Projekt : uturbienie 22RE

... czyli jak usprawnić swoją Toyotę

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Projekt : uturbienie 22RE

Post autor: Rokfor32 »

Nie. Zwykle robię raczej sporo większe średnice ... :wink:

22R-E ma tarczę 225mm. Kevlar pomoże, ale cudów nie będzie, bo po prostu tarcza jest mała.

Były dociski 225 z klekotów 2L-T z pierwszych roczników produkcji J7 - ale nie mam danych na temat siły docisku, więc można spróbować - ale loteria raczej.

Tam jest dosyć duże koło zamachowe, więc pewnie się by dało przejść na docisk 235mm, ale to już oznacza centrowanie docisku względem koła (czyli nowe kołki ustalające). Do zrobienia, ale jest to trochę czasochłonne, bo trzeba po prostu dorobić spec adapter do takiej operacji.

Docisk 250mm chyba się już nie zmieści. Oprócz spasowania na koło zamachowe musi się jeszcze zmieścić w dzwonie, a ten dla ori skrzynek z RJ jest dosyć mały. Mam te wszystkie klocki w magazynie, jak będzie chwilka to posprawdzam.

adimasztalerz
Posty: 23
Rejestracja: 12 wrz 2016, 20:39
Auto: RJ70
Kontakt:

Re: Projekt : uturbienie 22RE

Post autor: adimasztalerz »

To narazie dam sobie spokój z powiększaniem sprzęgła.. Hmm znalazłem takie sprzęgło, Xtreme Outback Toyota Land Cruiser LJ7 jest niby wzmocnione myślę ze powinno dać rade ;) Dziwne bo jest napisane ze pasuje RJ70 9/88' - 12/91 a ja mam 93r ale to chyba jakis błąd bo wątpię żeby byly rożne tarcze ...

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Projekt : uturbienie 22RE

Post autor: Rokfor32 »

Zanim kupisz - potwierdź średnicę, najlepiej miarką a nie po katalogu. To częsty opis (że do RJ pasuje z LJ) - i w większości nieprawdziwy (po prostu bezrefleksyjnie powielany błąd katalogowy). Pasuje, jak pisałem, TYLKO z LJ z roczników '86 i '87 , później LJ miało tarczę 235mm.

Sprawdziłem w gratach - większy docisk nie wejdzie na koło RJ. W każdym razie nie toyotowy 235. Bo niewykluczone, że da się znaleźć pasujący - czyli docisk który łapie tarcze 235, ale jego średnica zewnętrzna jest mniejsza niż docisku z LJ. Bo na kole jest dosyć miejsca, ale dociski toyotowe (przynajmniej te) mają mocowanie strasznie wywalone na zewnątrz (względem stopy dociskowej). Możliwe więc, że da się znaleźć konstrukcję bardziej zwartą - ale to już nie szperanie po necie, tylko trzeba odwiedzić jaki autozłom, który ma stos różnych docisków na półce, i poszukać z miarką w ręce :wink:

Mocniejsze dociski 225 (i to znacznie mocniejsze, pod spiek) znajdziesz na ebay. One są inaczej konstruowane, niż seryjne, tzn. są budowane na podwójnej sprężynie talerzowej (coś jak resor piórowy). Z organiczną tarczą też to współpracuje ładnie, ale może wymagać zapodania wspomagania do sprzęgła :wink:

ODPOWIEDZ