mosty
Moderator: luk4s7
Re: mosty
Dzikarz przecież ty przedni most zmieniłeś
jak masz włączony tylko tył to tak samo?
bo jeżeli na H2 jest ok,a jak zapniesz H4 i takie jaja to może być że przełożenie w przednim moście masz inne,i wtedy przednie koła kręcą się z inną prędkością niż tylne
jak masz włączony tylko tył to tak samo?
bo jeżeli na H2 jest ok,a jak zapniesz H4 i takie jaja to może być że przełożenie w przednim moście masz inne,i wtedy przednie koła kręcą się z inną prędkością niż tylne
Re: mosty
masz este racje na 2h nic sie nie powinno dziac! musze zwrocic uwage w jakim polozeniu to sie dzieje ale pewne ze cos sie zmienilo no i na tylnym moscie znalazlem pod brudem nakleike:only LSD, wiec mam jednak lsd..
Re: mosty
Panowie wie któryś ile ważą mosty od 60? Cięższe od Patrola czy lżejsze? Bo coś mnie naszło na względną czystość rasową w zmocie...
Re: mosty
podejzewam ze wagowo podobnie.ja jak przenosilem swoje mosty to na oko okolo 110-120kg.ale jak do zmoty to poszedl bym w mosty nissana y61.wiem ze z toyoty j6 tez sa HD i sa wytrzymale ale ...
Re: mosty
gdzie most patrolowski ciezszy duzo zobacz na gruszkiAddams pisze:Panowie wie któryś ile ważą mosty od 60? Cięższe od Patrola czy lżejsze? Bo coś mnie naszło na względną czystość rasową w zmocie...
Re: mosty
gruszki i przekładnie niemalże jednakowe Toyota 9.5" Nissan podonie
wagowo zbliżone
do zmoty brałbym mosty od parcha Y60, Y61 bo tanie, dostępne i masa części do nich jest. jedyna wada to te posrane pływające zaciski
wagowo zbliżone
do zmoty brałbym mosty od parcha Y60, Y61 bo tanie, dostępne i masa części do nich jest. jedyna wada to te posrane pływające zaciski
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8463
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: mosty
Tyle, że stosując toyotowskie masz do dyspozycji od ręki różne przełożenia - a to w zmocie się przydaje, szczególnie jak się wysokoobrotowa benzynkę zapoda.
Co do wskazań licznika - stosuje się kalibratory. Takie małe przekładnie zakładane na linkę. Można to zanabyć na ebayu, ale mają inne końcówki, i trzeba dorobić sobie przejściówki na system toyoty, albo przerobić końcówkę linki. Mam tego kilka, na różne rozmiary kół i przekładnie, bo mnie strasznie wnerwia jak licznik kłamie.
A, i jeszcze można zmienić oryginalną przekładnię napędu licznika. Tyle że chyba w J6 nie ma alternatywy, bo kółeczko jest mniejsze i nie pasuję z J7 czy 4Runnerów. Ale ogólnie - napęd licznika to przekładnia, gdzie ślimacznica ma 31, 32, lub 33 ząbki (ale ją się trudniej zmienia bo trzeba odpiąć wał, flanszę i zdjąć pokrywkę tylną), i ślimaka, który ma od 17 do 20 ząbków. (z tym że w J6 spotkałem tylko ten 17, a jest niekompatybilny z pozostałymi, i trzebaby zmienić również ślimacznicę żeby zastosować pozostałe). Myk polega na tym, że jest to tak dobrane, że pasuje kombinacja każdej ślimacznicy z każdym ślimakiem - można więc pokombinować. Ale zakres nie jest duży, tak do 15 km/h przy 100 da się tą metodą ustawić (ok 3 km/h przy wymianie ślimaka o jeden ząbek bez zmiany ślimacznicy).
Dlatemu ja zapodaję zwykle kalibrator zewnętrzny powiedzmy 10% (standard dla 33"), i w razie potrzeby zmieniam o jeden lub dwa ząbki ślimak (licznik standardowo zwykle kłamie na plus, co mnie denerwuje, i to ustawiam przy okazji).
Co do wskazań licznika - stosuje się kalibratory. Takie małe przekładnie zakładane na linkę. Można to zanabyć na ebayu, ale mają inne końcówki, i trzeba dorobić sobie przejściówki na system toyoty, albo przerobić końcówkę linki. Mam tego kilka, na różne rozmiary kół i przekładnie, bo mnie strasznie wnerwia jak licznik kłamie.
A, i jeszcze można zmienić oryginalną przekładnię napędu licznika. Tyle że chyba w J6 nie ma alternatywy, bo kółeczko jest mniejsze i nie pasuję z J7 czy 4Runnerów. Ale ogólnie - napęd licznika to przekładnia, gdzie ślimacznica ma 31, 32, lub 33 ząbki (ale ją się trudniej zmienia bo trzeba odpiąć wał, flanszę i zdjąć pokrywkę tylną), i ślimaka, który ma od 17 do 20 ząbków. (z tym że w J6 spotkałem tylko ten 17, a jest niekompatybilny z pozostałymi, i trzebaby zmienić również ślimacznicę żeby zastosować pozostałe). Myk polega na tym, że jest to tak dobrane, że pasuje kombinacja każdej ślimacznicy z każdym ślimakiem - można więc pokombinować. Ale zakres nie jest duży, tak do 15 km/h przy 100 da się tą metodą ustawić (ok 3 km/h przy wymianie ślimaka o jeden ząbek bez zmiany ślimacznicy).
Dlatemu ja zapodaję zwykle kalibrator zewnętrzny powiedzmy 10% (standard dla 33"), i w razie potrzeby zmieniam o jeden lub dwa ząbki ślimak (licznik standardowo zwykle kłamie na plus, co mnie denerwuje, i to ustawiam przy okazji).
Re: mosty
w parchu masz możliwość wyboru przełożeń od 3.7 do 5.42
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8463
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: mosty
Może mam błędne info, ale zakodowało się mi we łbie, że jest z nimi problem (przełożeniami do parcha) polegający na dostępności - znaczy się słabym (albo żadnym) rynku aftermarketowym, czyli pozyskiwanie tylko z oryginałów (jakość nowych może i dobra, ale latka robią swoje, nikt przecie nie rozbiera na części nowych aut). W toyocie rynek aftermarketowych gratów tego typu (wliczając blokady różniastego typu i półosie wzmacniane) jest naprawdę spory, a i ceny nie są odjechane w kosmos.
Re: mosty
tu jest niestety problem bo przełożenia głównie używane od różnych wersji silnikowych i skrzyń biegów
dostępne są aftermarketowe zamienniki ale cena spora, tutaj Tujota wypada lepiej
dostępne są aftermarketowe zamienniki ale cena spora, tutaj Tujota wypada lepiej