LJ70 podwyższony dach wersji cieżarowej - powrót do ori
Moderator: luk4s7
-
- Posty: 537
- Rejestracja: 09 paź 2017, 10:38
- Auto: był Hillux 2007, był LJ 70 1989, aktualnie LJ 70 z 1986
- Kontakt:
LJ70 podwyższony dach wersji cieżarowej - powrót do ori
WItam Kolegów,
zakupiłem własnie LJ 70 w wersji ciężarowej z podwyższonym dachem w tylnej cześci nadwozia.
Czy ktoś z Kolegów przerabiał ta wersje na klasyczny dach, bo taki mam plan?
A może ktoś rozbierał takie auta i moze powiedziec jak to "podwyższenie" jest skonstruowane i jak mozna powrócic do oryginalnego dachu z osobówki.
Czy trzeba wycinac i wstawiac cały dach, czy też mozna wspawać fragment dachu, bo od strony kabiny wygląda na to, ze w oryginalnym dachu jest wyciety otwór centralnie ...
zakupiłem własnie LJ 70 w wersji ciężarowej z podwyższonym dachem w tylnej cześci nadwozia.
Czy ktoś z Kolegów przerabiał ta wersje na klasyczny dach, bo taki mam plan?
A może ktoś rozbierał takie auta i moze powiedziec jak to "podwyższenie" jest skonstruowane i jak mozna powrócic do oryginalnego dachu z osobówki.
Czy trzeba wycinac i wstawiac cały dach, czy też mozna wspawać fragment dachu, bo od strony kabiny wygląda na to, ze w oryginalnym dachu jest wyciety otwór centralnie ...
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8423
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: LJ70 podwyższony dach wersji cieżarowej - powrót do ori
Bo tak właśnie jest.
W Holandii w owym czasie funkcjonował jakiś idiotyczny przepis o kubaturze wnętrza pojazdu - stąd to podwyższenie dachu, bo się w serii J7 nie łapało w założenia ciężarówki (a chodziło jak zwykle o różnicę w podatkach).
Przeszczepienie całego dachu jest możliwe - ale to dosyć ekstremalne zadanie. Dach jest zgrzewany na rynienkach, po całym obwodzie. da się to odtworzyć - ale zabezpieczyć korozyjnie (ori jest to lakierowanie zanurzeniowe kabiny) - raczej słabo widzę.
W Holandii w owym czasie funkcjonował jakiś idiotyczny przepis o kubaturze wnętrza pojazdu - stąd to podwyższenie dachu, bo się w serii J7 nie łapało w założenia ciężarówki (a chodziło jak zwykle o różnicę w podatkach).
Przeszczepienie całego dachu jest możliwe - ale to dosyć ekstremalne zadanie. Dach jest zgrzewany na rynienkach, po całym obwodzie. da się to odtworzyć - ale zabezpieczyć korozyjnie (ori jest to lakierowanie zanurzeniowe kabiny) - raczej słabo widzę.
-
- Posty: 537
- Rejestracja: 09 paź 2017, 10:38
- Auto: był Hillux 2007, był LJ 70 1989, aktualnie LJ 70 z 1986
- Kontakt:
Re: LJ70 podwyższony dach wersji cieżarowej - powrót do ori
Dzieki Rokfor, jak zwykle mozna na Ciebie liczyć
nie chce przeszczepiac całego dachu, bo to karkołomna operacja, ale np. mógłbym wstawić "okno", czyli np. nie otwierany szyberdach (chociaz brzydze sie takimi wynalazkami w dachu, bo miałem szyberdachy w "znanej angielskiej marce" i z parasolem trzeba było jeżdzic...).
Czy w cieżarówce jest plastikowa nakładka podwyższająca? i czy mozna ją zdjac nie niszcząc ori dachu pod spodem?
nie chce przeszczepiac całego dachu, bo to karkołomna operacja, ale np. mógłbym wstawić "okno", czyli np. nie otwierany szyberdach (chociaz brzydze sie takimi wynalazkami w dachu, bo miałem szyberdachy w "znanej angielskiej marce" i z parasolem trzeba było jeżdzic...).
Czy w cieżarówce jest plastikowa nakładka podwyższająca? i czy mozna ją zdjac nie niszcząc ori dachu pod spodem?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8423
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: LJ70 podwyższony dach wersji cieżarowej - powrót do ori
Dach jest "zniszczony" od samej konwersji holendersniej - więc cokolwiek zrobisz, bardziej go już nie uszkodzi
Trza tam po prostu wspawać fragment ori dachu - tyle, że to jest technicznie dosyć trudne. Nie zeby wspawać - to potrafi dowolny domorosły wieśtunner. Trudne jest, żeby wspawać taki kawał blachy bez deformacji - a więc i bez tony szpachli potemu. Tak czy siak potrzebujesz ori dach, żeby pozyskać brakujący fragment. Z mniejszą lub większą zakładką - zależy jaka będzie przyjęta technika wspawania ubytku.
Trza tam po prostu wspawać fragment ori dachu - tyle, że to jest technicznie dosyć trudne. Nie zeby wspawać - to potrafi dowolny domorosły wieśtunner. Trudne jest, żeby wspawać taki kawał blachy bez deformacji - a więc i bez tony szpachli potemu. Tak czy siak potrzebujesz ori dach, żeby pozyskać brakujący fragment. Z mniejszą lub większą zakładką - zależy jaka będzie przyjęta technika wspawania ubytku.
-
- Posty: 537
- Rejestracja: 09 paź 2017, 10:38
- Auto: był Hillux 2007, był LJ 70 1989, aktualnie LJ 70 z 1986
- Kontakt:
Re: LJ70 podwyższony dach wersji cieżarowej - powrót do ori
Dzieki Rokfor,
teraz wiem wszystko
i szukam ori dachu jakby ktos miał... chyba dach z szyberdachem tez powinien pasować, bo dziure ma z przodu?
teraz wiem wszystko
i szukam ori dachu jakby ktos miał... chyba dach z szyberdachem tez powinien pasować, bo dziure ma z przodu?
Re: LJ70 podwyższony dach wersji cieżarowej - powrót do ori
Jeśli mogę szepnąć słówko, to szukaj całej budy do przekładki. Wyjdzie lepiej.
-
- Posty: 537
- Rejestracja: 09 paź 2017, 10:38
- Auto: był Hillux 2007, był LJ 70 1989, aktualnie LJ 70 z 1986
- Kontakt:
Re: LJ70 podwyższony dach wersji cieżarowej - powrót do ori
A wie ktoś może jak wyglada konstrukcyjnie ta przeróbka dachu na ciężarowy? Jak to "holenderki" wykombinowaly, bo po ogledzinach wyglada na to, ze ta nakładka jest po całości dachu.
Rozbierał ktoś taka nakładke? przyspawane to jest? Przyklejone? Ktos cos?
Mam zdolnego blacharza, ale chciałbym sie przygotowac na ewentualne niespodzianki przy robiórce holenderskiej nakladki.
Rozbierał ktoś taka nakładke? przyspawane to jest? Przyklejone? Ktos cos?
Mam zdolnego blacharza, ale chciałbym sie przygotowac na ewentualne niespodzianki przy robiórce holenderskiej nakladki.
Re: LJ70 podwyższony dach wersji cieżarowej - powrót do ori
U mnie nadbudówka to laminat przytwierdzony od dołu inszą wersją nitów zrywalnynch i uszczelnionych / klejony po obwodzie do dachu. Do obejrzenia po częściowym demontażu podsufitki. W miejscu wycięcia blachy, spłaszczone mam profile / garby dachowe. To może być utrudnienie w dopasowaniu wystawki. Ja zdecydowałem się na wstawienie akryla 5mm z folią z klejoną uszczelką gumową.
-
- Posty: 537
- Rejestracja: 09 paź 2017, 10:38
- Auto: był Hillux 2007, był LJ 70 1989, aktualnie LJ 70 z 1986
- Kontakt:
Re: LJ70 podwyższony dach wersji cieżarowej - powrót do ori
Dzieki Grzegorz za konkretna odpowiedz.
Wyjasnij pls, bo nie do konca zrozumiałem.
Zdjałes nadstawke z laminatu i w otwór w dachu wstawiłeś płyte akrylową z gumową uszczelką ?
Wyjasnij pls, bo nie do konca zrozumiałem.
Zdjałes nadstawke z laminatu i w otwór w dachu wstawiłeś płyte akrylową z gumową uszczelką ?
Re: LJ70 podwyższony dach wersji cieżarowej - powrót do ori
Nadstawkę jeszcze mam. Graty przygotowane do wstawienia.
-
- Posty: 537
- Rejestracja: 09 paź 2017, 10:38
- Auto: był Hillux 2007, był LJ 70 1989, aktualnie LJ 70 z 1986
- Kontakt:
Re: LJ70 podwyższony dach wersji cieżarowej - powrót do ori
To bardzo prosze zebys zrobil zdjecia przy wymianie
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2514
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: LJ70 podwyższony dach wersji cieżarowej - powrót do ori
Kiedyś w jakimś patrolu okazało się że nadstawka była przyklejone na oryginalny dach więc po zdjęci nakładki ukazał się kompletny dach
-
- Posty: 537
- Rejestracja: 09 paź 2017, 10:38
- Auto: był Hillux 2007, był LJ 70 1989, aktualnie LJ 70 z 1986
- Kontakt:
Re: LJ70 podwyższony dach wersji cieżarowej - powrót do ori
Zdejme podsufitka tak jak Grzegorz radzil to sprawdze jak jest w moi.
Re: LJ70 podwyższony dach wersji cieżarowej - powrót do ori
Poprawka
Akryl mam 6mm pod uszczelkę nr 008 + klej TEROSON MS 9220 (57zł) + zmywacz Teroson FL- 1 L (48zł).
http://www.szafron.pl/upload/original/k ... dowych.pdf
Uszczelkę wybrałem 008 bo ma głębsze wcięcia do blachy dachu a że specem od klejenia nie jestem to założyłem że głębsze pomoże w niedoskonałości klejenia i lepiej uszczelni przy profilach dachu.
PS.
Do akrylu 5mm jest uszczelka 009.
Akryl mam 6mm pod uszczelkę nr 008 + klej TEROSON MS 9220 (57zł) + zmywacz Teroson FL- 1 L (48zł).
http://www.szafron.pl/upload/original/k ... dowych.pdf
Uszczelkę wybrałem 008 bo ma głębsze wcięcia do blachy dachu a że specem od klejenia nie jestem to założyłem że głębsze pomoże w niedoskonałości klejenia i lepiej uszczelni przy profilach dachu.
PS.
Do akrylu 5mm jest uszczelka 009.
-
- Posty: 537
- Rejestracja: 09 paź 2017, 10:38
- Auto: był Hillux 2007, był LJ 70 1989, aktualnie LJ 70 z 1986
- Kontakt:
Re: LJ70 podwyższony dach wersji cieżarowej - powrót do ori
Zdjąłem dzesiaj "podwyszenie" wnetrza dachu.
Straszna partyzantka z ta przeróbka na cięzarowy:
1. Wyciety kątówką centralny kawałek dachu ze wzmocnieniem.
2. Ranty dachu po wycięciu obłozone z dwóch stron listwami drewnianymi i skręcone wkrętami.
Technicznie tragedia....
Straszna partyzantka z ta przeróbka na cięzarowy:
1. Wyciety kątówką centralny kawałek dachu ze wzmocnieniem.
2. Ranty dachu po wycięciu obłozone z dwóch stron listwami drewnianymi i skręcone wkrętami.
Technicznie tragedia....