Tak, będę psikał przed każdą zimą. No i nie będę mył cisnieniowo. A jeśli już to tylko lakier z zewnątrz i to z daleka i delikatnie żeby nie zdjąć folii.rolkos pisze:Będziesz konserwację powtarzał co rok jak zaleca Krown?
Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego
Moderator: luk4s7
Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego
Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego
Mam też punkt kontrolny który będę obserwował.
Tak wyglądał zaraz po wyjeździe z salonu i przed zabezpieczeniem Krownem:
Tak wyglada teraz (po 6 miesiącach czyli od 11.2018 do 05.2019):
Zobaczymy jak będzie to postępowało.
Tak wyglądał zaraz po wyjeździe z salonu i przed zabezpieczeniem Krownem:
Tak wyglada teraz (po 6 miesiącach czyli od 11.2018 do 05.2019):
Zobaczymy jak będzie to postępowało.
Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego
Możecie rozwinąć wątek mycia ciśnieniowego spodu auta? W ten sposób usuwa się warstwę ochronną? Z jednej strony ma to sens (ciśnienie + detergent), a z drugiej spodziewałbym się, że podobne preparaty są jednak dość odporne. Nie ukrywam, że właśnie tak myję auto, szczególnie po jeździe w terenie.
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego
Ja mam pokryte cale podwozie woskiem transparentnym Wurth. Powloka jest miekka i elastyczna da sie ja sciagnac miescowo paznokciem- jak taki gesty miod. Ale nie da sie tego zmyc karcherem, nie ma opcji.
Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego
Krown to coś jak smalec - ciśnienie, ciepła woda oraz często mikroproszek na myjkach komercyjnych robią swoje. Przetarcie palcem ściera tę warstwę. Według mnie to dobrze bo można się tego łatwo pozbyć miejscowo do napraw na przykład. Nie jest to Bitex którego śrubokrętem trudno zdjąć.
No i Krowna się odnawia. To też ma według mnie sens. Nawet wodoodporne kurtki i buty się impregnuje bo inaczej tracą właściwości.
Jak kogoś nie brzydzi zagraniczny język to zobaczy sobie jak jeden znany Aussie zabezpiecza swoją zmotę (kiedyś to było J4). Auto się trzyma całkiem ładnie mimo że użytkowane zgodnie z przeznaczeniem i bywa że w słonej wodzie.
https://youtu.be/MhGBKD8ccVE
No i Krowna się odnawia. To też ma według mnie sens. Nawet wodoodporne kurtki i buty się impregnuje bo inaczej tracą właściwości.
Jak kogoś nie brzydzi zagraniczny język to zobaczy sobie jak jeden znany Aussie zabezpiecza swoją zmotę (kiedyś to było J4). Auto się trzyma całkiem ładnie mimo że użytkowane zgodnie z przeznaczeniem i bywa że w słonej wodzie.
https://youtu.be/MhGBKD8ccVE
Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego
Też wkrótce zamierzam co-nieco prysnąć tu i ówdzie, zastanawiam się więc co wybrać.
U mnie w okolicy wszyscy używają Dinitrol, we wszelkich jego postaciach i chwalą, że najlepszy.
Macie jakieś dnświaczenia z w/w? Widziałem, że rolkos używał na małych powierzchniach i chwali, angole, niemce go lubią.
Dlaczego Krown wybrałeś? Można go gdzieś dostać "luzem", czy tylko z usługą?
U mnie w okolicy wszyscy używają Dinitrol, we wszelkich jego postaciach i chwalą, że najlepszy.
Macie jakieś dnświaczenia z w/w? Widziałem, że rolkos używał na małych powierzchniach i chwali, angole, niemce go lubią.
Dlaczego Krown wybrałeś? Można go gdzieś dostać "luzem", czy tylko z usługą?
Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego
Wybrałem Krown bo jest zmywalny i daje oddychać rdzy. Psiukałem nim J9 którego już nie dało się doczyścić z rdzy idealnie (bez rozbierania do pierwszej śrubki). Ma inhibitory korozji i zatrzymuje postęp. Tego nie wiem na pewno więc polegam na marketingu.
Kylon na sobie testuje go od nowości. Od listopada też zacząłem takie test. Wyniki omówię za parę lat
Na zachodzie da się dostać w Krown’a w spray’u. U nas kojarzę że też miał być ale trzeba by do nich zadzwonić i zapytać. Sam bym kupił żeby czasem jakiś wytarty detal sobie popsiukać albo ubytki po myjce ciśnieniowej (jeśli kiedyś użyję).
Zobacz film jak Roothy psiuka swojego podobnym siuwaxem. Po jazdach myje podwozie, daje wyschnąć, psiuka i rozsmarowuje usuwając nadmiar. Ot najstarsza metoda świata. Noże ze stali węglowej czy żeliwne patelnie się tak samo konserwuje.
Kylon na sobie testuje go od nowości. Od listopada też zacząłem takie test. Wyniki omówię za parę lat
Na zachodzie da się dostać w Krown’a w spray’u. U nas kojarzę że też miał być ale trzeba by do nich zadzwonić i zapytać. Sam bym kupił żeby czasem jakiś wytarty detal sobie popsiukać albo ubytki po myjce ciśnieniowej (jeśli kiedyś użyję).
Zobacz film jak Roothy psiuka swojego podobnym siuwaxem. Po jazdach myje podwozie, daje wyschnąć, psiuka i rozsmarowuje usuwając nadmiar. Ot najstarsza metoda świata. Noże ze stali węglowej czy żeliwne patelnie się tak samo konserwuje.
Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego
Mam żeliwną patelnię po babci, nie zardzewiała mi nigdy, dopóki się nie ożeniłem, żonie się wydawało, że brudna i umyć trzeba
Z tego co udało mi się znaleźć, tylko Krown Słowenia sprzedaje spraye (€10 za 500ml), poza tym chyba nikt, może amerykany, ale na pewno się nie opłaci tam kupować.
Dinitrol jest dostępny we wszelkich postaciach i pojemnościach, też zawiera inhibitory, niektóre jego odmiany da się łatwo usunąć... co znaczy "oddychać rdzy" nie rozumiem, oddychać chyba niezbyt dobrze, tlen + metal = korozja, czy mylę się?
Wada dinitrolu jego jest taka, że jest sporo droższy.
Widzę na mapie, że sąsiad Kylona go aplikuje, po znajomości może mu trysnął za free, coby reklamę robił
Z tego co udało mi się znaleźć, tylko Krown Słowenia sprzedaje spraye (€10 za 500ml), poza tym chyba nikt, może amerykany, ale na pewno się nie opłaci tam kupować.
Dinitrol jest dostępny we wszelkich postaciach i pojemnościach, też zawiera inhibitory, niektóre jego odmiany da się łatwo usunąć... co znaczy "oddychać rdzy" nie rozumiem, oddychać chyba niezbyt dobrze, tlen + metal = korozja, czy mylę się?
Wada dinitrolu jego jest taka, że jest sporo droższy.
Widzę na mapie, że sąsiad Kylona go aplikuje, po znajomości może mu trysnął za free, coby reklamę robił
Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego
Nic za free. Płacę normalnie.
Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego
Jakie są mniej więcej koszty zapsikania krownem 150?
Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego
Moje auto wczoraj dostało ponownie Krown’owy siuwaks. Tak to wygląda teraz.
Mówili że ładnie się trzyma poprzednia warstwa. Jak wspomniałem wyżej nie myłem wysokim ciśnieniem oraz nie topiłem w błocie aby takie mycie było konieczne.
Mówili że ładnie się trzyma poprzednia warstwa. Jak wspomniałem wyżej nie myłem wysokim ciśnieniem oraz nie topiłem w błocie aby takie mycie było konieczne.
Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego
Znam tego dostawczaka co tam w tle wystaje z pomarańczowymi kołami. Mój Hil dziś też na Krownie.
Kolega Admin nie spacje pododaje pomiędzy zdjęciami Podpowiedzieć koledze jak się to robi?
Kolega Admin nie spacje pododaje pomiędzy zdjęciami Podpowiedzieć koledze jak się to robi?
Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego
Ej tam marudzi... szybko wrzucone z PaplaToka to tak wygląda No ale poprawiłem.
Ten dostawczak to mocno charakterystyczny jest i zwykle kręci się w znanych okolicach...
Który to już raz Hil będzie popsiukany? Możesz już wysnuć jakieś wnioski bo będzie już ze 3-4 lata.
Ten dostawczak to mocno charakterystyczny jest i zwykle kręci się w znanych okolicach...
Który to już raz Hil będzie popsiukany? Możesz już wysnuć jakieś wnioski bo będzie już ze 3-4 lata.
Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego
Trzeci raz teraz idzie.