Strona 5 z 6

Re: Wtryski

: 12 gru 2015, 12:03
autor: Rokfor32
W skrajnych przypadkach to może być nałożenie się kilku przyczyn. Ale zaczyna sie od najbardziej typowych , no chyba że sa istotne przesłanki żeby szukać "dziury w całym". A podstawa - to poprawne ustawienie kątów wtrysku.

Re: Wtryski

: 20 gru 2015, 19:13
autor: rafallll
Dzięki za podpowiedz, gdy znajdę tylko czas zabiorę się za prawidłowe ustawienie pompy.
Jak zakładałem pompę ustawiłem ją na znakach typu kreska na kreskę na pompie i obudowie aluminiowej do której jest ona przykręcona.
Ostatnio tez zauważyłem odrazu po odpaleniu i dodaniu lekko gazu na około 1500 obrotów usłyszałem tak jakby "metaliczny dźwięk" wydaje mi się jakby był za wczesny kąt wtrysku.
Mam jeszcze obawy co do tej "używanej pompy wtryskowej" która była naprawiana, ze coś źle mogli ją poskładać albo na kiepskiej jakości częściach :roll: :roll:

Re: Wtryski

: 04 sty 2016, 16:43
autor: rafallll
pompa niestety nadaje się na śmietnik zakupiona w czersku....

Re: Wtryski

: 04 sty 2016, 17:26
autor: Rokfor32
Tak bywa z używkami - nikt tam nie zagląda do bebechów. Więc jest loteria - i albo sie ma szczęście - albo nie.

Re: Wtryski

: 04 sty 2016, 20:27
autor: rafallll
loteria loterią, ale jak sprzedający zapewnia w 100% ze część którą sprzedaje jest w stanie b.dobrym :roll:

Re: Wtryski

: 04 sty 2016, 20:31
autor: Rokfor32
Znaczy że zdjęta z chodzącego silnika. Ale Twoja stara też jest zdjęta z chodzącego silnika - nie? :wink:

Mówimy o podzespołach mających po 20 lat, i niewiadomy przebieg. To nie to samo co graty z hila rocznik '15, gdzie trudno o duże przebiegi.

Re: Wtryski

: 04 sty 2016, 20:57
autor: rafallll
no też racja. Odpala? No odpala, to bądź Pan zadowolony :wink: . tak to jest jak człowiek boi sie regeneracji i łudzi sie ze kupi tańszym kosztem dobrą używke, lecz czasami sie to zdarza ;)

Re: Wtryski

: 04 sty 2016, 22:03
autor: Rokfor32
Regeneracja - albo raczej "regeneracja" - to równie szeroki temat ... :wink: Ostatnio miałem taką właśnie pompę - klient się uparł, że sam temat ogarnie.

A że ja robiąc swap i tak pompę rozbebeszam, bo składam w swojej konfiguracji - to wyszło, jaka "regeneracja": - tłoczek porysowany (znaczy się nie tykany), i ... inna fala, z innej pompy (nie ten skok i kąty wzniosu/opadania, co być powinny dla tej własnie pompy). W dodatku zeżarta korozyjnie, i jedynie przetarta jakimś papierem ściernym, coby rdza odpadła ...

Solidna regeneracja pompy rotacyjnej (czyli tak jak ma być, a nie wymiana uszczelek) to koszt około 2 tysi, i to w materiałach jedynie. to jest nowy wałek + paneewka, nowa fala plus rolki, nowa głowica z tłoczkiem. Każdy z elementów po minimum 5 stów, i to niekoniecznie z logiem denso czy bosch ... :wink: Inaczej mówiąc - jak ktoś oferuje zregenerowana pompę w cenie poniżej tysia - to omijać łukiem szerokim.

Acz - zdarza się, że trafiają się pompy które są w idealnym niemal stanie, i faktycznie wystarcza sama wymiana uszczelnień. Ale to sa wyjątki, i nie jako "zregenerowane" - a jako używki w stanie nieznanym. Czasem takie kupuje - ale że loteria, to cena max jakieś 3 stówy. I szansa jakieś 50%, że się trafi ... :wink: A i tak trzeba wiedzieć, na co patrzeć, żeby nie kupować miny z prawdopodobieństwem 99% ... :wink:

Re: Wtryski

: 10 paź 2017, 18:44
autor: Jastrząb
Nie chcę zakładać nowego tematu dot wtryskiwaczy, dlatego odświeżę trochę kotleta...
Ogólnie mam problem z odpalaniem 2lt gdy sobie dłużej postoi. Jeśli pojadę gdzieś, zgaszę i zaraz odpalam to pali od strzała tak jak to było jak ją kupowałem (ale to było lato, a auto prawie cały czas stało) Teraz zaczęły się lekkie problemy z odpalaniem. Tzn. kręci dobrze (akumulator naładowany), świece sprawdzone, wszystkie ładnie grzeją, odkręcam ssanie przed odpaleniem a i tak muszę zrobić ze 3 podejścia nim zagada. Zauważyłem jednak ostatnio że cieknie mi wtryskiwacz, normalnie widać jak przy wyższych obrotach sączy mi się powoli paliwo spod wtrysku. Do tego dwa są jeszcze trochę mokre, a jeden suchy. I moje pytanie brzmi czy lejące tak wtryski mają wpływ na to, że nie mogę jej odpalić po dłuższym postoju? Czy miejscem którym cieknie wtryskiwacz dostaje się powietrze i zapowietrza układ, czego następstwem jest problem z odpaleniem? Bardzo proszę o pomoc bo problem z odpalaniem już trochę trwa i nie daje mi spokoju ;)

Re: Wtryski

: 10 paź 2017, 18:50
autor: kylon
Tak. Może to wpływać na zapowietrzanie się układu.

Re: Wtryski

: 10 paź 2017, 18:54
autor: Jastrząb
Czyli będzie trzeba udać się do specjalisty od wtrysków... Mamy kogoś z forum kto ogarnia temat w Warszawie?

Re: Wtryski

: 10 paź 2017, 20:18
autor: kylon
Spod wtrysku czy nakrętki wtryskiwacza na przewodzie?
Jak na przewodzie to czeka Cię wymiana przewodów.
Jak spod to wymiana podkładek. Przy okazji wrto je sprawdzić ale nie licz na cud.

Re: Wtryski

: 10 paź 2017, 20:36
autor: hetman
Może puszcza gdzieś w okolicy filtra/pompki? Ja miałem wymienione całe to mocowanie bo tam puszczało, jest lepiej ale dalej po nocy zwykle pali na 2 razy. Na początku zapowietrzał się na maxa, teraz od 2-go zwykle zapala.

Re: Wtryski

: 10 paź 2017, 20:50
autor: Jastrząb
U mnie cieknie w miejscu styku wtryskiwacza z blokiem silnika. Nie wiem czy to kwestia jakichś uszczelniaczy, czy coś gorszego :|

Re: Wtryski

: 10 paź 2017, 21:56
autor: Rokfor32
Raczej ścieka paliwo z wyższego punktu (zwykle listwa przelewowa). Styk korpusu wtryskiwacza i głowicy - tam nie ma co cieknąć.

No - chyba że wtryskiwacz jest po prostu nieskręcony prawidłowo po wymianie końcówek - albo końcówki tak marne, że nie trzymają szczelności do korpusu (tam jest połączenie bez uszczelki, na szlifowanych powierzchniach). Wówczas paliwo może wypłynąć po gwincie na zewnątrz.