A ja jeszcze nie widzialem, zeby ktos autem wyprawowym dzwigał ze soba dwa zestawy opon ;D A rajdówki o ile nie mowimy o bolidach F1 to zazwyczaj sa street-legal. Przeciez na wielu rajdach oprocz OESow sa dojazdówki, ktore odbywaja sie normalnymi drogami z zachowaniem wymagan i przepisow ruchu drogowego. Auto "lawetowe" to juz raczej konstrukcja typowo wyscigowa na tor - ale w przeciwienstwie do uniwersalnego auta jakim jest wyprawowka, auto do wyscigow jest dosc specyficznym tworem.
Przeciez to jest 265/75 a nie 285/75 - sa sporo mniejsze. Jakies 31.6" vs 33". Ten pierwszy rozmiar mam w 4Runnerze, ten drugi w Trooperze. Roznica jest spora. Nie zalozylbym 265 do setki, imho troche za małe.pmcomp pisze: ↑06 gru 2020, 14:52A takie się nie nadadzą?
https://www.oponeo.pl/dane-opony/cooper ... WcQAvD_BwE
BTW 16" to jest standard w normalnym osobowym aucie
A 16" to jak najbardziej jest standard w terenówkach. Patrol Y61, Isuzu, J6, J8, J9, 4R 2 i 3 generacji i wiele innych aut. Kiedys najpopularniejszym rozmiarem w offroadzie było nawet 15" - sam dopiero rok temu przy okazji wymiany opon przeszedlem z 15" -> 16".
17" to dopiero moga ostatnich lat - chyba zapoczatkowana przez Toyote.
KM3 jeszcze nie mialem. Ale miałem KM2. Jezdzilem na nich 2 lata na codzien, lato, zima, i w teren i na wycieczke i w odwiedziny do rodziny i codziennie do pracy i byłem bardzo zadowolony. Kupilem je uzywane z bieżnikiem 9-10mm, zrobiłem na nich jakies hmmm ~35 000km? i sprzedalem jak miały 6-7mm. Dla mnie to byla super opona, niezbyt głośna, relatywnie w porzadku na szosie, super w terenie, wiadomo ze bedzie sie scierac szybciej niz szosówka, ale z drugiej strony czy to takie zle? Opony i tak sie starzeja z czasem i 8-9 letnie nawet jak maja 3/4 bieznika nadaja sie tylko na smietnik. Teraz kupilem STT Pro Coopera i troche sie zastanawiam czy nie przegiąłem z agresywnoscia bieznika