Kąt wyprzedzenia zwrotnicy

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
mac2_l
Posty: 57
Rejestracja: 25 lip 2010, 20:13
Auto: 4RUNNER II gen.
Kontakt:

Kąt wyprzedzenia zwrotnicy

Post autor: mac2_l »

Zapytam w tym dziale bo mojemu problemowi bliżej chyba właśnie Tu. Jestem właśnie na etapie motania sztywnego mostu (LJ70)do 4runnera i wśród różnych mniej lub bardziej upierdliwych problemów pojawił się jeden taki o który chciałem zapytać. Po wstępnym montażu mostu na swoim miejscu wychodzi mi na to że bez zmieniania niczego, kąt wyprzedzenia zwrotnicy jest 2 stopnie i to w przeciwną stronę niż powinien być. W manualu znalazłem że ma być 4 stopnie. Błąd jest o 6 stopni. Czy ktoś może przerabiał jakiś podobny problem? Może przy jakimś dużym lifcie.... Czy auto będzie się zachowywać jak osobówka ze sworzniem zwrotnicy? Nie będzie wracała kierownica i takie tam?

Awatar użytkownika
kmiecio
Klubowicz
Posty: 566
Rejestracja: 04 gru 2010, 16:30
Auto: TOYTOYOWE szale?stwo :)
Kontakt:

Re: Kąt wyprzedzenia zwrotnicy

Post autor: kmiecio »

trzeba wyciąć mocowania wahaczy z mostu i wspawać jeszcze raz, tylko że tym razem prawidłowo...

MaxLux
Klubowicz
Posty: 2890
Rejestracja: 05 kwie 2007, 11:01
Auto: GRJ120
Kontakt:

Re: Kąt wyprzedzenia zwrotnicy

Post autor: MaxLux »

kolega Wojtek @delazoo motal taki most, i tez bylo mase z tym problemow - byl gdzies nawet ladny opis tego ale chyba gdzies wcielo jego stronke

Awatar użytkownika
mac2_l
Posty: 57
Rejestracja: 25 lip 2010, 20:13
Auto: 4RUNNER II gen.
Kontakt:

Re: Kąt wyprzedzenia zwrotnicy

Post autor: mac2_l »

Z poprawieniem tego sobie poradzę, bardziej w sumie mnie interesuje co by się działo z autem gdyby tego nie robić...

Awatar użytkownika
kmiecio
Klubowicz
Posty: 566
Rejestracja: 04 gru 2010, 16:30
Auto: TOYTOYOWE szale?stwo :)
Kontakt:

Re: Kąt wyprzedzenia zwrotnicy

Post autor: kmiecio »

na przykład będziesz wymieniał częściej niż inni łozyska na ataku i wyjściowe z reduktora, wał również częściej będziesz robił i krzyżaki, że o samym prowadzeniu pojazdu nie wspomnę...

Awatar użytkownika
mac2_l
Posty: 57
Rejestracja: 25 lip 2010, 20:13
Auto: 4RUNNER II gen.
Kontakt:

Re: Kąt wyprzedzenia zwrotnicy

Post autor: mac2_l »

No a co z tym prowadzeniem niby ma się dziać? Bo właśnie to mnie interesuje. Akurat w tym przypadku poprawienie konta zwrotnicy spowoduje pogorszenie konta wału (na krzyżakach będą różne) dlatego się waham w którą stronę iść. Mam jeden dwukrzyżak toyotowy ale jego max kont to 20 stopni co jest nie wystarczające w moim przypadku dlatego użyłem wału z pojedyńczymi krzyżakam. Kąty mam w miarę, różnica chyba 5 stopni ale jak poprawię kont zwrotnicy to różnica powiększy się do 10 stopni.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8463
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Kąt wyprzedzenia zwrotnicy

Post autor: Rokfor32 »

Wyprzedzenie kąta zwrotnicy ogólnie odpowiada za wartość siły prostującej tor jazdy. Przy ujemnej wartości będziesz miał pewną martwą strefę wokół pozycji środkowej, w której auto nie będzie centrować toru - po prostu jak wychylisz minimalnie kierę - to tak zostanie.

ODPOWIEDZ