turbina lj 70 co to za rury

... czyli jak usprawnić swoją Toyotę

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
tynio
Klubowicz
Posty: 475
Rejestracja: 24 cze 2014, 14:29
Auto: lj 70 fj40 sam
Kontakt:

turbina lj 70 co to za rury

Post autor: tynio »

tak jak w temacie co to za rury do turbiny i co dają ?
Załączniki
co to.jpg
co to.jpg (103,85 KiB) Przejrzano 5497 razy

buła lx450
Posty: 104
Rejestracja: 15 maja 2017, 14:19
Auto: LEXUS LX450 vel( Toyota FZJ80)
Kontakt:

Re: turbina lj 70 co to za rury

Post autor: buła lx450 »

Na pewno rury do chłodnicy zasysanego powierza, czyli IC.

Awatar użytkownika
tynio
Klubowicz
Posty: 475
Rejestracja: 24 cze 2014, 14:29
Auto: lj 70 fj40 sam
Kontakt:

Re: turbina lj 70 co to za rury

Post autor: tynio »

ale to cis daje

rafal187
Posty: 365
Rejestracja: 05 kwie 2015, 22:49
Kontakt:

Re: turbina lj 70 co to za rury

Post autor: rafal187 »

Ochładza powietrze wtłaczane do kolektora ssącego.
Zimniejsze powietrze ma mniejszą objętość niż ciepłe i można go więcej 'wcisnąć" to kolektora ssącego.
Turbina "mieląc" powietrze go ociepla a intercooller schładza.

Awatar użytkownika
tynio
Klubowicz
Posty: 475
Rejestracja: 24 cze 2014, 14:29
Auto: lj 70 fj40 sam
Kontakt:

Re: turbina lj 70 co to za rury

Post autor: tynio »

zaczyna mi się podobać to rozwiązanie może ktoś już coś takiego w 70 zrobił jak nie to z jakiego auta mogę wykorzystać taka chodnice

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: turbina lj 70 co to za rury

Post autor: Rokfor32 »

Z żadnego. To są customowe produkcje, a intercoolery uniwersalne, stosowane w motosporcie.

I - się tak nie napalaj. Bez zestrojenia wydatku pompy intercooler nie daje w zasadzie nic, no może poza deko mniejszym obciążeniem cieplnym silnika. Ale to nie sa duże różnice.

Żeby całość działała tak zgodnie ze sztuką - to wydatek pompy powinien być skorelowany z temperaturą powietrza dolotowego, a nie tylko z ciśnieniem. Bez tego powiązania zawsze będą warunki, w których auto będzie silnie dymić (jak dawka będzie zwiększona, a z jakichś przyczyn powietrze nie zdoła się ochłodzić).

Awatar użytkownika
vGreg
Posty: 942
Rejestracja: 01 gru 2011, 11:27
Auto: LJ70 z 92'
Kontakt:

Re: turbina lj 70 co to za rury

Post autor: vGreg »

Kolejne lamelki do czyszczenia i trudniejszy dostęp do mycia chłodnicy a zysk wątpliwy z przyrostu mocy.

Awatar użytkownika
tynio
Klubowicz
Posty: 475
Rejestracja: 24 cze 2014, 14:29
Auto: lj 70 fj40 sam
Kontakt:

Re: turbina lj 70 co to za rury

Post autor: tynio »

może zysk wątpliwy ale żywotność silnika się zwiększa z tego co czytam nie przegrzewa się silnik

rafal187
Posty: 365
Rejestracja: 05 kwie 2015, 22:49
Kontakt:

Re: turbina lj 70 co to za rury

Post autor: rafal187 »

Nie wiem jaki zysk będzie przy oryginalnej turbinie z 2LT.
Jak miałem kiedyś vw lt z silnikiem 2,5 tdi 5 cylindrów moc około 109 km i raz chwile musiałem jechać z pominięciem intercolera to był zauważalny spadek mocy więc coś to daje ale tam była pewnie mocniejsza turbina niż w 2LT

Awatar użytkownika
vGreg
Posty: 942
Rejestracja: 01 gru 2011, 11:27
Auto: LJ70 z 92'
Kontakt:

Re: turbina lj 70 co to za rury

Post autor: vGreg »

Kiedyś czytałem, że za duży IC powiększa turbo-dziurę a za mały to nie wykorzystanie max możliwości IC.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: turbina lj 70 co to za rury

Post autor: Rokfor32 »

Za przyrost mocy odpowiada możliwość spalenia większej dawki paliwa.

Jak nie będzie zmieniona nastawa pompy - to se można montować intercooler od scanii. Efekt będzie zerowy :wink: .

Temat grzania się silnika to inna bajka. Tak ogólnie - temperatura powietrza dolotowego ma wpływ - ale nie jest to czynnik az tak istotny. W seryjnym silniku, z seryjna nastawą pompy - ten wpływ jest po prostu żaden. W granicach błędu pomiaru.

Temat się zaczyna, jak dłubiemy z dawką. Bo fabryczne nastawy sa mocno zachowawcze, i nawet bez podnoszenia ciśnienia doładowania można podnieść parametry. Ale - leci wtedy EGT. Upraszczając - jeżeli przejdziemy w bogata mieszankę, czyli załadujemy za dużo paliwa - to zaczyna rosnąć temperatura spalin. Spaliny wyprowadzają spory kawałek ciepła, w prawidłowo ustawionym silniku, więc jak się to zakłucii - to układ chłodzenia zaczyna mieć pod górkę.

Rozwiązania sa dwa - pierwsze to właśnie IC. Pozwala na zwiekszenie ładunku, więc i tlenu. I jeżeli dawka pozostanie bez zmian - to temperatura spalin spadnie. mocy z tego jednak nie będzie żadnej dodatkowej. Z kolei jak zwiększymy dawkę, ponownie w obszar bogaty - to uzyskamy dodatkowych nieco kucy - ale kosztem właśnie obciążenia cieplnego silnika (głowicy głównie).

Opcja dwa, to ziekszenie ciśnienia doładowania. W praktyce robi się to właśnie tak - że przeładowuje się silnik, dmuchając nadmiar powietrza - natomiast dawką nie jedzie się do wartości max. Efekt jest taki - że i rosną parametry, i spada obciążenie cieplne. Ale - nie ma nic darmo :wink: tak bawić się można przy bezpośrednim wtrysku, takie silniki nie mają problemu z nadmiernym stopniem sprężania. Natomiast przy wtrysku pośrednim - taka zabawa nie jest zalecana.

ODPOWIEDZ