regulacja hamulca recznego.
Moderator: luk4s7
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: regulacja hamulca recznego.
i w dodatku - przy stałym 4x4 - hamuje na WSZYSTKIE koła
Re: regulacja hamulca recznego.
\seburaj pisze:i w dodatku - przy stałym 4x4 - hamuje na WSZYSTKIE koła
I zawsze staje
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: regulacja hamulca recznego.
staje tak gwałtownie, że aż trzeba uważać
a zwłaszcza pamiętać o niedotykaniu ręcznego podczas ruchu auta, bo sobie można nieciekawe kuku zrobić
a zwłaszcza pamiętać o niedotykaniu ręcznego podczas ruchu auta, bo sobie można nieciekawe kuku zrobić
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8438
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: regulacja hamulca recznego.
Tja.
Ręczny jest jednocześnie hamulcem awaryjnym, nie tylko postojowym. Hamowanie wału nie hamuje kół bezpośrednio - w przypadku uślizgu jednego mechanizm różnicowy rozkłada siłę po równo - czyli zero na obu kołach ...
To fantastyczne rozwiązanie nissana jakoś nie zostało powielone przez inne marki. Nawet w obrębie nissana tylko patrole tak mają ...
Jazda w głębokim błocie wbrew pozorom to nie jest typowe użytkowanie przeciętnej terenówki. To raczej zabawa - a do zabawy auto się przerabia. Narzekanie na hample to tak jakby ktoś marudził że toyota seryjnie nie montuje klatek bezpieczeństwa ...
Ręczny jest jednocześnie hamulcem awaryjnym, nie tylko postojowym. Hamowanie wału nie hamuje kół bezpośrednio - w przypadku uślizgu jednego mechanizm różnicowy rozkłada siłę po równo - czyli zero na obu kołach ...
To fantastyczne rozwiązanie nissana jakoś nie zostało powielone przez inne marki. Nawet w obrębie nissana tylko patrole tak mają ...
Jazda w głębokim błocie wbrew pozorom to nie jest typowe użytkowanie przeciętnej terenówki. To raczej zabawa - a do zabawy auto się przerabia. Narzekanie na hample to tak jakby ktoś marudził że toyota seryjnie nie montuje klatek bezpieczeństwa ...
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: regulacja hamulca recznego.
no oczywiście
toyota po prostu seryjnie montuje kiepskie hamulce ręczne
moze nurzanie w błocie typowym użytkowaniem nie jest, ale tu (na tym forum) sie zdarza - więc i pomarudzić możemy
po prostu znudziło mi sie już podkładanie kamieni pod koła, kiedy w czasie lajtowej wycieczki krajoznawczej przyjdzie zatrzymać auto "z górki" aby pójść sie przywitać z przyrodą... albo gaszenie motora i zostawianie na wstecznym (no i z kamieniem) - to sie mało śmieszne robi
no a partol, coby nie mówić, stoi na dębowo pod kątem 45st, oby tylko tarcia pomiedzy oponami a podłożem starczyło
toyota po prostu seryjnie montuje kiepskie hamulce ręczne
moze nurzanie w błocie typowym użytkowaniem nie jest, ale tu (na tym forum) sie zdarza - więc i pomarudzić możemy
po prostu znudziło mi sie już podkładanie kamieni pod koła, kiedy w czasie lajtowej wycieczki krajoznawczej przyjdzie zatrzymać auto "z górki" aby pójść sie przywitać z przyrodą... albo gaszenie motora i zostawianie na wstecznym (no i z kamieniem) - to sie mało śmieszne robi
no a partol, coby nie mówić, stoi na dębowo pod kątem 45st, oby tylko tarcia pomiedzy oponami a podłożem starczyło
Re: regulacja hamulca recznego.
Czterdziestki też mają hamulec ręczny na wale, ale nie tak skuteczny jak patrolowy, który jest mistrzostwem świata
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8438
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: regulacja hamulca recznego.
Powiem tak - normalnie użytkując czy 4R, czy J7 (oba na bębnach) ręczny reguluję mniej więcej nigdy
Acz raz do roku zaglądam do środka, chyba że pojawią się wcześniej oznaki końca żywota okładzin.
Istota problemu - tarcze kotwiczne muszą być kompletne, znaczy sie z tą zewnętrzną blaszką osłonową, no i labirynt na bębnach też nie spalony na płasko. I - rzecz najważniejsza - sprawny mechanizm samoregulacji szczęk ... Dla niewtajemniczonych - ten mechanizm reguluje luz na szczękach właśnie za pomocą ręcznego - w razie jak ręczny za pierwszym razem nie zaciągnie się prawidłowo, trza machnąć wajchą ze trzy razy i układ nastawia się do normalnych ustawień.
Przy tarczobębnach nie ma niestety samoregulatorów, i jak się zetrą szczęki to trza ręcznie podciągać.
A do cięższego błota - patent z tarczami z tyłu i zaciskami dualnymi (hydro plus linka) jest już rozeznany i już chyba kilka razy opisywany na forum ...
Acz raz do roku zaglądam do środka, chyba że pojawią się wcześniej oznaki końca żywota okładzin.
Istota problemu - tarcze kotwiczne muszą być kompletne, znaczy sie z tą zewnętrzną blaszką osłonową, no i labirynt na bębnach też nie spalony na płasko. I - rzecz najważniejsza - sprawny mechanizm samoregulacji szczęk ... Dla niewtajemniczonych - ten mechanizm reguluje luz na szczękach właśnie za pomocą ręcznego - w razie jak ręczny za pierwszym razem nie zaciągnie się prawidłowo, trza machnąć wajchą ze trzy razy i układ nastawia się do normalnych ustawień.
Przy tarczobębnach nie ma niestety samoregulatorów, i jak się zetrą szczęki to trza ręcznie podciągać.
A do cięższego błota - patent z tarczami z tyłu i zaciskami dualnymi (hydro plus linka) jest już rozeznany i już chyba kilka razy opisywany na forum ...
Re: regulacja hamulca recznego.
Błoto to jak najbardziej normalne użytkowanie dla auta no chyba że ktoś tylko dzieci do szkoły wozi. Wystarczy na grzyby pojechać po zwózce drewna i mamy taki łofrołd że hoho No ale problem nie tkwi w tym że po 20 km błota starłymi się szczęki tylko w jakiś magiczny sposób linka się wydłuża, czary
-
- Posty: 41
- Rejestracja: 21 lis 2013, 20:44
- Auto: Toyota Land Cruiser j9 90 3drzwi diesel
- Kontakt:
Re: regulacja hamulca recznego.
odgrzebię trochę temat
Jeżeli temat był już bardziej rozwinięty w innym temacie to bardzo przepraszam i przeniesienie albo przekierowanie
Do rzeczy :
Posiadam land cruiser j9 97r.
Ręczny był już parę razy czyszczony naciągany itp... ale i tak jest za przeproszeniem do d.....
Użytkuje tego auta w różnych warunkach i chciałbym ze jak zaciągnę go to nic go nie ruszy
Istnieje jakaś możliwość zmiany na jakiś inny patent nie wiem tarcze albo coś ktoś pisał jak w patrolu ?
Proszę jakąś mądrzejszą głowę o pomoc i poradę ...
z góry przepraszam jeśli już cały ten ten temat z takim pytaniem był opowiedziany jeżeli tak to proszę o link
Pozdrawiam
Jeżeli temat był już bardziej rozwinięty w innym temacie to bardzo przepraszam i przeniesienie albo przekierowanie
Do rzeczy :
Posiadam land cruiser j9 97r.
Ręczny był już parę razy czyszczony naciągany itp... ale i tak jest za przeproszeniem do d.....
Użytkuje tego auta w różnych warunkach i chciałbym ze jak zaciągnę go to nic go nie ruszy
Istnieje jakaś możliwość zmiany na jakiś inny patent nie wiem tarcze albo coś ktoś pisał jak w patrolu ?
Proszę jakąś mądrzejszą głowę o pomoc i poradę ...
z góry przepraszam jeśli już cały ten ten temat z takim pytaniem był opowiedziany jeżeli tak to proszę o link
Pozdrawiam
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8438
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: regulacja hamulca recznego.
Nie ma
Można zapodać zaciski ze zintegrowanym ręcznym - ale to są zaciski z osobówki, więc siła ręcznego jest obliczona i pod inną średnicę koła, i pod inna masę auta. Owszem, działa to zawsze, i nie wymaga regulacji - ale siła ręcznego nie powala. W każdym razie w porównaniu do działających, i poprawnie wyregulowanych ori hamulców J9.
Opcja z hamulcem na wale jest słaba - da się, ale to jest do zrobienia cały customowy set, czyli tarcza kotwiczna plus customowa pokrywa łożyska tylnego reduktora - żeby było do czego tarczę kotwiczną zapiąć. I - szału też nie będzie, bo miejsca mało, na duży bęben.
Jedyne co skutecznie działa - to patenty hydrauliczne, czyli blokowania hamulca roboczego zaworem odcinającym. Trza jednak pamiętać, że to jest proteza, i w cywilnych autach się tego nie powinno stosować - bo ręczny jest też hamulcem awaryjnym, i jego działanie ma być całkowicie niezależne od hamulca roboczego. A po drugie - takie odcięcie jest dobre do chwilowego zaciśnięcia hampli - hydraulika nigdy nie jest na 100% szczelna, więc po czasie taki system może się zluzować, co słabo wychodzi przy hamulcu używanym przy dłuższym postoju.
Można zapodać zaciski ze zintegrowanym ręcznym - ale to są zaciski z osobówki, więc siła ręcznego jest obliczona i pod inną średnicę koła, i pod inna masę auta. Owszem, działa to zawsze, i nie wymaga regulacji - ale siła ręcznego nie powala. W każdym razie w porównaniu do działających, i poprawnie wyregulowanych ori hamulców J9.
Opcja z hamulcem na wale jest słaba - da się, ale to jest do zrobienia cały customowy set, czyli tarcza kotwiczna plus customowa pokrywa łożyska tylnego reduktora - żeby było do czego tarczę kotwiczną zapiąć. I - szału też nie będzie, bo miejsca mało, na duży bęben.
Jedyne co skutecznie działa - to patenty hydrauliczne, czyli blokowania hamulca roboczego zaworem odcinającym. Trza jednak pamiętać, że to jest proteza, i w cywilnych autach się tego nie powinno stosować - bo ręczny jest też hamulcem awaryjnym, i jego działanie ma być całkowicie niezależne od hamulca roboczego. A po drugie - takie odcięcie jest dobre do chwilowego zaciśnięcia hampli - hydraulika nigdy nie jest na 100% szczelna, więc po czasie taki system może się zluzować, co słabo wychodzi przy hamulcu używanym przy dłuższym postoju.