podkręcanie silnik 2LT II

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2522
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

podkręcanie silnik 2LT II

Post autor: kpeugeot »

jakoś udało mi się uruchomić stary silnik 2LII, dołożyłem mu starą turbinę od 2LT z całym kolektorem wydechowym

pompa jest od silnika 2LT

turbina się kręci ale nie dmucha, jak reguluję się turbinę
jak można troszkę zwiększyć ciśnienie doładowania i którą śrubką zwiększa się dawkę paliwa?

jedyne co mnie niepokoi że spaliny z wydechu leca lekko niebieskie, ale to może dla tego ze turbina jeszcze nie podpięta

i pytanie następne - czy wtryski od silnika 2LT pasują do głowicy 2LII,

SaT84
Posty: 54
Rejestracja: 23 lis 2009, 17:47
Auto: lj73

Re: podkręcanie silnik 2LT II

Post autor: SaT84 »

witam szkoda twojej roboty po zwiekszeniu dawki paliwa tylko kopci i wiecej pali za slaby silnik do ciezaru auta sruba od dawki paliwa jest od strony silnika za rurka doprowadzajaca paliwo dowtrysku trzeba dorobic specjalny klucz

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2522
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: podkręcanie silnik 2LT II

Post autor: kpeugeot »

gdzieś doczytałem że zakładają turbo ct26

poza tym silnik 2,4 lt to powinien dać radę wykrzesać ze 100hp a nie ledwo 90
disco w silniku 2,5 ma około 120 hp

patrole podkręcają silnik 2,8 i dają radę więc może warto pomyśleć o 2,4 ltII i jego tunningu?

Awatar użytkownika
MilitarniKris
Posty: 121
Rejestracja: 29 lis 2010, 09:46
Auto: LJ70 - CeJota
Kontakt:

Re: podkręcanie silnik 2LT II

Post autor: MilitarniKris »

Mnie przy przekladce silnika kusilo pozostawienie EFI jednak zdecydowałem się zrobić downgrade silnika 2ltIIefi do 2ltll. W efekcie mam auto bez komputera itp.
Jeśli chcesz sie pobawić w EFI to pozostał mi kompletny kolektor ssacy z pompą paliwa. Pochodzenie 100% pewne.
w efekcie przybędzie mocy momentu.

MaxLux
Klubowicz
Posty: 2890
Rejestracja: 05 kwie 2007, 11:01
Auto: GRJ120
Kontakt:

Re: podkręcanie silnik 2LT II

Post autor: MaxLux »

MilitarniKris pisze:Mnie przy przekladce silnika kusilo pozostawienie EFI jednak zdecydowałem się zrobić downgrade silnika 2ltIIefi do 2ltll. W efekcie mam auto bez komputera itp.
Jeśli chcesz sie pobawić w EFI to pozostał mi kompletny kolektor ssacy z pompą paliwa. Pochodzenie 100% pewne.
w efekcie przybędzie mocy momentu.
Komputerka do twojego EFI nie zabrales "moj ty madry Misiu" - dalej lezy u Cieplego na stercie ;)

Awatar użytkownika
JanekBravo
Posty: 29
Rejestracja: 07 wrz 2008, 13:55
Auto: LJ 70 1986/1988 :)
Kontakt:

Re: podkręcanie silnik 2LT II

Post autor: JanekBravo »

Odświeżam.

Gdzieś na jakimś forum anglojezycznym wyczytałem też ze można sie pobawić turbo - podkręć ciśnienie doładowania - Turbinę CT-20 można podkręcić spokojnie do 18 psi czyli 1,24 bara ale zalecają dla "spokojności" i bezszkodowej jazdy do max 14 psi czyli 9,5-1bar jest to wartość bezpieczna dla całego układu.

ODPOWIEDZ