Zauważyłem w swoim aucie pewną rzecz. Jak wrzucam automata na luz "N",trzymam hamulec roboczy wciśnięty i chcę włączyć blokady to:
- włączając centralną blokadę pomarańczowa dioda na desce miga 3-4 razy i się zaświeca,czyli włączona
- włączając tylną blokadę czerwona dioda miga i miga i tylko 2 razy na chyba 20 podejść zaświeciła się na stałe.
Potem znowu był problem z rozłączeniem dyfrów...
Natomiast przyciski dyferencjałów obok reduktora są dwojakiego rodzaju:
- centralny dyfer ma przycisk typu "on/off"
- tylny dyfer ma przycisk typu "touch"
i czy ktoś może mi potwierdzić słuszność różnych rodzajów przycisków,bo już zbaraniałem
Czy w tym wszystkim jest jakaś kolejność włączania i wyłączania dyfrów oraz jak prawidłowo to wykonywać...?
Jak prawidłowo włączać i wyłączać blokady dyferencjałów...
Moderator: luk4s7
Re: Jak prawidłowo włączać i wyłączać blokady dyferencjałów.
Robisz dobrze. Kolejnosc to najpierw centralny, potem w razie koniecznosci tylny. U mnie jest tak samo. Zeby zalaczyl sie tyl musisz troche pomielic kolami. Dopoki sie nie zapnie lampka bedzie mrugac. Rozpinanie tez odbywa sie przy ruszeniu. Oczywiscie wychodze z zalozenia, ze reduktor tez zapinasz. Pomylic sie raczej nie mozna bo na wyswietlaczu pojawiaja sie kolejne instrukcje co zrobic, np jak nie podepniesz reduktora to najpierw o to Ciebie poprosi.
Re: Jak prawidłowo włączać i wyłączać blokady dyferencjałów.
Na początku to kombinowałem wg własnego uznania z tym reduktorem i dyframi. Potem jak już się trochę to zasięgnąłem wiedzy książkowej. A jeśli dyfry oba migają przy włączaniu to czy da coś włączenie wstecznego "R" i cofnięcie auta kilka metrów - czy to coś pomoże i czy nie zaszkodzi przekładniom? Słyszałem,że kiedyś jak się zapinało dyfry w starych terenówkach to trzeba było ciut cofnąć do tyłu...
Re: Jak prawidłowo włączać i wyłączać blokady dyferencjałów.
Po prostu rusz i przejedź parę metrów, powinien się załączyć.
Re: Jak prawidłowo włączać i wyłączać blokady dyferencjałów.
W przód czy w tył? A jak z odpinaniem,bo też bywa,że migają...?
Re: Jak prawidłowo włączać i wyłączać blokady dyferencjałów.
Ja zawsze w przód, w tył chyba nie próbowałem, nie kojarze. Z odpinaniem podobnie, po prostu naciskasz i się odpina jak ruszysz. Najpierw odpinasz tył, później centralny, na końcu reduktor.
Re: Jak prawidłowo włączać i wyłączać blokady dyferencjałów.
Będę miał to na uwadze i przy najbliższej sposobności wypraktykuję...