HZJ73 - wszystko o samochodzie
Moderator: luk4s7
Re: HZJ73 - wszystko o samochodzie
najpierw prace konstruktorskie przy desce.....później zdjęcia.
Re: HZJ73 - wszystko o samochodzie
Po "uproszeniu" instalacji elektrycznej został jeden przewód , który zupełnie mi nie pasował do miejsca w którym był poprzednio podłączony ( na świecę płomieniową- na schemacie instalacji elektrycznej go nie było ). Odłączyłem go i ... samochód dalej jeździ. A mówiłem, że jest za dużo kabelków Zrobiłem też grzanie świec. Po wymianie świecy płomieniowej w kolektorze dolotowym zaczeło działać; mam grzanie świec i jestem z siebie DUMNY!
Re: HZJ73 - wszystko o samochodzie
Jestem pełen podziwu.
Re: HZJ73 - wszystko o samochodzie
alternator w HZJ 73. Wszystko jest na 24V ( żarówki, czujniki, wskaźniki itd.) 2 akumulatory. zanim wlazę pod samochód i ( pewnie się pobrudzę ) sam odczytam z tabliczki znamionowej to może ktoś mi powie jaki tam siedzi alternator ? 12 czy 24V. Teoretycznie powinien być 24V ale może jest 12v i jakieś specjalne ustrojstwo do ładowania akumulatorów osobno ( choć mi się to nie widzi)?
Re: HZJ73 - wszystko o samochodzie
znalazłem w EPC takie info silnik 1HZ od stycznia 90r. do sierpnia 99r. alternator 24V 30A, po sierpniu 99 12V 70A
Re: HZJ73 - wszystko o samochodzie
sprawdziłem; w naturze też 24V.
Re: HZJ73 - wszystko o samochodzie
jak powinny wyglądać odboje przy resorach ( +50mm) w Hzj ?
i gdzie je dostać (u mnie nie ma nawet oryginałów )
i gdzie je dostać (u mnie nie ma nawet oryginałów )
Re: HZJ73 - wszystko o samochodzie
ja też nie wdziałem orginalnych a, w styczni robiłem resory u kowala i założył mi odboje od iveco tylko nie na ramę a na resor , ponieważ po starych zostały tylko śruby tak zardzewiałe że trzeba by ciąć palnikiem