Strona 1 z 2
ciężko wchodzi jedynka i dwójka HJ6
: 17 gru 2010, 17:52
autor: dzikarz14
Koledzy co może być przyczyną że wchodzi ciężko jedyneczka i dwójeczka?
Re: ciężko wchodzi jedynka i dwójka HJ6
: 17 gru 2010, 19:24
autor: estewes
Dzikarz najprawdopodobniej synchronizatory w skrzyni lub wersja bardziej optymistyczna to wyrobiona plastikowa "główka" na końcu dźwigni wybieraka biegów,albo ......
Re: ciężko wchodzi jedynka i dwójka HJ6
: 17 gru 2010, 19:31
autor: Kameleon
Częstym błędem jest zły olej w skrzyni biegów. Starsze modele to np oleje o specyfikacji GL3/GL4 a nie nowoczesne GL5.
Może pomoże zmiana oleju na odpowiedni, a napewno nie zaszkodzi
Re: ciężko wchodzi jedynka i dwójka HJ6
: 17 gru 2010, 19:46
autor: dzikarz14
dodam ze dzieje sie tak jak nagrzany jest samochód tzn.olej .
Re: ciężko wchodzi jedynka i dwójka HJ6
: 18 gru 2010, 13:58
autor: Patry
najprawdopodobniej synchronizatory mają dość...
ile masz przelatane ?
Re: ciężko wchodzi jedynka i dwójka HJ6
: 18 gru 2010, 14:00
autor: jezus
toyot o przebieg sie nie pyta......
.. to takie nie dzentelmenskie...
Re: ciężko wchodzi jedynka i dwójka HJ6
: 18 gru 2010, 16:53
autor: dzikarz14
na blacie prawie 400..
trudno powiedzieć czy to sie zgadza ze stanem prawdziwym.
Re: ciężko wchodzi jedynka i dwójka HJ6
: 21 gru 2010, 21:18
autor: Rokfor32
Jeżeli problem jest w czasie jazdy i na innych niż "synchroniczne" prędkościach, a w czasie postoju wchodzą normalnie - to albo synchronizatory albo przesuwka i widełka. Ale akurat w tym modelu jest to obojętne (poza zgiętą widełką) - oba synchronizatory, przesuwka i koło zębate stanowią jeden moduł, i tak też są sprzedawane. Koszmarnie drogo, zresztą ...
Re: ciężko wchodzi jedynka i dwójka HJ6
: 23 gru 2010, 20:44
autor: dzikarz14
jak sie okazalo sprzegiełko do wymiany(docisk był pozaginany,tarcza zdarta) a teraz wchodza biegi ok.
ale widze ze sprzeglo zbiera na górze
hmm troche sie nie mogę przyzwyczaić co robiliscie zeby brało normalnie???
Re: ciężko wchodzi jedynka i dwójka HJ6
: 23 gru 2010, 21:44
autor: Rokfor32
Prawie nic. Jedynie ewentualna regulacja długości trzpienia między pedałem a puszką wspomagania (regulacja w kabinie), czyli zmniejszenie skoku roboczego pedału sprzęgła. Reszty nie ruszaj (czyli regulacji między puszką a pompą), bo zepsujesz układ, a ciężko się go poprawnie ustawia. Sama hydraulika nie ma żadnych regulacji - się trza przyzwyczaić, ten typ tak ma.
Re: ciężko wchodzi jedynka i dwójka HJ6
: 23 gru 2010, 21:56
autor: dzikarz14
dzięki Rokfor!
Troche pojeżdze zobacze jak bedzie sie sprawowac.
Re: ciężko wchodzi jedynka i dwójka HJ6
: 24 gru 2010, 02:25
autor: Patry
u mnie też tak było po zmianie sprzęgła, przedtem brało fajnie od dołu, po wymianie łapie przy końcu
po roku jazdy zero zmian
Re: ciężko wchodzi jedynka i dwójka HJ6
: 29 gru 2010, 23:25
autor: mopar
Patry pisze:u mnie też tak było po zmianie sprzęgła, przedtem brało fajnie od dołu, po wymianie łapie przy końcu
po roku jazdy zero zmian
przyjedz to ci wyreguluję od reki
Re: ciężko wchodzi jedynka i dwójka HJ6
: 30 gru 2010, 02:47
autor: Patry
dzięki
to branie przy końcu ma wpływ na żywotność sprzęgła ?
Re: ciężko wchodzi jedynka i dwójka HJ6
: 30 gru 2010, 06:07
autor: kylon
W górnej części pedału masz nagwintowany bolec łączący się z pompą sprzęgła. Jest również nakrętka do zakontrowania. Luzujesz nakrętkę, regulujesz sobie sprzęgło i kontrujesz. Ot cała filozofia
.