Uszczelnienie(nietrwałe połącznie) styku gumy i metalu
Moderator: luk4s7
Uszczelnienie(nietrwałe połącznie) styku gumy i metalu
Czym można uszczelnić połączenie gumy i metalu. Chodzi mi konkretnie o połączenie poszerzeń gumowych z karoserią, chciałbym zapobiec wchodzeniu wody pod gumę co jak wiadomo przyspiesza korozję. Jednocześnie odpada klej do szyb, chciałbym mieć możliwość zdjęcia nadkoli i usunięcia uszczelniacza/kleju (w przypadku kleju do szyb jest to trudne).
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: Uszczelnienie(nietrwałe połącznie) styku gumy i metalu
tutaj jakas gadka była na ten temat http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f=4&t=106822
-
- Posty: 104
- Rejestracja: 15 maja 2017, 14:19
- Auto: LEXUS LX450 vel( Toyota FZJ80)
- Kontakt:
Re: Uszczelnienie(nietrwałe połącznie) styku gumy i metalu
klej poliuretanowy na spawy w tubie jak silikon 18zł, w każdym sklepie z chemią lakierniczą mają kolory, biały-szary-czarny, ja takim uszczelniałem nadkola w parchu i się sprawdził.
Re: Uszczelnienie(nietrwałe połącznie) styku gumy i metalu
Tak se poczytałem kartę produktu bo tez mnie ten klej zastanawiał i:
W przypadku długotrwałego narażenia na działanie promieniu UV przezroczysty klej i uszczelniacz K+D może żółknąć i kruszyć się, szczególnie w przypadku stosowania na zewnątrz. Nie powinien być stosowany do konstrukcyjnych, rozprężnych szczelin dylatacyjnych, szklenia, połączeń stale narażonych na działanie wody i połączeń obwodowych o dużej rozszerzalności.
Z drugiej strony zastosowanie to:
Motoryzacja:
Elastyczne uszczelnienia karoserii, pojazdów i zbiorników
hmmm..
W przypadku długotrwałego narażenia na działanie promieniu UV przezroczysty klej i uszczelniacz K+D może żółknąć i kruszyć się, szczególnie w przypadku stosowania na zewnątrz. Nie powinien być stosowany do konstrukcyjnych, rozprężnych szczelin dylatacyjnych, szklenia, połączeń stale narażonych na działanie wody i połączeń obwodowych o dużej rozszerzalności.
Z drugiej strony zastosowanie to:
Motoryzacja:
Elastyczne uszczelnienia karoserii, pojazdów i zbiorników
hmmm..
Re: Uszczelnienie(nietrwałe połącznie) styku gumy i metalu
Tak jak z trytkami na słońce zawsze czarne bo bardziej odporne na UV.
Re: Uszczelnienie(nietrwałe połącznie) styku gumy i metalu
A może zwykły silikon wystarczy (np. uniwersalny Den Braven) a jak mało to:
https://denbraven.pl/produkt.php?idp=3& ... tosowania=
https://denbraven.pl/produkt.php?idp=3& ... tosowania=
Re: Uszczelnienie(nietrwałe połącznie) styku gumy i metalu
Brawo. Zajebisty przepis na rdzę. Każdy w miarę ogarnięty mechanik wie że w notoryzacji nie używa się silikonów octanowych
Re: Uszczelnienie(nietrwałe połącznie) styku gumy i metalu
Po co te brawa jeżeli rolkosowi źle podpowiedziałem?
Chociaż pamiętam, że do akwarium kupowałem silikon bezoctanowy (czarny).
Jeżeli silikony odpadają to nie ma co dalej tego drążyć.
Chociaż pamiętam, że do akwarium kupowałem silikon bezoctanowy (czarny).
Jeżeli silikony odpadają to nie ma co dalej tego drążyć.
Re: Uszczelnienie(nietrwałe połącznie) styku gumy i metalu
Do akwarium jak najbardziej, do umywalki i łazienki też ale nie do samochodu.
Re: Uszczelnienie(nietrwałe połącznie) styku gumy i metalu
Przecież Ty Rolkos nie masz poszerzeń o ile dobrze pamietam... i to był jeden z argumentów właśnie za taką wersją auta. Czy może jednak coś mi się pomiksowało?
W J9 jest plastik, gumowa uszczelka i blacha z otworami a w nich spinki. Moim zdaniem najlogiczniej jest przykleić uszczelkę na dwustronną taśmę (czy coś podobnego) do blachy a plastik niech sobie trze po tej uszczelce ruszając się minimalnie na spinkach. W takim układzie blacha jest chroniona przed wytarciem i rdzewieniem.
Dobrze mówię?
W J12 to się nie przyjrzałem ale obstawiam że może być podobnie.
Ty pewnie chcesz przykleić całe poszerzenia żeby nie robić dziur na spinki w błotnikach.
W J9 jest plastik, gumowa uszczelka i blacha z otworami a w nich spinki. Moim zdaniem najlogiczniej jest przykleić uszczelkę na dwustronną taśmę (czy coś podobnego) do blachy a plastik niech sobie trze po tej uszczelce ruszając się minimalnie na spinkach. W takim układzie blacha jest chroniona przed wytarciem i rdzewieniem.
Dobrze mówię?
W J12 to się nie przyjrzałem ale obstawiam że może być podobnie.
Ty pewnie chcesz przykleić całe poszerzenia żeby nie robić dziur na spinki w błotnikach.
Re: Uszczelnienie(nietrwałe połącznie) styku gumy i metalu
Dołożyłem poszerzania gumowe. W sumie to jeśli chodzi o rdzę polecam każdemu posiadaczowi j12 zdjęcie hlapaczy i plastikowego fartucha z przodu. U mnie wypadło ze 2 kilo przekompostowanej ziemi.
Co do kleju mam już poliuretan o którym mówił kylon i buła dostępny bez problemu i za grosze.
--
Paweł
Co do kleju mam już poliuretan o którym mówił kylon i buła dostępny bez problemu i za grosze.
--
Paweł
Re: Uszczelnienie(nietrwałe połącznie) styku gumy i metalu
Poszerzenia gumowe = taki jakby pas gumowy wystający spod nadkola, tak?
U mnie w J9 też się zbiera błoto ale w nad tylnymi chlapaczami. Przód jest dobrze zabezpieczony.
Rozumiem że poszerzenia żeby koła które Ci trochę wystawały nie kłuły policji w oczy, a i błoto nie zatrzymywało się na całych drzwiach aż po dach.
U mnie w J9 też się zbiera błoto ale w nad tylnymi chlapaczami. Przód jest dobrze zabezpieczony.
Rozumiem że poszerzenia żeby koła które Ci trochę wystawały nie kłuły policji w oczy, a i błoto nie zatrzymywało się na całych drzwiach aż po dach.
Re: Uszczelnienie(nietrwałe połącznie) styku gumy i metalu
Tak chodzi głównie o Policję. Chociaż powiem szczerze że teraz samochód podoba mi się bardziej.
W sumie jak tak patrzę to jest to trend w nowych crossoverach. Też dają taki wąski czarny pasek przy nadkolach. Można powiedzieć że się dostosowałem do mody
--
Paweł
W sumie jak tak patrzę to jest to trend w nowych crossoverach. Też dają taki wąski czarny pasek przy nadkolach. Można powiedzieć że się dostosowałem do mody
--
Paweł