napięcia 5V. (jedno z wejść jest chyba podciągane do 12V) - ale dla UKP pływanie wzorca to już duże rozrzuty w odczycie.

Temu osobne czujniki - i wtedy wszystko idzie bez problemu.

Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2241
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: 1KZT - nowa głowica

Post autor: Jake »

Osobne, osobne. Wtedy mamy raz duzo dokladniejsze pomiary - w stopniach i barach a nie w "druga kreseczka od lewej" i pelna redundancje tj. awaria 20letniego czujnika nie spowoduje ze zostaniemy nieswiadomi, ze nam sie auto przegrzewa.

Awatar użytkownika
sMAJSTER
Posty: 95
Rejestracja: 28 wrz 2010, 20:37
Auto: KZJ 77
Kontakt:

Re: 1KZT - nowa głowica

Post autor: sMAJSTER »


Rokfor32 pisze:UKP wysterowuje sie łatwo - pod warunkiem że ma osobne czujniki. Schody są natomiast jeżeli by się chciało użyć np. wspólnego czujnika temperatury ze wskaźnikiem na desce.

Problem jest w napięciu wzorcowym. Toyota stosuje po prostu napięcie instalacji auta (czyli 12 - 14,4V). Sam brak stabilizacji wpływa na dokładność pomiaru, a le dla wskazówki w dodatku działającej logarytmicznie ma to drugorzdne znaczenie.

Natomiast UKP wzorcuje sie sztywno, i najchętniej do napięcia 5V. (jedno z wejść jest chyba podciągane do 12V) - ale dla UKP pływanie wzorca to już duże rozrzuty w odczycie.

Temu osobne czujniki - i wtedy wszystko idzie bez problemu.
To ja mam pytanie w silniku 1kz
Gdzie zastosować czujnik dodatkowy do temp chłodziwa. W głowicy jest jakieś miejsce dodatkowe. Ten od wskaźnika z deski zostaje bez zmian
Zastanawiam sie nad wstawieniem krućca na wężu wodnym.

Awatar użytkownika
vGreg
Posty: 944
Rejestracja: 01 gru 2011, 11:27
Auto: LJ70 z 92'
Kontakt:

Re: 1KZT - nowa głowica

Post autor: vGreg »

Mam założony czujnik na wężu pomiędzy termostatem a chłodnicą.

ODPOWIEDZ