1UZ-FE- ktoś ogarnia?
Moderator: luk4s7
1UZ-FE- ktoś ogarnia?
Ponieważ trochę zmieniły się plany dotyczące mojej zmoty- konkretnie chciałbym zamienić zamontowany w niej gaźnikowy silnik smallblock chevy na coś nowszego, lżejszego i mocniejszego, pomyślałem o lexusowym wynalazku. Modną obecnie alternatywą jest oczywiście V8 BMW (Patry ma takie rozwiązanie, zapitala że hej ), jednak wolałbym coś toyotowego. Podaż tych silników jest zaskakująco duża, ceny rozsądne (tzn porównywalne z BMW), no i jest to silnik japoński.
Czy ktoś ogarnia elektronikę tego silnika? W którymś wątku Rokfor pisał że da się ją w łatwy sposób uprościć- plątanina kabli jest przerażająca. Co do BMW to jest kilku speców którzy sprawnie ogołacają motorek z tych wszystkich lambd srambd itd
Kolejne pytanie dotyczy skrzyni biegów- z jakimi skrzyniami da się ten silnik połączyć? U mnie jest TH350, niezniszczalna skrzynia ale zabierająca dośc dużo mocy i przerabiająca ją na ciepełko , wolałbym jakieś nowocześniejsze wyjście.
Czy skrzynia orginalnie z 1UZ-FE występująca (automatyczna) jest sterowana elektronicznie? U siebie mam przerobiony, "odłączony" od skrzyni toyotowej reduktor z pto, chciałbym pozostać przy tym rozwiązaniu pod warunkiem że lexusowy automat nie jest sterowany jakimś wymyslnym komputerem.
Mam jeszcze jedną prośbę- estewes masz ten silnik ze skrzynią w garażu- zmierz go proszę od początku silnika do końca skrzyni, zna ktoś może wagę takiego zestawu?
Z góry dzięki za radę
Czy ktoś ogarnia elektronikę tego silnika? W którymś wątku Rokfor pisał że da się ją w łatwy sposób uprościć- plątanina kabli jest przerażająca. Co do BMW to jest kilku speców którzy sprawnie ogołacają motorek z tych wszystkich lambd srambd itd
Kolejne pytanie dotyczy skrzyni biegów- z jakimi skrzyniami da się ten silnik połączyć? U mnie jest TH350, niezniszczalna skrzynia ale zabierająca dośc dużo mocy i przerabiająca ją na ciepełko , wolałbym jakieś nowocześniejsze wyjście.
Czy skrzynia orginalnie z 1UZ-FE występująca (automatyczna) jest sterowana elektronicznie? U siebie mam przerobiony, "odłączony" od skrzyni toyotowej reduktor z pto, chciałbym pozostać przy tym rozwiązaniu pod warunkiem że lexusowy automat nie jest sterowany jakimś wymyslnym komputerem.
Mam jeszcze jedną prośbę- estewes masz ten silnik ze skrzynią w garażu- zmierz go proszę od początku silnika do końca skrzyni, zna ktoś może wagę takiego zestawu?
Z góry dzięki za radę
Re: 1UZ-FE- ktoś ogarnia?
chyba Kameleon coś rzeźbi lub rzeźbił z 1UZ - warto go zapytać.
Re: 1UZ-FE- ktoś ogarnia?
Addams, napisz coś więcej- jakie masz mosty (po której stronie są główki), reduktor z PTO od czego, mechanik z przodu czy z tyłu....
Automat łączony z 1UZ-FE jest sterowany elektronicznie, ale jeśli ktoś ma fantazję i odpowiednią kasę można ten silnik połączyć P&P z automatyczną lub manualną skrzynią z LC przy pomocy części Genuine Toyota
Jeden projekt to LC150 V8 napędzany 1UZ-FE, a drugi to Nissan Patrol z 1UZ-FE i automatem w trakcie realizacji
Automat łączony z 1UZ-FE jest sterowany elektronicznie, ale jeśli ktoś ma fantazję i odpowiednią kasę można ten silnik połączyć P&P z automatyczną lub manualną skrzynią z LC przy pomocy części Genuine Toyota
Jeden projekt to LC150 V8 napędzany 1UZ-FE, a drugi to Nissan Patrol z 1UZ-FE i automatem w trakcie realizacji
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8421
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: 1UZ-FE- ktoś ogarnia?
potwierdzam - można go łączyć w kilku konfiguracjach. Jeżeli Ci zależy na automacie, to może być oryginalna skrzynka z J100 (2UZ-FE, wymiary montażowe bloku są identyczne) - ale jest dosyć ciężka. Można chyba też połączyć go z automatem z J8 - jak się nie mylę tam była czysto hydraulicznie sterowana. Reduktor będzie wtedy 4x4 full time, można też zapodać wersję reduktora z J8 - z wiskotyczną blokadą centralnego dyfra (oprócz zwykłej 100%).
Z manualami - skrzynie typu R150F, (lub 151, 154 - różnią się zestopniowaniem), czyli napęd od J7. Nie jest tak wytrzymały jak ten z J100, ale do lekkiej zmoty wystarcza w zupełności (ten typ skrzynki był fabrycznie montowany w suprach 3,0 turbo). To jeżeli wyjście przedniego i tylnego napędy po prawej. Jeżeli wyjście napędu przedniego po lewej a tył na środku - reduktor z J12, 4x4 full time, centralny dyfer w układzie torsena. Wystarczający dla silnika 1KD-FTE i ponad 350 Nm momentu, 1UZ-FE też go nie zarżnie, przynajmniej nie za szybko ...
Dzwony sprzęgła 1UZ-FE <-> R151F są na ebayu, wraz z kołem zamachowym, sprzęgłem, wysprzęgnikiem - koszt ok. 1000$, goły połowę tej sumy.
Z manualami - skrzynie typu R150F, (lub 151, 154 - różnią się zestopniowaniem), czyli napęd od J7. Nie jest tak wytrzymały jak ten z J100, ale do lekkiej zmoty wystarcza w zupełności (ten typ skrzynki był fabrycznie montowany w suprach 3,0 turbo). To jeżeli wyjście przedniego i tylnego napędy po prawej. Jeżeli wyjście napędu przedniego po lewej a tył na środku - reduktor z J12, 4x4 full time, centralny dyfer w układzie torsena. Wystarczający dla silnika 1KD-FTE i ponad 350 Nm momentu, 1UZ-FE też go nie zarżnie, przynajmniej nie za szybko ...
Dzwony sprzęgła 1UZ-FE <-> R151F są na ebayu, wraz z kołem zamachowym, sprzęgłem, wysprzęgnikiem - koszt ok. 1000$, goły połowę tej sumy.
Re: 1UZ-FE- ktoś ogarnia?
mosty patrolowe, reduktor z pto- toyota 7, odłączony od skrzyni, zakończony dodatkową płytą, mechanik starowski z tyłu. Ten układ najchętniej bym zachował chyba żeby zastosowac cały zespół skrzynia-reduktor od toyoty.
Z którą skrzynią automatyczną (rozumiem że sterowaną bez elektroniki) LC da się 1UZ-FE połączyć? I jakie to koszty?
Możesz coś zdradzić odnośnie realizowanego projektu (patrol)? Moje auto jest do typowej przeprawy, stąd konieczność wyeliminowania większości elektroniki wrażliwej na wodę. Czy silnik u Ciebie będzie sterowany zewnętrznym komputerem czy oryginalnym?
Będę bardzo wdzięczny za pomoc
Z którą skrzynią automatyczną (rozumiem że sterowaną bez elektroniki) LC da się 1UZ-FE połączyć? I jakie to koszty?
Możesz coś zdradzić odnośnie realizowanego projektu (patrol)? Moje auto jest do typowej przeprawy, stąd konieczność wyeliminowania większości elektroniki wrażliwej na wodę. Czy silnik u Ciebie będzie sterowany zewnętrznym komputerem czy oryginalnym?
Będę bardzo wdzięczny za pomoc
Re: 1UZ-FE- ktoś ogarnia?
Rokfor a jak z elektroniką silnika?
Re: 1UZ-FE- ktoś ogarnia?
Rokfor dzieki za specyfikację skrzyń
Re: 1UZ-FE- ktoś ogarnia?
Nie mam jak,silniki już dawno w Polsce .Addams pisze:
Mam jeszcze jedną prośbę- estewes masz ten silnik ze skrzynią w garażu- zmierz go proszę od początku silnika do końca skrzyni, zna ktoś może wagę takiego zestawu?
Re: 1UZ-FE- ktoś ogarnia?
Taniej i lepiej będzie Ci kupić całą toyote z tym silnikiem,i będziesz miał wszystko co potrzebne
Re: 1UZ-FE- ktoś ogarnia?
estewes pisze:Nie mam jak,silniki już dawno w Polsce .Addams pisze:
Mam jeszcze jedną prośbę- estewes masz ten silnik ze skrzynią w garażu- zmierz go proszę od początku silnika do końca skrzyni, zna ktoś może wagę takiego zestawu?
aaa, na Śląsku pewnie ...
Re: 1UZ-FE- ktoś ogarnia?
Rokfor32 pisze:potwierdzam - można go łączyć w kilku konfiguracjach. Jeżeli Ci zależy na automacie, to może być oryginalna skrzynka z J100 (2UZ-FE, wymiary montażowe bloku są identyczne) - ale jest dosyć ciężka. Można chyba też połączyć go z automatem z J8 - jak się nie mylę tam była czysto hydraulicznie sterowana. Reduktor będzie wtedy 4x4 full time, można też zapodać wersję reduktora z J8 - z wiskotyczną blokadą centralnego dyfra (oprócz zwykłej 100%).
Z manualami - skrzynie typu R150F, (lub 151, 154 - różnią się zestopniowaniem), czyli napęd od J7. Nie jest tak wytrzymały jak ten z J100, ale do lekkiej zmoty wystarcza w zupełności (ten typ skrzynki był fabrycznie montowany w suprach 3,0 turbo). To jeżeli wyjście przedniego i tylnego napędy po prawej. Jeżeli wyjście napędu przedniego po lewej a tył na środku - reduktor z J12, 4x4 full time, centralny dyfer w układzie torsena. Wystarczający dla silnika 1KD-FTE i ponad 350 Nm momentu, 1UZ-FE też go nie zarżnie, przynajmniej nie za szybko ...
Dzwony sprzęgła 1UZ-FE <-> R151F są na ebayu, wraz z kołem zamachowym, sprzęgłem, wysprzęgnikiem - koszt ok. 1000$, goły połowę tej sumy.
ta sterowana w pełni hydraulicznie to A440F, występowała w całej serii J6, i na początku serii J8 z silnikiem 1HZ/HD-T, później zamieniono ją na elektronicznie sterowaną A442F nie wiem jak było z benzyną od początku produkcji, wiem że ostatnie modele J8 z silnikiem 1FZ-FE miały skrzynie A343F
Re: 1UZ-FE- ktoś ogarnia?
a jak z połączeniem A440F z 1UF+FE?
Re: 1UZ-FE- ktoś ogarnia?
Też to jest wykonalne 8, ale rarytasem są reduktory z J8 z klapką na PTO, wiem tylko o 2 sztukachAddams pisze:a jak z połączeniem A440F z 1UF+FE?
Popatrze jakie części są dostępne w Toyocie i ile kosztują żeby zrobić A440 1UZ-FE...
Super można połączyć w jedną całość 1UZ-FE +automat+reduktor z J7+PTO- jak z fabryki, wszystko oryginał
Prace nad Patrolem właśnie trwają, złożony jest już silnik+automatyczna skrzynie + reduktor i montowany jest ten zespół do auta. Potem będzie trochę walki z elektryką, ale fachowiec jest dobry i na pewno uda się to ogarnąć. Elektronika silnika i skrzyni pozostaje seryjna z Toyoty .Na koniec testy w terenie
Re: 1UZ-FE- ktoś ogarnia?
dwa reduktory od J8 z klapką to są tylko u mnie, jeden w samochodzie, drugi w garażuKameleon pisze:Też to jest wykonalne 8, ale rarytasem są reduktory z J8 z klapką na PTO, wiem tylko o 2 sztukachAddams pisze:a jak z połączeniem A440F z 1UF+FE?
Popatrze jakie części są dostępne w Toyocie i ile kosztują żeby zrobić A440 1UZ-FE...
Super można połączyć w jedną całość 1UZ-FE +automat+reduktor z J7+PTO- jak z fabryki, wszystko oryginał
Prace nad Patrolem właśnie trwają, złożony jest już silnik+automatyczna skrzynie + reduktor i montowany jest ten zespół do auta. Potem będzie trochę walki z elektryką, ale fachowiec jest dobry i na pewno uda się to ogarnąć. Elektronika silnika i skrzyni pozostaje seryjna z Toyoty .Na koniec testy w terenie