Dane techniczne
Moderator: luk4s7
Re: Dane techniczne
W zależności od rynku dla HZJ7 dostępne były 215/80R16 lub 265/75r15 lub 7,50-16 lub 9,00-15.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8444
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Dane techniczne
Czyli od 29 do 31"
Re: Dane techniczne
bardziej 30-31"
Spotkałem też w jednym manualu przywołane opony 9,00-16 "sand type" a to już sporo większe kółeczka...
ponad 34"...
Spotkałem też w jednym manualu przywołane opony 9,00-16 "sand type" a to już sporo większe kółeczka...
ponad 34"...
Re: Dane techniczne
Czyli każde sensowne koła to statystycznie zabrany dowód w niemcowni?
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2522
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: Dane techniczne
a dlaczego?
Re: Dane techniczne
Wiem wiem, auto dopuszczone do ruchu w Polsce nie podlega restrykcjom takim jak w Niemcowni, ale zastanawiam się jak niemiecka policja patrzy na rozmiar kół większy niż 2%.
Re: Dane techniczne
Witam.
Czy ktoś mógłby napisać specyfikację oleji do lj78 2lt2 w automacie.
Dzięki.
Czy ktoś mógłby napisać specyfikację oleji do lj78 2lt2 w automacie.
Dzięki.
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2522
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: Dane techniczne
http://tlc.org.pl/forum/viewtopic.php?f=10&t=303" onclick="window.open(this.href);return false;
prosze
a do skrzyni automatycznej dextron II
prosze
a do skrzyni automatycznej dextron II
Re: Dane techniczne
Szukam danych dla LJ78.
Nacisk na poszczególną oś, wymiary, przełożenia, masa.
Po VINIE nie za dużo mi wychodzi, znalazłem jeden artykuł, ale potrzebuje solidne dane.
Nacisk na poszczególną oś, wymiary, przełożenia, masa.
Po VINIE nie za dużo mi wychodzi, znalazłem jeden artykuł, ale potrzebuje solidne dane.
Re: Dane techniczne
Nie mieszajmy wełny z komunikacją.
Homologacja dotyczy NOWYCH pojazdów i części wprowadzanych na teren UE po 2007 roku.
Wynika to z dyrektywy 2007/46/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 5 września 2007 r. ustanawiającej ramy dla homologacji pojazdów silnikowych i przyczep oraz układów, części i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów („dyrektywa ramowa”) (Dz. Urz. UE L 263 z 09.10.2007, str. 1, z późn. zm.).
Każdy Hzj73 był wyprodukowany przed 2007 rokiem, chyba, że o czymś nie wiem
Jeśli policja w Niemczech zabierze pojazdowi sprzed 2007 roku dowód to na 100% nie za odstępstwa od homologacji bo tych pojazdów nie dotyczy homologacja.
Czy homologacja dotyczy opon do tych pojazdów? Częściowo tak.
Oczywiście może zabrać dowód policja w Niemczech lub Polsce lub każdym innym kraju UE, za złe opony, dlatego, że opony nie powinny być z 2007 roku, więc już ich dotyczy dyrektywa. Jak będą opony wyprodukowane przed 2007 to już jest podstawa do zabrania dowodu, bo są za stare I stwarzają zagrożenie. Kolejna sprawa - opony powyżej 31 cali nie są w 90% oponami dopuszcznymi do użytku na drodze publicznej dla samochodów osobowych. Wystarczy zapytać producenta. Nie sprzedawcy, bo ci nie mają pojęcia, tylko producenta. Czy opona jest przeznaczona do samochodu osobowego do użytku na drodze publicznej.
Jeśli opony będą wystawały poza obrys, lub będą osłonięte jakąś konstrukcją podejrzaną to też może policjant zabrać dowód, jeśli uzna, że stwarza to zagrożenie. Nie na podstawie braku homologacji typu opon do typu pojazdu, co dotyczy pojazdów i opon do nich dla pojazdów wyprodukowanych po 2007 roku, tylko na podstawie subiektywne oceny policjanta, potencjalnego zagrożenia dla innych pojazdów i pieszych.
Do 2015 roku producenci (toyota) robili jedną homologację europejską dla kilku typów wyposażenia pojazdów. Więc były widełki - opony mogły być na feldze np 15 lub 16 lub 17 cali. Dziś, w związku ze wzrostem kosztów homologacji coraz częściej homologacja jest bardzo precyzyjna i nie ma w niej wyboru, jest jedną wielkość felg I często już tylko dwie wielkości dopuszczalnych opon.
Ważne, nie ze względu na ewentualny przegląd w Polsce, bo diagnosci są niedouczeni I nie sprawdzają zgodności pojazdu z warunkami homologacji (na razie), ani policjantów, bo ci to już na pewno nie mają narzędzi do sprawdzania, ale bardziej ze względu na ewentualną odmowę wypłaty ubezpieczenia z AC w razie wypadku pojazdu niezgodnego z homologacją, plus ewentualną odmowę wypłaty z OC i regres wobec użytkownika.
Lj73 2,4 LTII 1991 Oradek
Homologacja dotyczy NOWYCH pojazdów i części wprowadzanych na teren UE po 2007 roku.
Wynika to z dyrektywy 2007/46/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 5 września 2007 r. ustanawiającej ramy dla homologacji pojazdów silnikowych i przyczep oraz układów, części i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów („dyrektywa ramowa”) (Dz. Urz. UE L 263 z 09.10.2007, str. 1, z późn. zm.).
Każdy Hzj73 był wyprodukowany przed 2007 rokiem, chyba, że o czymś nie wiem
Jeśli policja w Niemczech zabierze pojazdowi sprzed 2007 roku dowód to na 100% nie za odstępstwa od homologacji bo tych pojazdów nie dotyczy homologacja.
Czy homologacja dotyczy opon do tych pojazdów? Częściowo tak.
Oczywiście może zabrać dowód policja w Niemczech lub Polsce lub każdym innym kraju UE, za złe opony, dlatego, że opony nie powinny być z 2007 roku, więc już ich dotyczy dyrektywa. Jak będą opony wyprodukowane przed 2007 to już jest podstawa do zabrania dowodu, bo są za stare I stwarzają zagrożenie. Kolejna sprawa - opony powyżej 31 cali nie są w 90% oponami dopuszcznymi do użytku na drodze publicznej dla samochodów osobowych. Wystarczy zapytać producenta. Nie sprzedawcy, bo ci nie mają pojęcia, tylko producenta. Czy opona jest przeznaczona do samochodu osobowego do użytku na drodze publicznej.
Jeśli opony będą wystawały poza obrys, lub będą osłonięte jakąś konstrukcją podejrzaną to też może policjant zabrać dowód, jeśli uzna, że stwarza to zagrożenie. Nie na podstawie braku homologacji typu opon do typu pojazdu, co dotyczy pojazdów i opon do nich dla pojazdów wyprodukowanych po 2007 roku, tylko na podstawie subiektywne oceny policjanta, potencjalnego zagrożenia dla innych pojazdów i pieszych.
Do 2015 roku producenci (toyota) robili jedną homologację europejską dla kilku typów wyposażenia pojazdów. Więc były widełki - opony mogły być na feldze np 15 lub 16 lub 17 cali. Dziś, w związku ze wzrostem kosztów homologacji coraz częściej homologacja jest bardzo precyzyjna i nie ma w niej wyboru, jest jedną wielkość felg I często już tylko dwie wielkości dopuszczalnych opon.
Ważne, nie ze względu na ewentualny przegląd w Polsce, bo diagnosci są niedouczeni I nie sprawdzają zgodności pojazdu z warunkami homologacji (na razie), ani policjantów, bo ci to już na pewno nie mają narzędzi do sprawdzania, ale bardziej ze względu na ewentualną odmowę wypłaty ubezpieczenia z AC w razie wypadku pojazdu niezgodnego z homologacją, plus ewentualną odmowę wypłaty z OC i regres wobec użytkownika.
Lj73 2,4 LTII 1991 Oradek
Re: Dane techniczne
Rubicon sprzedawany jest na 33" (255/75/17) myślę że opony ma dopuszczone do ruchu.
Re: Dane techniczne
Na razie jest spokój i nikt się w Polsce nie czepia o nic. Czasem nadgorliwy diagnosta się trafi, ale ten co ma wiedzę się nie czepia bo nie ma podstaw prawnych.
Sprostowanie do kolegi slow - Rubicon nie jest już na 17 tylko na 18 sprzedawany. Opony na jakich jest sprzedawany, to nie są MT, tylko szosowe, ich wymiar jest zbliżony do terenowych opon na i wynosi około 33x9,5x18.
Widział ktoś takie rozmiary?
Mercedes ML i kilka innych aut typu SUV, ma podobne opony.
Poza dyrektywą o homologacji części, od 2009 jest dyrektywa o głośności opon, w związku z którą np nie ma już BG GOODRICH KM1 tylko są KM2 oraz 3, które jak zgodnie wszyscy twierdzą, nie robią tak, jak poprzednie, ale są cichsze, więc zgodne z prawem UE.
Podsumowując - dla aut po 2007 roku przechlapane są wszelkie modyfikacje niby.
Najlepiej położyć się i umrzeć.
Dla aut przed erą homologacji (2007/2009/2014) można stosować różne opony i modyfikacje, do czasu aż jakiś genialny policjant nie uzna ich za zagrożenie bezpieczeństwa ruchu.
Policjant uzna, ale każdy sąd odrzuci, bo system prawny UE to ser szwajcarski i przez 10 lat UE nie wypełniła załącznika XIII pt. Wykaz części lub wyposażenia, które mogą stwarzać znaczne zagrożenie dla właściwego
funkcjonowania układów istotnych dla bezpieczeństwa pojazdu lub jego oddziaływania na
środowisko, wymagania dotyczące osiągów takich części i wyposażenia, odpowiednie
procedury badania oraz przepisy dotyczące oznaczania i pakowania.
Dlatego masa części z Chin zalewa rynek i nikt z tym nic nie może zrobić.
Nie można karać firm, które sprzedają części samochodowe bez homologacji, więc stanowią one większość sprzedaży bo są tanie. Większość części poza systemem ASO jest z Chin i nie ma homologacji. Część fabryczna jest wysyłana do Chin, tam się robi podróbkę i potem wysyła do UE i sprzedaje w sieciach firm od części zamiennych. Brak kosztów homologacji = niższa cena.
Zabawne w sumie. Zarabia na tym branża sprzedająca części samochodowe a tracą europejscy producenci.
Można zarzucić tylko użytkownikom pojazdów niezgodność z homologacją, a tego nikt nie chce, bo by ruszyła lawina problemów bo połowa części nie ma homologacji (najłatwiej byłoby przyczepić się, że jest inna wielkość opon niż w homologacji, brak klamek, brak części karoserii, nie fabryczny zderzak bez znaku homologacji, nie fabryczne światła lub żarówki).
Oczywiście można też z innych przepisów próbować ukarać kierowcę za przeróbki w pojeździe np wystawanie poza obrys elementów (opon, klatek itp) i niewiele więcej, bo nie ma przepisu, który określa co jest w pojeździe elementem niebezpiecznym, więc zarzut postawiony na drodze można spokojnie obalić przed sądem.
Co nie przeszkadza na zachodzie policjantom prześldować polskich kierowców, wedle własnego widzi mi się. A niby to Polacy są niegoscinni i ksenofobiczni.
Lj73 2,4 LTII 1991 Oradek
Sprostowanie do kolegi slow - Rubicon nie jest już na 17 tylko na 18 sprzedawany. Opony na jakich jest sprzedawany, to nie są MT, tylko szosowe, ich wymiar jest zbliżony do terenowych opon na i wynosi około 33x9,5x18.
Widział ktoś takie rozmiary?
Mercedes ML i kilka innych aut typu SUV, ma podobne opony.
Poza dyrektywą o homologacji części, od 2009 jest dyrektywa o głośności opon, w związku z którą np nie ma już BG GOODRICH KM1 tylko są KM2 oraz 3, które jak zgodnie wszyscy twierdzą, nie robią tak, jak poprzednie, ale są cichsze, więc zgodne z prawem UE.
Podsumowując - dla aut po 2007 roku przechlapane są wszelkie modyfikacje niby.
Najlepiej położyć się i umrzeć.
Dla aut przed erą homologacji (2007/2009/2014) można stosować różne opony i modyfikacje, do czasu aż jakiś genialny policjant nie uzna ich za zagrożenie bezpieczeństwa ruchu.
Policjant uzna, ale każdy sąd odrzuci, bo system prawny UE to ser szwajcarski i przez 10 lat UE nie wypełniła załącznika XIII pt. Wykaz części lub wyposażenia, które mogą stwarzać znaczne zagrożenie dla właściwego
funkcjonowania układów istotnych dla bezpieczeństwa pojazdu lub jego oddziaływania na
środowisko, wymagania dotyczące osiągów takich części i wyposażenia, odpowiednie
procedury badania oraz przepisy dotyczące oznaczania i pakowania.
Dlatego masa części z Chin zalewa rynek i nikt z tym nic nie może zrobić.
Nie można karać firm, które sprzedają części samochodowe bez homologacji, więc stanowią one większość sprzedaży bo są tanie. Większość części poza systemem ASO jest z Chin i nie ma homologacji. Część fabryczna jest wysyłana do Chin, tam się robi podróbkę i potem wysyła do UE i sprzedaje w sieciach firm od części zamiennych. Brak kosztów homologacji = niższa cena.
Zabawne w sumie. Zarabia na tym branża sprzedająca części samochodowe a tracą europejscy producenci.
Można zarzucić tylko użytkownikom pojazdów niezgodność z homologacją, a tego nikt nie chce, bo by ruszyła lawina problemów bo połowa części nie ma homologacji (najłatwiej byłoby przyczepić się, że jest inna wielkość opon niż w homologacji, brak klamek, brak części karoserii, nie fabryczny zderzak bez znaku homologacji, nie fabryczne światła lub żarówki).
Oczywiście można też z innych przepisów próbować ukarać kierowcę za przeróbki w pojeździe np wystawanie poza obrys elementów (opon, klatek itp) i niewiele więcej, bo nie ma przepisu, który określa co jest w pojeździe elementem niebezpiecznym, więc zarzut postawiony na drodze można spokojnie obalić przed sądem.
Co nie przeszkadza na zachodzie policjantom prześldować polskich kierowców, wedle własnego widzi mi się. A niby to Polacy są niegoscinni i ksenofobiczni.
Lj73 2,4 LTII 1991 Oradek
-
- Posty: 537
- Rejestracja: 09 paź 2017, 10:38
- Auto: był Hillux 2007, był LJ 70 1989, aktualnie LJ 70 z 1986
- Kontakt:
Re: Dane techniczne
Proszę o info, jakie oleje do mostów, skrzyni biegów manualnej i reduktora zaleca producent do LJ 70 z 89 roku,
Przejrzałem forum i informacje sa różne.
Interesuje mnie to co zaleca Toyota w manualu, bo nie mam niestety manuala do mojej LJ 70. Jakby ktoś znał ilości oleju w poszczególnych podzespołach, to tez będę wdzięczny.
Przejrzałem forum i informacje sa różne.
Interesuje mnie to co zaleca Toyota w manualu, bo nie mam niestety manuala do mojej LJ 70. Jakby ktoś znał ilości oleju w poszczególnych podzespołach, to tez będę wdzięczny.
Re: Dane techniczne
tu jest wszystko
http://tlc.org.pl/viewtopic.php?f=10&t=303
http://tlc.org.pl/viewtopic.php?f=10&t=303
-
- Posty: 537
- Rejestracja: 09 paź 2017, 10:38
- Auto: był Hillux 2007, był LJ 70 1989, aktualnie LJ 70 z 1986
- Kontakt:
Re: Dane techniczne
dzięki, ale są tam nieco rozbieżne dane (Kylon i kPeugeot) co do rodzaju oleju w podzespołach.
Na stronie Motul'a z kolei zalecają jeszcze inne typy oleju, wiec chciałbym się dowiedzieć jakie rodzaje oleju zaleca Toyota w manualu.
Na stronie Motul'a z kolei zalecają jeszcze inne typy oleju, wiec chciałbym się dowiedzieć jakie rodzaje oleju zaleca Toyota w manualu.