Nadwozie-LJ70
Moderator: luk4s7
Re: Nadwozie-LJ70
od razu napiszę że nie znam się na automatach Toyoty jak i na wielu rzeczach z Toyota związanych ale zainteresował mnie kiedyś Wasz projekt chyba 73 chyba która miało 4x4fulltime i blokadę między osiową
Re: Nadwozie-LJ70
HZJ74. Teraz będzie dokładnie tak samo.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8455
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Nadwozie-LJ70
Jeżeli idzie napęd z UZJ100 to full time.
Można też zastosować skrzynię z angielskich LJ78, jeżeli by kto chciał zostać jednak przy napędzie part time. W obu opcjach sa to skrzynie seri A34x, więc ładnie się dobiera odpowiednie graty bolt on.
Nie ma to specjalnie sensu jak się ma komplet z J100 - ale ma już jak się ma sama skrzynkę z LJ, i winszuje zapodać np. 3UZ-FE, lub 2JZ-GE.
Ten drugi montowałem w takim zestawieniu (z automatem) ale do długiej J78 - i moim zdaniem jednak to taka sobie kompletacja - jedzie, nawet całkiem szybko - ale to mimo wszystko silnik o sportowej charakterystyce, i się by jednak przydało więcej momentu w niższym zakresie obrotów. Nie że zamula - ale trza się przyzwyczaić, że przy bardziej dynamicznej jeździe silnik się kręci wysoko.
Albo lżejsze auto Przy J73 już by lepiej było. Bo 2JZ i manualna skrzynia (montowałem taki set w krótkiej J7) - to już bardzo ładnie się odpycha. Automat jednak pochłania sporo na straty, i szybko wyczuwa dodatkowa masę.
Kylon - robiłeś już przymiarki, ile miejsca zostaje do chłodnicy przy V8 i nadwoziu HD? Bo chodzi też za mną koncepcja zapakowania starego dobrego 1UZ, ale do budy LD, i jakoś tak cienko z miejscem wychodzi, przy zostawieniu wiskozy. HD ma ciut dłuższy przód - ale za to węższy (stare wersje), i się obawiam o miejsce na osprzęt, bo V8 zajmuje sporo na szerokość.
Na razie to luźna koncepcja, więc zbieram info
Można też zastosować skrzynię z angielskich LJ78, jeżeli by kto chciał zostać jednak przy napędzie part time. W obu opcjach sa to skrzynie seri A34x, więc ładnie się dobiera odpowiednie graty bolt on.
Nie ma to specjalnie sensu jak się ma komplet z J100 - ale ma już jak się ma sama skrzynkę z LJ, i winszuje zapodać np. 3UZ-FE, lub 2JZ-GE.
Ten drugi montowałem w takim zestawieniu (z automatem) ale do długiej J78 - i moim zdaniem jednak to taka sobie kompletacja - jedzie, nawet całkiem szybko - ale to mimo wszystko silnik o sportowej charakterystyce, i się by jednak przydało więcej momentu w niższym zakresie obrotów. Nie że zamula - ale trza się przyzwyczaić, że przy bardziej dynamicznej jeździe silnik się kręci wysoko.
Albo lżejsze auto Przy J73 już by lepiej było. Bo 2JZ i manualna skrzynia (montowałem taki set w krótkiej J7) - to już bardzo ładnie się odpycha. Automat jednak pochłania sporo na straty, i szybko wyczuwa dodatkowa masę.
Kylon - robiłeś już przymiarki, ile miejsca zostaje do chłodnicy przy V8 i nadwoziu HD? Bo chodzi też za mną koncepcja zapakowania starego dobrego 1UZ, ale do budy LD, i jakoś tak cienko z miejscem wychodzi, przy zostawieniu wiskozy. HD ma ciut dłuższy przód - ale za to węższy (stare wersje), i się obawiam o miejsce na osprzęt, bo V8 zajmuje sporo na szerokość.
Na razie to luźna koncepcja, więc zbieram info
Re: Nadwozie-LJ70
Na razie stoi w kolejce.
Re: Nadwozie-LJ70
Czyli to oznacza że dałoby się założyć skrzynię z 100 manual lub automat do moje KZJ73 ? Tak żeby miała full time z blokadą ?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8455
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Nadwozie-LJ70
Tak.
Ale to nie takie hop siup ...
Automat - wymaga sterowania. Komputera, ogólnie. W niemal wszystkich modelach toyoty za ECT robi główny komputer silnika. Żeby więc zapodać coś takiego do KZJ73 - trza by zapodać sterowanie np. z KZJ90 - czyli przeszczepić elektroniczną pompę, oczujnikowanie, przepustnicę - a do skrzyni płytę sterowniczą (lub inaczej - płytę zaworową). Każda w zasadzie aplikacja automatów A34x to inny (w detalach) układ sterowania skrzynią, wiec żeby zadziałało jak trzeba - należy zastosować sterowanie skrzynią odpowiednie dla posiadanego sterownika (komputera silnika).
Natomiast skrzynka manualna - owszem, były w przyrodzie kompletacje skrzyni R15x i reduktora z J100 - ale w "naszym klimacie" sa jak szympans albinos: do pooglądania na zdjęciach
Można oczywiście odpowiednie graty pozamawiać przez aso (nie całe podzespoły, a jedynie elementy do konwersji). Ale wtedy podwoisz wartość swojego auta
Ale to nie takie hop siup ...
Automat - wymaga sterowania. Komputera, ogólnie. W niemal wszystkich modelach toyoty za ECT robi główny komputer silnika. Żeby więc zapodać coś takiego do KZJ73 - trza by zapodać sterowanie np. z KZJ90 - czyli przeszczepić elektroniczną pompę, oczujnikowanie, przepustnicę - a do skrzyni płytę sterowniczą (lub inaczej - płytę zaworową). Każda w zasadzie aplikacja automatów A34x to inny (w detalach) układ sterowania skrzynią, wiec żeby zadziałało jak trzeba - należy zastosować sterowanie skrzynią odpowiednie dla posiadanego sterownika (komputera silnika).
Natomiast skrzynka manualna - owszem, były w przyrodzie kompletacje skrzyni R15x i reduktora z J100 - ale w "naszym klimacie" sa jak szympans albinos: do pooglądania na zdjęciach
Można oczywiście odpowiednie graty pozamawiać przez aso (nie całe podzespoły, a jedynie elementy do konwersji). Ale wtedy podwoisz wartość swojego auta
Re: Nadwozie-LJ70
ok to lepiej zostanę przy KZT bez zbędnej elektroniki i nadal będę szukał skrzyni w jak najlepszym stanie z KJZ lub LJ