Strona 2 z 2

Re: LJ 70 a 73 w teren raczej do katowania

: 08 sie 2019, 10:28
autor: DJ Hil-Lj70
Koledzy, odświeżam temat.
jestem przed zakupem LJ 70 i waham sie czy nie kupić LJ 73.
Prosze o informacje od znawców tematu, w sprawie róznicy w podzespołach itp.
Do Lj 70 nie ma problemu z podzespołami i cześciami z rozbiórek aut. Czy do LJ 70 podzespoły sa takie same (oczywiscie poza tylnym wałem napędowym)?
I jeszcze sprawa hardtop'a, jakie macie doswiadczenia ze szczelnoscią takiego dachu. Nie jestem fanem mokrej wykładziny pod nogami :-) ?
Nie interesuje mnie aspekt off road'owy róznicy miedzy 70, a 73, bo wg mnie różnica w tym aspekcie nie wielka.

Re: LJ 70 a 73 w teren raczej do katowania

: 08 sie 2019, 11:18
autor: vGreg
Darek, Znawcą tematu nie jestem ale cos mi kołacze po głowie, że LJ73 mają bardziej podatną głowicę na pękanie, co może mieć jakieś znaczenie przy upalaniu po górach.

Re: LJ 70 a 73 w teren raczej do katowania

: 08 sie 2019, 11:22
autor: DJ Hil-Lj70
Dzieki Grzegorz, ale egzemplarz, którym sie interesuje jest z 89 roku i ma taki sam silnik jak w mojej 70-tce tj. 2LT (63KW- 86 KM), to skad ta podatnośc głowicy na uszkodzenia?

Re: LJ 70 a 73 w teren raczej do katowania

: 08 sie 2019, 11:34
autor: sebastian44
Miałem J73 i nie było problemu z cieknieciem hard topu. Za to ramka przedniej szyby która jest rozkładana na zawiasach lubi korodować i cieknąć. Dodatkowo jest podobno bardzo trudna w naprawie blacharskiej oraz równie trudna w uzyskaniu w dobrym stanie w używce dlatego warto jej sie dobrze przyjrzeć przy kupnie ;)

Co do dzielnosci w terenie dłuższy rozstaw osi czasami bywa przeszkodą (przy zawracaniu) a czasami zaletą (przy stromych podjazdach) wiec na dwoje babka wróżyła. A dodatkowe miejsce w srodku jest z pewnością zaletą ;)

Jeżeli chodzi o mechanike podejrzewam że jest to dokładnie to samo w J73 jak i w J70, czyli ta sama skrzynia, silnik, mosty itd. Oczywiscie mówimy tu o analogicznej wersji silnikowej. Bo J70 i J73 miały różne diesle, benzyny oraz wystepowały w wersjacj Light Duty oraz Heavy Duty, a to juz zupełnie inne auta.

Re: LJ 70 a 73 w teren raczej do katowania

: 08 sie 2019, 11:36
autor: vGreg
To chyba namieszałem. Głowica to dość popularny temat na forum. :wink:

Re: LJ 70 a 73 w teren raczej do katowania

: 08 sie 2019, 14:31
autor: kpeugeot
mechanicznie to to samo

w terenie dyskusyjne - ja uwielbiam lj70 za jej zwrotność,
no i jest podobno lżejsza od 73

Re: LJ 70 a 73 w teren raczej do katowania

: 09 sie 2019, 10:17
autor: kmiecio
różnica offroadowa jest znacząca ponieważ różnica wagi i zwrotność są mocno odczuwalne, mechanicznie lj70 i lj73 w podobnym roczniki (przed 90' lub po 90') to w zupełności to samo poza tylnym wałem. Ja jeśli chodzi o auto głównie do terenu przeszedłem z j73 na j70 tylko króciak zostaje na oryginalnej wysokości zawieszenia.

Re: LJ 70 a 73 w teren raczej do katowania

: 09 sie 2019, 13:47
autor: kpeugeot
kmiecio pisze:różnica offroadowa jest znacząca ponieważ różnica wagi i zwrotność są mocno odczuwalne, mechanicznie lj70 i lj73 w podobnym roczniki (przed 90' lub po 90') to w zupełności to samo poza tylnym wałem. Ja jeśli chodzi o auto głównie do terenu przeszedłem z j73 na j70 tylko króciak zostaje na oryginalnej wysokości zawieszenia.
no naśladujesz mistrza to dobrze :mrgreen:

Re: LJ 70 a 73 w teren raczej do katowania

: 09 sie 2019, 16:40
autor: kmiecio
kpeugeot pisze:
kmiecio pisze:różnica offroadowa jest znacząca ponieważ różnica wagi i zwrotność są mocno odczuwalne, mechanicznie lj70 i lj73 w podobnym roczniki (przed 90' lub po 90') to w zupełności to samo poza tylnym wałem. Ja jeśli chodzi o auto głównie do terenu przeszedłem z j73 na j70 tylko króciak zostaje na oryginalnej wysokości zawieszenia.
no naśladujesz mistrza to dobrze :mrgreen:
właśnie tak jest :wink: