1UZ-FE- ktoś ogarnia?
Moderator: luk4s7
Re: 1UZ-FE- ktoś ogarnia?
No no, łunochod
Fajnie ze winda z przodu
Napieraj Maciek, napieraj!
Fajnie ze winda z przodu
Napieraj Maciek, napieraj!
Re: 1UZ-FE- ktoś ogarnia?
no na razie kupiłem tylko dwa amory kinga i za kilka dni będą montowane na pałąkach ale mam już kilka wymiarów koyota
wydaje mi się że jest całkiem nieźle bo szerokość po zewnętrznych klockach opony wyszła 2020-30 mm w wysokość auta na 39,5/18/15 wyszła 2040 mm i do tego udało się uzyskać pełne otwarcie amortyzatorów czyli 14 cali
wydaje mi się że jest całkiem nieźle bo szerokość po zewnętrznych klockach opony wyszła 2020-30 mm w wysokość auta na 39,5/18/15 wyszła 2040 mm i do tego udało się uzyskać pełne otwarcie amortyzatorów czyli 14 cali
Re: 1UZ-FE- ktoś ogarnia?
Adam a jak tam postęp prac z twoją zmotką Masz jakieś fotki Jestem bardzo ciekawy jak wygląda Twoja zmotaAddams pisze:No no, łunochod
Fajnie ze winda z przodu
Napieraj Maciek, napieraj!
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2515
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
hilux z LS 400 czy ktoś motał
hejka
ceny lexusów sa wręcz śmieszne - można kupic całe auto już nawet za 3,5 tys plnów
więc sobie tak gdybam że może kiedyś bym takie coś zmotał
a teraz pytania.
1. czy skrzynia i mosty hiluxa 1994 - dwa sztywne mosty - wytrzyma taki silnik
2. czy silnik pobiera jakieś info ze skrzyni biegów albo co bo że kompa trzeba przełożyć to się domyślam ale co jeszcze trzeba porzeźbić
3. a może da radę podpiąć reduktor od hila do automatu lexusa - wtedy by było ciekawie
4. czy skrzynia manualna do hila nie ma za krótkich przełożeń do takiego silnika
5. czy chłodnica hila podoła temu silnikowi
auto ma służyć do codziennej jazdy plus dalsze wypady np na Ukrainę
jakie takie coś może mieć spalania i czy lubi lpg
ceny lexusów sa wręcz śmieszne - można kupic całe auto już nawet za 3,5 tys plnów
więc sobie tak gdybam że może kiedyś bym takie coś zmotał
a teraz pytania.
1. czy skrzynia i mosty hiluxa 1994 - dwa sztywne mosty - wytrzyma taki silnik
2. czy silnik pobiera jakieś info ze skrzyni biegów albo co bo że kompa trzeba przełożyć to się domyślam ale co jeszcze trzeba porzeźbić
3. a może da radę podpiąć reduktor od hila do automatu lexusa - wtedy by było ciekawie
4. czy skrzynia manualna do hila nie ma za krótkich przełożeń do takiego silnika
5. czy chłodnica hila podoła temu silnikowi
auto ma służyć do codziennej jazdy plus dalsze wypady np na Ukrainę
jakie takie coś może mieć spalania i czy lubi lpg
-
- Posty: 2200
- Rejestracja: 16 paź 2009, 00:25
- Auto: VW T4 Syncro- Osio?ek, ale jak w domu si? czuj?
- Kontakt:
Re: hilux z LS 400 czy ktoś motał
Takowy silnik leży już dłuższy czas u Rokfora w garażu. Więc napiszę pokrótce, a Rokfor pewnie temat rozwinie.
Silnik jest przeznaczony do Jego 4R I gen. Czyli na sztywnych mostach. Ma być łączony z manualną skrzynią biegów. Kosz, będący produkcją dedykowaną do takiej konwersji, można nabyć w Azji via Internet. Jeśli pamięć mnie nie myli koszt wynosił około 1200zł.
Gdybym się decydował na swap tego silnika do J6, to kupiłbym całe auto (Lexusa) i łączyłbym go z manualem, ale nie H tylko typu R. U Rokfora chwilę czasu zajęło kompletowanie osprzętu do silnika, niestety sprzedający silnik "troszkę minął" się z prawdą.
Silnik jest przeznaczony do Jego 4R I gen. Czyli na sztywnych mostach. Ma być łączony z manualną skrzynią biegów. Kosz, będący produkcją dedykowaną do takiej konwersji, można nabyć w Azji via Internet. Jeśli pamięć mnie nie myli koszt wynosił około 1200zł.
Gdybym się decydował na swap tego silnika do J6, to kupiłbym całe auto (Lexusa) i łączyłbym go z manualem, ale nie H tylko typu R. U Rokfora chwilę czasu zajęło kompletowanie osprzętu do silnika, niestety sprzedający silnik "troszkę minął" się z prawdą.
Re: hilux z LS 400 czy ktoś motał
W "ogólnotechnicznych" jest wątek "UZ1-FE- ktoś ogarnia?" , masz tam kilka kombinacji tego silnika ze skrzyniami itd, poczytaj
Re: hilux z LS 400 czy ktoś motał
Tu masz też bardzo wyczerpujący wątek z mnóstwem fotografii; o aucie chyba dokładnie takim jak Twoje
http://au.toyotaownersclub.com/forums/i ... -93-hilux/
http://au.toyotaownersclub.com/forums/i ... -93-hilux/
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2515
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: hilux z LS 400 czy ktoś motał
dzięki już się biorę za czytanie
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8438
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: hilux z LS 400 czy ktoś motał
Silnik ten można połączyć i ze skrzynią R151F, i z H151F - to pierwsze na aftermarketowym dzwonie (tajlandia), to drugie na ori z J100, ale wersje pozaeuropejskie - niestety drogo (dzwon jest dwuczęściowy) i ciężko osiągalne w używce. Ta pierwsza wersja - można kupić dzwon solo, z kołem zamachowym lub z całym sprzęgłem i widełką i siłownikiem. Koszt od niecałych 500$ za sam dzwon do ok. 1200$ za komplet.
Ten silnik nie jest aż tak mocny, jak się wydaje. Jest porównywalny z 1GR-FE parametrami czy 1KD-FTV (moment obrotowy), a te były łączone ze skrzyniami R. Kwestia też masy auta - J100 jest ciężki, i mocniej obciąża napęd. W hilu koła po prostu zerwą przyczepność, oszczędzając skrzynię.
Co do silnika - najlepiej z SC400 - Jest parę różnic (vs LS400) - misa olejowa wysklepiona z tyłu (nie trza przerabiać), prostsze sterowanie elektroniczne (np. tylko dwie przednie sondy lambda), wiatrak na hydropompie (silnik jest krótszy o visco). Ale główny plus to ta misa olejowa, sporo spraw ułatwia.
Ten silnik nie jest aż tak mocny, jak się wydaje. Jest porównywalny z 1GR-FE parametrami czy 1KD-FTV (moment obrotowy), a te były łączone ze skrzyniami R. Kwestia też masy auta - J100 jest ciężki, i mocniej obciąża napęd. W hilu koła po prostu zerwą przyczepność, oszczędzając skrzynię.
Co do silnika - najlepiej z SC400 - Jest parę różnic (vs LS400) - misa olejowa wysklepiona z tyłu (nie trza przerabiać), prostsze sterowanie elektroniczne (np. tylko dwie przednie sondy lambda), wiatrak na hydropompie (silnik jest krótszy o visco). Ale główny plus to ta misa olejowa, sporo spraw ułatwia.
Re: hilux z LS 400 czy ktoś motał
Rokfor strzel przy okazji fotkę miski w tej wersji z SC400, ja zrobię takie samo z LS400. I przenieśmy to może do tego wątku o UZ1 w ogólnotechnicznych- taka sugestia żeby nie mnożyć bytów
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8438
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: hilux z LS 400 czy ktoś motał
Te elementy sa zamienne bolt on - do silnika LS400 można zapodać miskę z SC400 - ale nie samą wytłoczkę, a z tym aluminiowym kołnierzem. Plus przeróbka bagnetu. Koszt aso takiego zestawu to tyle co cały goły silnik w używce ...
Re: 1UZ-FE- ktoś ogarnia?
Czyli około 1000 zł?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8438
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: 1UZ-FE- ktoś ogarnia?
Heh, aż tak potaniały? Cena na toydiy tych gratów to ok. 1000$
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2515
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: hilux z LS 400 czy ktoś motał
czy mając dzwon od tego silnika można to połączyć ze skrzynią hila? bo z tego co doczytałem to nie i potrzebna jest dodatkowa inwestycja, a może można podpiąć skrzynię od ls do reduktora od hila?Rokfor32 pisze:Silnik ten można połączyć i ze skrzynią R151F, i z H151F - to pierwsze na aftermarketowym dzwonie (tajlandia), to drugie na ori z J100, ale wersje pozaeuropejskie - niestety drogo (dzwon jest dwuczęściowy) i ciężko osiągalne w używce. Ta pierwsza wersja - można kupić dzwon solo, z kołem zamachowym lub z całym sprzęgłem i widełką i siłownikiem. Koszt od niecałych 500$ za sam dzwon do ok. 1200$ za komplet.
Ten silnik nie jest aż tak mocny, jak się wydaje. Jest porównywalny z 1GR-FE parametrami czy 1KD-FTV (moment obrotowy), a te były łączone ze skrzyniami R. Kwestia też masy auta - J100 jest ciężki, i mocniej obciąża napęd. W hilu koła po prostu zerwą przyczepność, oszczędzając skrzynię.
Co do silnika - najlepiej z SC400 - Jest parę różnic (vs LS400) - misa olejowa wysklepiona z tyłu (nie trza przerabiać), prostsze sterowanie elektroniczne (np. tylko dwie przednie sondy lambda), wiatrak na hydropompie (silnik jest krótszy o visco). Ale główny plus to ta misa olejowa, sporo spraw ułatwia.
jest jakieś rozwiązanie low bugdet