Re: COOPER DISCOVERER STT PRO - jak się na tym jeździ?
: 13 cze 2018, 20:51
Mam 33x12,5x15 stt pro.
Wszyscy znajomi zachwalali, jakie są wspaniałe i że robią w błocie.
Mam jednak mieszane uczucia bo wcześniej były 31x10,5x15
oraz 31x11,5x15, ale na felgach z ET-10 oraz ET-20
a Discoverer STT Pro 33x12,5x15 założyłem na felgach stalowych ET-30,
więc nie wiem ile z problemów to kwestia szerszego rozstawu kół
a ile szerszych opon i konkretnych gum.
Na koleinach nie robiły mi zupełnie, rzucało mnie z jednej na drugą, masakra,
prędkość maksymalna 80.
Skręcanie też nie za fajne, większy promień, opory kierownicy dużo bardziej wyczuwalne,
ale to przez duże odsadzenie też, a nie tylko szerokość i typ kapcia.
Największy minus to hałas duży, przy 90, jak w starych oponach przy 110.
Spalanie też sporo skoczyło, ale za mało przejechałem, żeby powiedzieć ile dokładnie,
wydaje mi się, że coś koło 4 litrów
Powyżej 100 km/godz telepało całym autem,
a teraz widzę, że indeks do 110, więc w sumie
dobrze, że się nie rozpędzałem.
Na piachu się kopałem tak samo, jak przy węższych.
W błocie ugrzązłem i się utopiłem, nawet mimo zmniejszonego ciśnienia.
Jedno co pewne, szersze sztywniej siedzą na feldze - nie dostał się piach między felgę a oponę.
Także w sumie nie polecam Nie wiem, czy jakieś inne byłyby lepsze,
ale teraz wiem, że dla mojego auta szerokość max. 11,5 to optymalny wybór
ze względu na opory+hałas+spalanie a porównywalne możliwości w terenie.
Wszyscy znajomi zachwalali, jakie są wspaniałe i że robią w błocie.
Mam jednak mieszane uczucia bo wcześniej były 31x10,5x15
oraz 31x11,5x15, ale na felgach z ET-10 oraz ET-20
a Discoverer STT Pro 33x12,5x15 założyłem na felgach stalowych ET-30,
więc nie wiem ile z problemów to kwestia szerszego rozstawu kół
a ile szerszych opon i konkretnych gum.
Na koleinach nie robiły mi zupełnie, rzucało mnie z jednej na drugą, masakra,
prędkość maksymalna 80.
Skręcanie też nie za fajne, większy promień, opory kierownicy dużo bardziej wyczuwalne,
ale to przez duże odsadzenie też, a nie tylko szerokość i typ kapcia.
Największy minus to hałas duży, przy 90, jak w starych oponach przy 110.
Spalanie też sporo skoczyło, ale za mało przejechałem, żeby powiedzieć ile dokładnie,
wydaje mi się, że coś koło 4 litrów
Powyżej 100 km/godz telepało całym autem,
a teraz widzę, że indeks do 110, więc w sumie
dobrze, że się nie rozpędzałem.
Na piachu się kopałem tak samo, jak przy węższych.
W błocie ugrzązłem i się utopiłem, nawet mimo zmniejszonego ciśnienia.
Jedno co pewne, szersze sztywniej siedzą na feldze - nie dostał się piach między felgę a oponę.
Także w sumie nie polecam Nie wiem, czy jakieś inne byłyby lepsze,
ale teraz wiem, że dla mojego auta szerokość max. 11,5 to optymalny wybór
ze względu na opory+hałas+spalanie a porównywalne możliwości w terenie.