Przedni most – uszczelnienia, blokada.
Moderator: luk4s7
Przedni most – uszczelnienia, blokada.
Mam pytania do znawców tematu. Chodzi mi o znaki szczególne jak rozpoznać który mam most przed czy po 90 roku
Potrzebuje kupić zestaw uszczelnień i łożysk do mostu który kupiłem jakiś czas temu i w sumie to nie wiem czy jest przed czy po 90 roku bo chyba jest różnica? Sztywny most będę adoptował do 4runnera a że zmieliłem właśnie mój przód to jestem zmuszony przyspieszyć prace.
Z tego co już się zdążyłem zorientować to po zapodaniu do tego mostu główki z blokadą z j9 (bo taki jest plan) to będę musiał przełożyć drążek spinający obie zwrotnice na przód czy czekają mnie jeszcze jakieś pułapki?
Potrzebuje kupić zestaw uszczelnień i łożysk do mostu który kupiłem jakiś czas temu i w sumie to nie wiem czy jest przed czy po 90 roku bo chyba jest różnica? Sztywny most będę adoptował do 4runnera a że zmieliłem właśnie mój przód to jestem zmuszony przyspieszyć prace.
Z tego co już się zdążyłem zorientować to po zapodaniu do tego mostu główki z blokadą z j9 (bo taki jest plan) to będę musiał przełożyć drążek spinający obie zwrotnice na przód czy czekają mnie jeszcze jakieś pułapki?
Re: Przedni most – uszczelnienia, blokada.
W moście przed 90 amortyzatory są montowane na zewnątrz sprężyn. W moście po 90 zaś wewnątrz. To taka chyba najszybciej zauważalna różnica. Most po 99 ma już 5 szpilek do kół nie 6.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8491
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Przedni most – uszczelnienia, blokada.
Z tym przekładaniem drążka to na razie teoria. Fizycznie sie da - znajomy ma nawet tak zrobione J7 - ale wiem że są jeszcze jakieś detale z ilością miejsca dla panharda przedniego (te drążki będą się chciały krzyżować, panhard w J7 jest ustawiony mocno skośnie do rury mostu, i możliwe że trza by go nieco przeprofilować). Poprawnie technicznie trza by też zapodać ten drążek spinający zwrotnice z młodszej wersji, albo przynajmniej tą końcówkę z oczkiem do amora skrętu (przy starszej wersji drążek będzie wtedy do skrócenia).
Nie znam niestety szczegółów tej adaptacji, żeby napisać coś więcej.
ps. Jeżeli chodzi tylko o blokadę to można zapodać główkę mostu z J8. Wtedy nie trza nic kombinować z drążkami.
Nie znam niestety szczegółów tej adaptacji, żeby napisać coś więcej.
ps. Jeżeli chodzi tylko o blokadę to można zapodać główkę mostu z J8. Wtedy nie trza nic kombinować z drążkami.
Re: Przedni most – uszczelnienia, blokada.
a po co ci blokada na przod ? - ja nawet na rajdach uzywalem w ostatecznosci ...
Re: Przedni most – uszczelnienia, blokada.
Skoro już motać to raz a dobrze. No i żeby w ostateczności mieć co włączyć.
Re: Przedni most – uszczelnienia, blokada.
czyli jak mam amortyzatory poza sprężyną to potrzebuję tego: http://www.wyprawa4x4.pl/info/zestaw_na ... -3603.html" onclick="window.open(this.href);return false; ??
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8491
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Przedni most – uszczelnienia, blokada.
Do tego zestawu praktycznie zawsze powinno sie dołożyć panewkę czopa piasty. Ona też się zużywa, i zwykle to właśnie ona jest przyczyną rozwalania wewnętrznego uszczelniacza (od zbyt dużego luzu na przegubie półosi), i przelewania się oleju do kuli zwrotnicy.
Re: Przedni most – uszczelnienia, blokada.
Możesz ten element wskazać może jakoś po nr części?
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_1989_T ... _4802.html" onclick="window.open(this.href);return false;
To chyba właściwy schemat
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_1989_T ... _4802.html" onclick="window.open(this.href);return false;
To chyba właściwy schemat
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8491
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Przedni most – uszczelnienia, blokada.
90999‑70067
Re: Przedni most – uszczelnienia, blokada.
Dzięki
a w sklepie u Kylona występuje to to ? czy serwis tylko?
a w sklepie u Kylona występuje to to ? czy serwis tylko?